Csatlakozzon az MT Zrt. Márton-napi akciójához

Hamarosan ismét felbukkan Márton, a liba, hogy a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Márton-napi Libato(u)r és Újborünnep keretében népes rajongótábort gyűjtsön. Az akció célja a Márton-napi hagyományok felelevenítése és az ünnepkörhöz kapcsolódó események népszerűsítése, így járulva hozzá a belföldi vendégforgalom élénkítéséhez.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Márton elsőként egy közösségi portálon tűnik fel, ahol – amellett, hogy Márton-napi rendezvényeken való részvételre ösztönöz – virtuálisan hizlalhatják fel őt követői, nyereményekért cserébe. A Magyar Turizmus Zrt. továbbá összegyűjti és honlapján, a www.libatour.itthon.hu linken kereshető formában megjeleníti a Márton-napi kínálatot, amelyből aztán az utazók kedvükre böngészhetnek, hogy november 1. és 30. között merre érdemes Márton, a liba nyomába eredniük. A Márton-napi hagyományok a művészeket is megihletik: a Baromfi Termék Tanács által meghirdetett Fess libát! utcaművészeti kampány keretében, november 7-től egy héten át láthatja a nagyközönség a művészeti iskolások által megfestett nyolc libaszobrot Budapest forgalmas utcáin és terein.

November 11-e Márton napja, amelyhez Szent Márton legendája és számos néphagyomány kötődik. Ennek megismerése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. immár harmadik alkalommal hirdeti meg a Márton-napi Libato(u)r és Újborünnep akcióját, és csábítja belföldi utazásra a hazai lakosságot. A társaság ehhez idén is „segítségül hívja” Mártont, a libát, akinek gágogását érdemes lesz követni az MT Zrt. Élmény itthon Facebook oldalán. Az érdeklődőket Márton egyrészt érdekességekbe avatja be az ünnepkör és Magyarország turisztikai kínálatával kapcsolatban, másrészt játékra hívja, Márton-napi nyereményekért cserébe.

Október 28-án indul a libakúra!

A Márton-napi Libato(u)r libakúrával indul október 28-án. Az ebben való részvételhez a játékos kedvűek lájkolják az MT Zrt. Élmény itthon Facebook oldalát és máris megkezdhetik Márton virtuális felhizlalását. A játékban résztvevőknek október 28. és november 8. között, 3 alkalommal kell „tömniük a libát” és helyesen válaszolniuk Márton egy-egy könnyű kvízkérdésére, hogy esélyesek legyenek az akcióhoz csatlakozott szolgáltatók által felajánlott Márton-napi nyereményekre. A sorsolás időpontja: 2011. november 9.

A játék részletei október 25-től elérhetők az MT Zrt. Élmény itthon Facebook oldalán!

Ajánlatok országszerte

Márton a játék után sem hagyja abba a gágogást: számos érdekességet árul el az ünnepkörről, és tippeket ad arra vonatkozóan, hogy országosan milyen Márton-napi ajánlatokkal várják az utazókat november 1. és 30. között. Hogy merre érdemes elindulni az országban, arról a Magyar Turizmus Zrt. www.libatour.itthon.hu oldalán is tájékozódhatnak az érdeklődők. A portálon a társaság egy csokorba gyűjti a Márton-napi kínálatot, segítséget nyújtva a Márton-napi Libato(u)r és Újborünnep keretében megvalósuló gasztronómiai programok, bemutatók, újborvacsorák, néphagyományokat idéző programok, „libás” szálláscsomagok és egyéb élmények között való eligazodáshoz.

Fess libát! kampány

Utcaművészeti pályázatot hirdetett Márton-naphoz kapcsolódóan a Baromfi Termék Tanács. A pályázat keretében nyolc liba festésére kerestek művészeket. A megfestett libákat Budapest nyolc forgalmas pontján (Blaha Lujza tér, Deák Ferenc tér, Kálvin tér, Lánchíd pesti hídfő, Móricz Zsigmond körtér, Nyugati tér, Oktogon és Széll Kálmán tér) helyezik ki november 7-től 13-ig. Bárki szavazhat a neki legjobban tetsző óriáslibára a www.facebook.com/libamajfesztival oldalon. A Városháza téren működő libaközpontban, valamint nyolc budapesti libapontban a Márton-napi ízeket is meg lehet kóstolni november 11-én 12 és 19 óra között.

A kampány népszerűsítésébe a Magyar Turizmus Zrt. is bekapcsolódott.

Még csatlakozhatnak a programgazdák és a szolgáltatók

Az MT Zrt. 2011. november 2-án 10 óráig várja még azon programgazdák és szolgáltatók jelentkezését, amelyek a Márton-napi hagyományok felelevenítése céljából rendezvényt terveznek vagy ajánlatot kínálnak 2011 novemberében. A csatlakozás és az ajánlat adataival történő egyszerű megjelenés az online regisztrációt követően ingyenes. Regisztrálni a www.libatour.itthon.hu link alatt lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.