Aláírták az új reklámetikai kódexet

Az eddiginél is hangsúlyosabb szerepet kapott a szabályozásban a gyerekek védelme, és változott a kozmetikai szerek reklámozásának megújult szabályozása is.

Aláírta a megújult magyar reklámetikai kódexet az Önszabályozó Reklám Testület, a Magyar Reklámszövetség, valamint 22 szervezet. A június 30-tól hatályos dokumentumban kiemelt hangsúlyt kap a gyermekvédelem, a viselkedésalapú reklámokkal kapcsolatos szabályozás, és bekerültek a kozmetikai reklámokra vonatkozó alapelvek is. Urbán Zsolt, a MRSZ elnöke az aláíráskor hangsúlyozta: a reklámetikai kódex az önszabályozás alapköve, nemcsak kötelezettségvállalás, hanem iránymutatás is.

Megyer Örs, az Önszabályozó Reklám Testület elnöke a szerdai Ma reggelben a módosítás szükségességét azzal indokolta, hogy 2009 óta, amikor utoljára hozzányúltak a szabályozáshoz, nagyon sok minden változott. Ami például akkor elég volt a digitális reklámok területen, most már biztosan nem az, ezért is kapott hangsúlyos szerepet most ez a szegmens. Fontos elem a kozmetikai szerek reklámozásának megújult szabályozása is, amely – elsősorban nyugat-európai kezdeményezésre -, nem tűri például az aránytalan digitális beavatkozást egy kozmetikai termék okozta hatás bemutatásába.

Még az eddiginél is hangsúlyosabb szerep jut az új szabályozásban a gyermekvédelemnek, mintegy 20 paragrafust kapott, a cél egyértelműen a felelős reklámozás. A reklám nem ösztönözhet például arra, hogy a gyerek a lefekvés előtt egyen, és nem népszerűsíthet termékeket a kicsik körében különösen ismert szereplőkkel – sorolta fel a szakember.

Megyer Örs hozzátette: az Önszabályozó Reklám Testület nem hatóság, nincsenek jogai érvényt szerezni a szakma működésének alapjait megrajzoló reklámetikai kódexnek, de a legtöbb esetben meg tudja állítani a tisztességtelennek ítélt reklámokat, ha pedig ez mégsem sikerül, van lehetősége kifejteni a véleményét arról, miért tart etikátlannak egy adott anyagot.

A testület egyébként évi 800-900 reklámot vizsgál meg, és döntéseinek majdnem 100 százalékát el is fogadják az érintettek, emellett kezeli a lakossági panaszokat, és, ha kell, mediálja a cégek közti vitákat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.