BTDM változások

Február elsejével változások álltak be a BTDM Nonprofit Kft. szervezetében, amelyek személycseréket és szervezeti felépítés-módosítást is magával vontak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BTDM (korábban BTSZK, és BTH) a főváros turisztikai marketing cége, melyet Molnár József ügyvezető 2010 novemberében vett át egy jelentősen csökkentett költségvetéssel. A szervezet célja az volt 2011-ben, hogy kialakítsák azt a struktúrát, melyben a szakma munkáját elősegítő, és a turisták kényelmét biztosító, a korábban többségében önkormányzati támogatásból működtetett szolgáltatásokat valamilyen módon képes legyen a szervezet fönntartani. A csökkentés hatására (amely összességében meghaladta a teljes büdzsé 50%-át) számtalan megszorító intézkedést kellett végrehajtani annak érdekében, hogy a turisták ne érezzék meg a fővárosi turizmustól átcsoportosított összeg kiesését. Az idegenforgalomból származó adóbevételt idén is a kerületi önkormányzatok szedik be, valamint a kollektív fővárosi megszorítások is további elvonásokat jelentenek a cég számára, ezért 2012-ben ismét átszervezéssel, optimalizálással, és költséghatékonyság-növelési tervekkel kell indítania az évet.
Az idei év egy megújult értékesítési csapat megszervezésével indult, melynek feladatai a Budapest Kártya és a BTDM hasznos felületeinek értékesítése, valamint kölcsönösen hasznos együttműködési megállapodások létrehozása. A Budapest Kártya a szervezet által turisztikai marketingre költhető összegek szinte egyetlen forrásává lépett elő. Minden, a Budapest Kártya bevételéből származó forint visszaforgatásra kerül a marketing eszközökre, melyek egyaránt fontosak a szakmának és a turistáknak. Már tavaly elkezdődött az a munka, amellyel a Budapest Kártya maximális bevételét el lehet érni, melynek az a célja, hogy minél több pénz juthasson évről évre a marketingre. Ebben a szervezet a vele egyazon érdekeket képviselő turisztikai cégekkel működött együtt, akikkel 2012-ben szintén új alapokra helyezné a közös munkát.
A másik meghatározó tevékenysége a cégnek a Vörösmarty téri Karácsonyi Vásár megszervezése, melyben szintén kevesebb támogatásra számíthatott a szervezet. A pénzügyi nehézségek dacára, a BTDM levezényelt egy rendkívül sikeres, önálló szervezésű karácsonyi vásárt, és célja, hogy ebben az évben is a holtidőszakban realizálódó fővárosi turizmus egyik legfőbb motivációját hasonlóan sikeres, de folyamatosan megújulni képes rendezvényként valósítsa meg.
A két fő bevételi forrás mellett, a gazdasági, értékesítési, marketing, és kommunikációs tevékenységet is új alapra helyezi a BTDM, amely területek feladatait mostantól kisebb, és hatékonyabb munkavégzésre képes csoportokkal, és egy új gazdasági vezetővel képzelik el. Továbbá modern módszerek kidolgozására, optimális gazdasági döntések elősegítésére, és a fő termékek sikerre vitele céljából egy termékfejlesztési csoporttal is bővül a szervezet.

A BTDM Nonprofit Kft. jelenlegi változásai előrevetítik azt a várható jövőképet, mely szerint úgy kell majd egy fővárosi tulajdonú cégnek működnie ezentúl, hogy saját bevételei lábán álljon meg non-profitként, egy üzleti alapokon működő piacon. A szervezet eszközeinek minőségi javításával, fejlesztésével, valamint kiterjedt tájékoztatási adatbázisával kívánja a turisztikai szakmát intenzívebben bevonni a marketing munkába, valamint lehetőséget adni kölcsönösen hasznos együttműködések kialakítására. A BTDM elérhetőségei változatlanok, munkatársait megtalálják a központi elérhetőségeket (061 266 0479, info@budapestinfo.hu) vagy személyesen az Utazás kiállítás szakmai napján, március 1-jén, a Budapest standon.
Termékfejlesztési csoport
Főbb tevékenységek: kulturális- sport-egészségturizmus Budapesten, Budapesti Karácsonyi Vásár, termékfejlesztés
Csoportvezető: Zatykó Kriszta
Marketing csoport
Főbb tevékenységek: arculat, kiadványok, stratégia, tervezés, promóció
Csoportvezető: Bódis Gábor
Kommunikációs csoport
Főbb tevékenységek: sajtókapcsolatok, hírlevél, PR, külföldi-belföldi kitelepülések
Csoportvezető: Németh Judit
Értékesítési csoport
Főbb tevékenységek: Budapest Kártya, felületek értékesítése
Csoportvezető: Vadnai Márton
Információs csoport
Főbb tevékenységek: információs irodák működtetése, információs táblarendszer, ajándékbolt
Csoportvezető: Bácsi József


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.