Sztárok, szakácsok, ízek (újabb interjúk!)

Sztárok, szakácsok, ízek főzőverseny az Ízek és borok nagyközönségi kiállításon, a Hungexpon, november 24-én, 15 órától, a Vendég & Hotel szaklap együttműködésével.

Lakatos Tímea szerint végig gurulni fognak a nevetéstől:

„Nem ismerjük egymást Rákóczi Ferivel, akivel együtt főzünk majd szombaton, bár emlékeim szerint ő már kóstolta egyszer, amit készítettem, úgy emlékszem, egy alternatív autókról szóló bemutatón, ahol ő volt a műsorvezető, etettük, itattuk a többi meghívottal együtt. Annyira vártam már a szombatot, hogy mivel rosszul jegyeztem fel a naptáramba, ezért két héttel ezelőtt már útnak eredtem, hogy időben odaérjek a Hungexpón a rendezvényre… Szeretek halakkal dolgozni, könnyű és látványos alapanyagnak tartom, gyakran eszem is halat. Zöldségtortát tervezek, mert az nagyon illik a hal mellé, persze, mivel fogalmam sincs, miből főzünk majd, kérdés, mi kerül a letakart kosarakba? Sztárral még nem, csak sztárkonyhán főztem – izgulok is nagyon a mostani szombati program miatt. Egy biztos, ahogy én Rákóczi Ferit hallom a rádióban – végig gurulni fogunk a nevetéstől, szóval biztos vidáman telik majd ez a délután a Hungexpón, az Ízek és borok rendezvényen együtt.”

Hajdú Zoltán első szóra vállalta a megmérettetést:

„Mivel szerepeltem már hasonló rendezvényen, és ott nagyon jól éreztem magam (akkor Kozák Danuta többszörös londoni olimpiai aranyérmes kajakozóval főztem együtt), amikor hívtak, azonnal úgy rendeztem a dolgaim, hogy szabad legyek, és jöhessek most szombat délután. Mert ez igazából nem verseny, hanem egy örömfőzés, ahol a kollégákkal is jó találkozni, közben mindannyian azt csináljuk, amihez értünk, amit szeretünk, és az is jó, hogy hírességek tesznek-vesznek velünk. A kedvenc serpenyőmet már bekészítettem a csomagomba, és saját késeimet, sőt, fűszereket is viszek magammal – ha engedik a „versenykiírások”. Az biztos, hogy szombat reggel a piacra indulok, veszek egy-két csomaggal a kedvenc zöldfűszereimből, friss rozmaringot, kaprot biztos viszek magammal a Hungexpóra, aztán majd meglátjuk, mi lesz.”

Moórné Somogyi Veronika istenien főz, de elég lámpalázas:

„Sztárokkal még sose főztem, emiatt kicsit izgulok, az én helyem a Kakas konyhája, ahol kilencen vagyunk, és én vezetem a munkát. Egyébként úgy hallom, azzal a hírességgel, akivel majd együtt főzök, egyszer már volt szerencsém egy helyen tenni-venni: Váczi Gergővel egy grillezős bemutatón már korábban találkoztunk. Egyébként engem nem zavar, ha beleszól abba, hogy mit csináljunk, elfogadom, ha van ötlete, sőt, jó lenne előzetesen egyeztetnünk. El is jöhetne hozzánk Pestlőrincre, megmutatnám neki, hogy kell a kakast profi módon elkészíteni. Mi kíméletes módon, sütőben, cserépedényben készítjük, igaz, így jó sokáig tart, azonban a mi kakaspörköltünknek, sültünknek nincs párja. Azonban hallom, most valószínűleg hal kerül a serpenyőbe, sebaj, megbirkózunk majd azzal is. Hanyadikok leszünk? Szerintem elsők. És az én női megérzésem mindig bejön!”

