Az „Én hamburgerem”

Ősszel néhány hétig MaMotburgert, McRichit és Ranch McBeefet is kérhetünk a McDonald’s-ban. Az étteremlánc új promóciós szendvicseit most először nem szakmabeliek tervezték, mindannyian online felületen alkottak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szendvicskészítő játékban létrehozott több mint 21 ezer tervből a közönség szavazta meg 10 kedvencét, melyek közül a legjobb hármat ma zsűri választotta ki. Egyszerű és meggyőző módszerrel dolgoztak: megkóstolták őket.


Az „Én hamburgerem” a McDonald’s online szendvicstervező alkalmazása. Felhasználói a lehetséges szendvics-alapanyagok készletéből alkothattak több százezernyi új hamburgerváltozatot, sokféle méretben, összeállításban és ízesítéssel. A játéknak tétje is van, a legjobb hamburgerek ősszel a McDonald’s éttermekben bizonyíthatnak. A győztes tervezőkre is országos ismertség vár, az éttermekben és egy reklámfilmben is arcukkal népszerűsítik majd a szendvicseket. 
Az interaktív szendvicstervező alkalmazás nyáron egy hónapig fogadta a magyar hamburger-rajongók ötleteit. A tervezőkedv rögtön a magasba csapott, már az első hat napon mintegy 8300 hamburger-terv készült, volt, hogy percenként 12 új szendvicset rögzített a rendszer. Az egyik népszerű szendvicsre percenként 25 szavazat érkezett. A létrehozott több mint 21 ezer tervre végül 280 ezernél is többször voksoltak a rajongók, ezeket a szendvicseket egymásra helyezve a Föld legmagasabb épületénél, a Burdzs Kalifánál két és félszer magasabb oszlopot kapnánk.
A tervezők mintegy 1900 településről kapcsolódtak be a játékba. A legaktívabbak a budapestiek voltak, őket Debrecen és Miskolc követte. A tervezők intenzíven kampányoltak szendvicseikért, az általuk is mozgósított rajongók szavazataikkal dönthették el, melyik 10 szendvics jusson a játék döntőjébe, hogy megméretkezzen a három legjobbnak járó dicsőségért, az éttermekbe kerülésért. 
A döntőben élőben készültek el a tervezők eddig csak virtuálisan megalkotott szendvicsei, melyeket szakavatott zsűri kóstolt és értékelt, hogy kiválassza azt a hármat, amelyik sikert arathat az éttermekben. Hét férfi és három hölgy küldte szorítóba szendvicsét, jellegük, ízviláguk a borsos marhahússal, baconnal és magyaros paprikás szósszal operáló tervtől a könnyed grillezett csirkére és mézes szószra építőig ívelt.
A zsűriben a magyar McDonald’s ügyvezető igazgatója, Horváth Ágnes és a három éttermet üzemeltető franchise-partner Héjja János mellett Tóth Gabi, énekes, Szekeres Nóra, műsorvezető, és Nagy Feró, rockzenész kapott helyett. Egy zsűritag, Fábián Viktor a McDonald’s 115 ezres Facebook közösségét képviselte. A zsűri nemcsak a hamburgerek megjelenését és ízét értékelte, hanem a szendvicsek bemutatásának kreatív módját is. 
Az ízek, illatok, látványok és érvek megütköztek, míg a zsűri végül kihirdette a három győztest: ősszel a MaMotburger, a McRichi és a RanchMcBeef domboríthat a McDonald’s éttermeiben. 
Bár a csirkehúsos McRichi a budapesti Bakai György alkotása, az inspiráció a versenyző kisfiától, Ricsitől származott, aki „mindent szeret, ami ebben a szendvicsben van”, például a panírozott csirkehúst, a cheddar sajtot, a jégsalátát és lilahagymást, és mindezt fokhagymás tejfölös szósszal. 
A két másik győztes már a klasszikus marhahúsos irányt képviseli. A MaMotburger alkotója, a tárnoki Dékány Tibor arra törekedett, hogy létrehozza a (szelíd) magyar motorosok (MaMot) hamburgerét, egy szendvicset royal marhahússal, sok hagymával, pannónia sajttal. Tibor vágya, hogy „felfedezik mint hamburgertervező géniuszt”, valóra válhat. 
A Ranch McBeef tervezője Takács Bálint közgazdász, akinek az otthoni, baráti főzőversenyek csináltak kedvet a jelentkezéshez. Royal marhahúsra épülő szendvicséhez pepperjack sajt, retro mustár és ranch szósz ad különleges ízeket. 
A három győztes nagy reménnyel száll harcba a vendégek kegyeiért, hogy egy őszi promóciós időszakban letaszítsák trónjáról a vendégek örök kedvenceit, a Big Mac-et és a sajtburgert. Coming soon: Magyarország első közösségi szendvicsei és tervezőik hamarosan a McDonald’s-ban. 

A győztes kreációk itt láthatók.
 
(forrás: mcdonalds.hu)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.