Nyolcadszor ragyog az Aranynap!

Március 28-án immár nyolcadik alkalommal vehették át az Aranynap-díjat a kiemelkedő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó szállodák, idén a megújult Kempinski Hotel báltermében.

A konferenciaszállodák egész éves munkáját értékelő díjat a Day Holiday Kft. 2005-ben alapította. Odaítélésében fontos szerepe van a rendezvényszervező cég segítségével szervezett rendezvények résztvevőinek, megrendelőinek. A helyszínek összehasonlítása szakmai szempontok alapján történik, a tárgyi feltételek mellett a dolgozók vendégszeretete, rugalmassága, a szálloda megbízhatósága és állandó magas színvonalú teljesítménye a legfontosabb kritérium.

Az értékelések alapján derül ki évről évre, hogy melyik az a szálloda, amely átveheti a kategóriájában legjobbnak járó elismerést. A 2012. év legjobb konferenciaszállodái a Day Holiday, partnerei és vendégei szavazatai alapján:

Magyarország legjobb ***-os konferencia szállodája 2012-ben a Rosinante Stílusos Vidéki Szálloda*** és Étterem, Szigetmonostor

Magyarország legjobb ****-os budapesti konferencia szállodája 2012-ben a Mercure Budapest Buda Hotel

Magyarország legjobb ****-os vidéki konferencia szállodája 2012-ben a Vital Hotel Nautis ****superior, Gárdony

Magyarország legjobb *****-os konferencia szállodája 2012-ben a Kempinski Hotel Corvinus Budapest

Magyarország legígéretesebb 2012-ben megnyitott szállodája az ETO PARK HOTEL**** Business & Stadium, Győr

Magyarország szállodái wellness kategóriában is megmérettek, a vendégek a Turizmus Trend szaklap nyomtatott és online felületén és az Utazás kiállításon szavazhattak a legjobb hotelekre. A szavazás eredménye alapján a tavalyi év legjobb wellness szállodái:

Magyarország legjobb budapesti wellness szállodája 2012-ben a Ramada Resort - Aquaworld Budapest

Magyarország legjobb vidéki wellness szállodája 2012-ben a Hotel Azúr**** Siófok

A díjátadó vendégei számos újdonsággal találkoztak ebben az évben. Megújult maga a díj, amely nyolc év után letisztultabb, modern formát, de azonos, magas minőséget képvisel. Igazi meglepetést okozott az Aranynap díjátadó gálának helyszínt adó Kempinski Hotel Corvinus Budapest, melynek főbejáratán belépve a lenyűgözően felújított lobbyt az elsők között csodálhatták meg a gála résztvevői. Az est folyamán a díjazott szállodák egy szórakoztató műsor keretében mutatkozhattak be a szakmai közönségnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?