Az ARAZ étterem executive chef-je, Barka Áron abból főz majd, amit talál:

„Már voltam ilyen Sztárok, séfek versenyen – akkor Gallusz Nikivel kerültem egy párba -, remekül elvoltunk: én sütöttem, főztem, ő meg nem hátráltatta a munkám, sőt. Például nevet is ő talált ki a közös ételünknek, ezt majd most is versenyzőtársamra hagyom. Úgy hallom, talán hal lesz most szombaton, a Hungexpón a verseny témája, nincs is vele gondom, szeretek vele dolgozni, bár egyáltalán nem olyan könnyű, mint mondjuk egy bélszínnel. Hiszen annál könnyen megállapíthatom a keménységét, vagy a puhaságát, jobban kiszámítható, mennyi ideig kell sütni, a hal hozzá képest lutri. Amit most is viszek magammal, azok a saját késeim, azokat semmiképp nem hagynám otthon, minden mást majd az adott helyzetre, a pillanatnyi megérzésre bízok. A helyezésekről pedig annyit: nem érdekel különösebben a győzelem, egy számít, hogy jól érezzük magunkat, és hogy a közönség is kedvét lelje abban, ami majd a tűzhelyek környékén történik.”

Váczi Gergő nem a fakanál ördöge, de szerinte ez nem számít:

„Azt túlzás lenne állítani, hogy én éjjel-nappal a konyhában sürgök-forgok, azonban van, hogy elkap az ihlet, és akkor csodás dolgokat alkotok. Igaz, mindez főleg a nyári kerti grill partiknál a húsok bepácolására vonatkozik, és sajna úgy hallom, itt most nem grillezünk a szabad ég alatt – pláne nem egy télköszöntő vígasság közvetlen szomszédságában. Szóval a szombati „Sztárok, szakácsok, ízek” rendezvényen én azt a taktikát követem majd, hogy mindent profi szakácsnő versenyzőtársamra hagyok, én pedig lelkes kuktaként ugrálok körülötte, és a keze alá dolgozom. Tőlem egyébként bármit készíthetünk, mindenevő vagyok, csak mondjuk, egyedül egy kocsonyával tudnának kikergetni a világból, az azonban, mint hallom, szerencsére szombaton nem szerepel a versenykiírásban. Ja, és még a győzelmi esélyekről: mivel úgy tudom, hölgy-versenyzőtársam sokféle szakmai versenyen indult már, és jelentős eredményeket ért el – biztos vagyok abban, hogy ez most sem lesz másként. A titkos nyerő receptem pedig az, hogy a másik női szakácsos párosnál – Rákóczi Feriéknél – a műsorvezető is jól főz, ők tehát majd elveszekszenek azon, hogy mit tegyenek a serpenyőbe, meg hogy készítsék azt el, mi pedig addig csendben megnyerjük a versenyt.”

Gombos Edinát nem a győzelem érdekli:

„Hú, csak tengeri herkentyűket ne készítsünk, az szinte az egyetlen, amiért nem vagyok oda. A férjem, Alberto, viszont mindent imád, ami a tengerben van, én azonban a közelébe nem megyek a konyhánknak, ha nekilát tenger gyümölcseit készíteni. Egyébként az ember úgy gondolná, mivel mi itt, Magyarországon is kubai konyhát viszünk, hogy nálunk minden a halról, a rákról szól, pedig nem. Ugyanis Kubában sem! A turistáknak persze igen, nekik valóban bő a kínálat, azonban az egyszerűbb népeknek jó, ha egy évben egyszer-kétszer jut Kubában az asztalra friss hal. Na de nem bánom, bármi is lesz szombaton a feladat, egy a lényeg, hallom, hogy egy profi szakáccsal főzök majd együtt, és mivel bennem maximális a profizmus iránti alázat – tiszteletben tartom majd az ő elképzeléseit, én meg ellesem, ő hogyan lát hozzá. Én majd kérdezek, kuktáskodok, ő irányít – ez biztos így lesz. És hanyadikok leszünk? Ez abszolút nem érdekel, nincsenek nagyratörő terveim. Ha a zsűri és a jelenlévők megeszik, amit főzünk – én már attól is boldog leszek.”

Rákóczi Feri lesz az egyik résztvevő:

„A feleségemnek könnyű dolga van, mert én főzök otthon minden nap, és a vásárlástól a mosogatásig mindent elintézek. Utánam nem úszik soha a konyha, és bár sokszor nagy társaság verődik össze nálunk, akkor is az én felségterületem a tűzhely környéke. Hú, nagyon várom a jövő szombati főzős versenyt, és mivel tudom, hogy egy csinos hölgy lesz mellettem a profi szakács – ennek külön örülök. Ott majd mindenben alávetem magam az elképzelésének, elvégre ő a profi, én meg a lelkes amatőr. Ja, és tuti mi leszünk az elsők, hiszen a hölgy nagyon tud főzni, én meg majd bedumálom magunkat a dobogó tetejére!”

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.