Fürdőkkel bővül a nemzeti tanúsító védjegyrendszer

A fürdők minősítésével bővül a nemzeti tanúsító védjegyrendszer. A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Fürdőszövetség 1-5 csillaggal minősíti ezután azokat az élményfürdőket, gyógy-, wellness/orvosi wellness fürdőket, strandfürdőket és uszodákat, akik csatlakoznak a minősítési rendszerhez. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A védjegy a fürdőlétesítmények esetében is a magas színvonalat képviselő szolgáltatókra irányítja a figyelmet, akik a magyar turizmus versenyképességének erősítése szempontjából kiemelt szerepet töltenek be.

A készülő turizmusfejlesztési koncepcióban foglaltakkal összhangban a versenyképességet alapvetően befolyásoló szolgáltatások megbízható színvonalának biztosítása érdekében született a döntés, hogy a nemzeti tanúsító védjegyrendszer a szálláshelyek mellett egyéb turisztikai szolgáltatásokra is kiterjedjen. A természetes gyógytényezőkön alapuló egészségturizmus kínálatát alapvetően meghatározzák a fürdők, ahol a csillagok számának jelöléséhez szakértők vizsgálják az alapvető feltételek meglétét (működési, műszaki, szolgáltatásválaszték és színvonal, humán felkészültség, dolgozók szakképzettsége) a fürdő típusa szerint.

A színvonal szerinti megkülönböztetés pontozásos rendszerben történik, amely a minimum feltételeken túlmutató felkészültséget is vizsgálja, mint például a fürdő elhelyezkedése, megközelíthetősége, infrastruktúrája, vízminősége vagy akár a munkatársainak nyelvismerete, stb. A védjegyhasználatra vonatkozó döntést a Magyar Fürdőszövetség, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselőiből álló bíráló bizottság javaslata alapján a turizmusért felelős miniszter hozza meg.

Az 5 évre szóló védjegyhasználat a magas minőségű szolgáltatások pozitív megkülönböztetésére szolgál, és segíti, hogy a vendégek az elvárásaiknak megfelelő szolgáltatót választhassanak. A fürdő csillagai tehát garanciát nyújtanak a szakmai elvárásoknak megfelelő színvonalú fürdőszolgáltatás minőségére, és megszerzésük jelentős piaci előnyökkel is járhat.

A tanúsító védjegyrendszerhez a szolgáltatók önkéntesen csatlakozhatnak, a jogokat az Nemzetgazdasági Minisztérium gyakorolja, a minősítés adminisztrációs feladatait pedig a Magyar Fürdőszövetség látja el.

Forrás: NGM


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.