Kínai turisztikai delegáció érkezik

50 fős kínai turisztikai delegáció érkezik ma hazánkba. A küldöttség célja a kétoldalú együttműködés erősítése. A program kínai gasztronómiai show-val indul, csütörtökön turisztikai workshopot rendeznek. 

Nagy növekedési potenciál áll a kínai beutazó turizmus előtt, a Magyar Turizmus Zrt.-n belül működő Kína-KKE országok Turisztikai Koordinációs Központja, a TCC (China – Central and Eastern European Tourism Coordination Centre) pedig vezető szerepet vállal a közép- és kelet-európai országok turisztikai promóciójában.

A TCC 2014 májusában jött létre mintegy 16 közép- és kelet-európai ország együttműködésével, melynek célja a kínai turisztikai együttműködési lehetőségek felkutatása, elősegítése. Aranyossy Mihály, a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleti koordinációs irodavezetője az Utazás kiállítás kínai workshopján beszámolt arról, hogy rendkívül nagy igény lenne például egy olyan anyagra, mely a turisztikai befektetési lehetőségeket fogja össze, hiszen a kínai piacon nagy az érdeklődés többek között a szőlőbirtokok, pincék vagy akár szállodák vásárlása iránt is.

Kínai szakmai delegáció érkezik

A TTC legközelebbi eseménye a Kína – KKE Turisztikai Promóciós Év megnyitásához kapcsolódó rendezvénysorozat március 25-26-27-én, amelyre a kb. 50 fős kínai delegáció is érkezik. Az eseményre hivatalosak a TCC országok képviselői és turisztikai szakmai partnerei is. A delegációval érkezik Li Jinzao úr is, a CNTA (China National Tourism Administration) elnöke is, aki egyúttal miniszteri rangot visel. Az elnök többek között tárgyalásokat folytat majd dr. Ruszinkó Ádám turizmusért felelős helyettes államtitkárral is. A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese, Horváth Gergely vezette munkacsoport a legfontosabb feladatnak az esemény szakmai tartalommal való megtöltését nevezte, és erre komplex szakmai programot dolgozott ki.

A politikai és szakmai képviselőkből álló delegáció március 25-én egy nagyszabású kínai gasztronómia show és vacsora keretében találkozik először a 16 ország szakmai partnereivel, az országok budapesti nagyköveteivel és a hazai üzleti partnerekkel. A következő napra tervezik a 'China Tourism Info Day' konferenciát a Marriott Hotelben, ahol a kínai kiutazó turizmusról, a vízum és légiközlekedés kérdéseiről hallhatnak a résztvevő szakmabeliek előadásokat, valamint útmutatót kaphatnak arra vonatkozóan is, hogyan alakítsanak ki turisztikai ajánlatokat a kínai piacra. A délelőtti konferencia egy délutáni workshop-al zárul, ahol kétoldalú megbeszéléseket folytathatnak a kínai tour operatorok és a 16 ország meghívott szakmai vendégei. Ezt követően a vendégek egy színvonalas városnéző programon ismerhetik meg közelebbről is Budapestet, s az este végül a Kínai Népköztársaság Magyarországi Nagykövetsége által szervezett 'Beautiful China' gálarendezvénnyel zárul, ahol a kínai partner ajándékaként egy 60 fős tánccsoport különleges előadását tekinthetik meg a programon résztvevő vendégek.

Növekedési lehetőségek

A Magyar Turizmus Zrt. kínai piacon végzett tevékenységéről található összefoglaló anyag szerint 2014-ben Kína GDP-je 7,4 %-os növekedést mutatott, ami soknak tűnik ugyan, de a közgazdászok szerint nem elég a stabil bővüléshez és a termelődő új munkaerő felvételéhez. A belső fogyasztás élénkülése továbbra is lassabb a vártnál, és a társadalmi olló egyre inkább szétnyílik. A városi középréteg vagyonosodása és utazási kedve azonban töretlen, és egyre inkább minőségi terméket igyekszik vásárolni. Az utazás kezd felzárkózni a lakás, az autó és az oktatás mögé, és mint az életminőséget javító és a társadalmi pozíciót tükröző termék, szinte nélkülözhetetlen a közép-és felső réteg számára. Jelenleg Magyarország az évi 160.608 vendégéjszakával jelentősen alulmarad lehetőségein.

Az elkövetkezendő időszakban azonban erős növekedés várható, valamint az utazás diverzifikálódása. Kína mostanra a világ legnagyobb küldő piacává és legnagyobb turisztikai fogyasztójává lépett elő. 2014-ben a Kínából külföldre irányuló utazások száma 11 millióval, 109 millióra nőtt a Turisztikai Világszervezet (UNWTO) becslése szerint. A turisztikai célú költés 17%-kal bővült 2014 első három negyedévében. 2012 óta Kína a világ legnagyobb turisztikai küldő piaca: az utazásra fordított kiadások mértéke 2013-ban elérte a 129 milliárd dollárt. 2014-ben csaknem 65 millió kínai turista tett nemzetközi utazást, ebből mintegy 41% utazik Ázsián kívülre, utóbbiak harmada, azaz 8,8 millió fő keresi fel Európát. Közép- és Kelet-Európa részesedése az európai beutazásokból 32,3%, az összes kínai, régión kívüli nemzetközi utazásból 10,7%. Ez 2,9 millió kínai turistát jelent a régiónak éves szinten. 2019-re régiónk részesedése az összes Ázsián kívüli kiutazásból várhatóan 11,2%-ra (4,0 millió utazó) nő.

Termék és infrastruktúrafejlesztésre lenne szükség

Figyelemreméltó adat, hogy öt év múlva a kiutazások száma várhatóan 500 millióra nő -még ha túlzott is a becslés, akkor is elgondolkodtató és cselekvésre késztető: a vendégszám mindenképpen nőni fog, tehát érdemes Magyarországnak is a termék és infrastruktúrafejlesztésben gondolkoznia. Ugyan Európa esetében a fő terméket még mindig a körutak jelentik, egyre nagyobb az igény a mélyebb, értő turizmusra, azaz megjelentek a tematikus utak. A jelentés szerint bár Magyarország önálló desztinációként még nem eladható, esély van arra, hogy csak egy, legfeljebb két másik országgal kombinálva az utat, akár három-négy vendégéjszakát is nálunk töltsön a vendég.

Erre kimondottan jó lehetőség kínálkozik a TCC összefogás keretében, melynek legközelebbi programjára még jelentkezhetnek a kínai beutazó turizmusban érdekelt szakmai partnerek.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?