Így lehet híres és még híresebb a márkád

Algoritmus-változások, belépési küszöbök, rajongó behozás, platformok közötti átjárás, autenticitás, újramuse-olás, be- és kikövetés, és megannyi kifejezés, amik mind az influenceri pályát érintő kulcsfogalmak. Mindezekre, és még sok más témára kitértek az előadók az Influencer Festival programjain, ahol olyan kérdések is felmerültek, mint hogy ki menjen, ki maradjon? Hová tart az influencer világ? Ki fog pukkanni az a bizonyos lufi? 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén először szervezték meg Magyarországon az Influencer Festival rendezvényt, melyre az ország legfontosabb véleményvezéreit, márkaképviselőit, -nagyköveteit, cégvezetőket és a témakör további guruit egyaránt várták. Közel 500 fő vett részt a szeptember 19-ei eseményen, melynek a nagy érdeklődés mellett aktualitását és fontosságát is mutatja, hogy az influencer szakma már az üzleti tervezés, a reputáció- és az issue menedzsment, a coaching, a pszichológia, a HR, a marketing, a PR, a szponzoráció, a reklám, az értékesítés, a tartalomgyártás, a közösségimédia-kezelés, és a kommunikációs iparág számos más szakmáját egyre nagyobb mértékben befolyásolja.

A bevezetőben feltett kérdésekre a válaszokat a szakma szakértőitől, köztük az influencer kommunikáció úttörőjeként a Coca-Cola képviselőitől: a márka connection managerétől, nagykövetétől és influencereitől is kapott a közönség. A jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik.

Nem különálló diszciplína

Az Influencer Festival ezüst fokozatú partnere volt a Fantával együtt a Coca-Cola, amely egyike azoknak a nagyvállalatoknak hazánkban, ahol a kommunikációs szakemberek elsőként kezdtek influencer kommunikációval foglalkozni. A márkát nagykövetként képviseli Iszak Eszter modell-műsorvezető, influencerei között szerepel Csecse Attila és Pamkutya (Béla) videós tartalomgyártók is - ők mindannyian részt vettek a rendezvényen, hogy megosszák tapasztalataikat, tippjeiket a hallgatósággal. Például azt, hogy a jövő szerintük a jól megválasztott influencer partnerségekben rejlik. Így pedig nagyobb büdzsé állhat majd az együttműködők rendelkezésére, amely lehetővé teszi a professzionálisabb anyagok létrehozását, ebből kifolyólag az elégedett márkák és az alapos munkájukért elismerést kapó influencerek, valamint a minőségi tartalmakhoz jutó követőtáborok is jól járnak.

A témát a márka specialistái is tovább boncolgatták: “Az influencer marketing nem kezelhető különálló diszciplínaként. A teljes üzleti stratégiánk részeként tekintünk a véleményvezéreinkkel való együttműködésre. Mi főleg azért dolgozunk influencerekkel, mert képesek olyan, főleg fiatal célcsoportokat, nagy tömegben elérni, akiket más médiumok segítségével ilyen hatékonyan nem tudnánk megszólítani.

Mindemellett saját kredibilitásukkal, feléjük elkötelezett rajongóikkal olyan hozzáadott értéket teremtenek a márkának, olyan környezetben láttatják azt és azonosulnak vele, mely képes a brand reputációját elősegíteni. Ha a velünk dolgozó influencer például egy kompetitív márka termékéről posztol a mi együttműködésünket követő napokban, azzal nemcsak a mi márkacéljainkat nem tudja szolgálni, de saját reputációjának is elég komoly kárt okoz. A hitelesség a legnagyobb alapfeltétel, mi az autenticitás és az elérések mellett ez alapján választunk márkaképviselőt.” – mondta Mérő Ádám, a Coca-Cola regionális connection managere a márkák szempontjait vizsgáló kerekasztal-beszélgetésen.

Kipukkad a lufi?

És hogy mi a helyzet azzal a bizonyos lufival? Pamkutya szerint már kipukkadóban van, a cégeknek mostmár tényleg jobban a követőszámok mögé kell nézni és meggyőződni az adott véleményvezér hitelességéről. Csecse Attila álláspontja pedig, hogy attól, hogy egyre több, magát influencernek valló szereplő jelenik meg a piacon, ez a másiknak a munkáját nem befolyásolja, tekintve, hogy egymás után is megnézhetők a kontentkészítők tartalmai – a videóik bármikor elérhetők maradnak. Iszak Eszter pedig úgy véli, a lufi sosem fog igazán kipukkadni, hiszen folyamatosan új platformokkal találkozhatnak a követők. Így szerinte lehet, hogy egy bizonyos csatorna népszerűsége elmúlik, de jön helyette másik, amelyre először a fiatalabb felhasználók váltanak át, majd követi őket az idősebb közönség is.

Mérő Ádám is a fejlődésben hisz: “Minden típusú csatornának volt és jelenleg is van életgörbéje, majd letisztul és megtalálja a helyét a többi platform között. Az influencer pályák is hasonló utat járhatnak majd be, így hamarosan csökkenhet a piacon a véleményvezérekkel kapcsolatos zaj, miközben majd növekedhet az elköteleződés a márkák, a képviselők és a közönség oldaláról is. Sőt, szerintem a collective influencer együttműködés lesz az új irány.”

Forrás: Élelmiszer Online


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.