Magyar Turizmus Nap Londonban

A Magyar Turizmus Zrt. londoni külképviselete március 29-én Magyar Turizmus Napot tartott Londonban, a Strand Palace Hotelben. A rendezvényen, prezentációkon keresztül ismerkedhettek meg a brit résztvevők Magyarország és a megjelent hazai szakmai szervezetek és szolgáltatók kínálatával, majd a délelőtti és délutáni workshop-okon szemtől szemben tárgyalhattak egymással az üzleti lehetőségekről – tudatta az OBJEKTÍV Hírügynökséggel az MT Zrt.

A két szakmai találkozó között a GTA Travel világméretű utazásszervező és a TravelZoo online értékesítési portál képviselői tartottak interaktív előadásokat a magyar résztvevőknek a brit piac sajátosságairól és a piacra jutás eszközeiről. Ezzel első kézből kaptak információt a britek utazási szokásairól és iránymutatást arra vonatkozóan, hogy hogyan állítsák össze desztinációjuk turisztikai termékeit a célpiac igényeinek megfelelően.

A rendezvényen összesen 12 magyar szakmai szervezet és szolgáltató, valamit 40 brit utazásszervező és utazási iroda vett részt. A magyar résztvevők között volt a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága, a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület és a régió több szolgáltatója is, azzal a céllal, hogy a térség ismertségét növelve bemutassa a desztináció turisztikai kínálatát és kapcsolatokat építsen. A szakmai rendezvényen való hangsúlyos észak-alföldi megjelenésnek külön aktualitása, hogy 2012. június 18-tól új légi járat indul Debrecen és London kötött.

Az MT Zrt. stratégiai partnereként a Művészetek Palotáját Nyúl Erika ügyfélkapcsolati igazgató képviselte, aki magával ragadó prezentációt tartott a budapesti kulturális lehetőségekről és a „Culture port” együttműködésről, amely Budapest 7 meghatározó kulturális intézményének összefogásával valósul meg.

A rendezvényen különböző nyeremények is kisorsolásra kerültek. Hat üveg magyar bor egy-egy Magyarország útikönyv kíséretében talált gazdára, míg a két főnyeremény a Danubius Hotels Group és a Boutique Hotel Budapest jóvoltából egy-egy két éjszakás tartózkodás volt Budapesten, amelyet az MT Zrt. külképviselete egy-egy budapesti városnézéssel és Budapest Kártyákkal egészített ki. (OH)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?