Turisztikai szezonnyitó a MÜPA-ban

A hagyományoknak megfelelően az idén is megtartotta a Turizmus Kft. díjátadó és szezonnyitó gáláját a Művészetek Palotájában. A rendezvény keretében osztották ki a tavalyi év legjobb turisztikai szakembereinek járó díjakat.

A Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség "Az év gasztronómusa" díját Kovács László, a La Fiesta Party Service tulajdonos ügyvezetője, A Magyar Vendéglátók Ipartestülete "Az év vendéglátója" elismerését Rápolthy István, a Tuba Tanya (Hajdúszoboszló) tulajdonos ügyvezetője, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége "Az év szállodása" címét Szepesi Richárd, a Mesés Shiraz és Bambara szállodák igazgatója kapta.

A további díjazottak:

Az év turisztikai újságírója: Jásdi Bea, a Gyöngy magazin szerkesztő-újságírója

Az év idegenvezetője: Kaiser Mihály, a Haris Travel Club                                                         

Az év turisztikai munkaadója: Antoine Guego, az Accor- Pannónia Hotels Zrt. vezérigazgatója

Az év autóbuszos személyszállítója: Czakó Tibor, a kiskunfélegyházi PIZOLIT Kft. ügyvezetője

Az év TDM szervezete: Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft

Az év Tourinform munkatársa: Glózik Klára, a Békés megyei Tourinform iroda irodavezetője

Az év kempingese: Liszta Orsolya, a Sárvári Gyógyfürdő Kft. üzemeltetési asszisztense

Az év Tourinform iroda fenntartója: a Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft.

Az év TDM menedzsere: Lőrincz Katalin, a Veszprémi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője

Az év beutaztatója: Módli Ilona, az Aktív Tours tulajdonos ügyvezetője

Az év autókölcsönzője: Rakonczai Zsuzsa, az EUrent Autókölcsönző Kft. irodavezetője

Az év repülőjegy-értékesítője: Schantz Ágota, az OTP Travel munkatársa

Az év rendezvényszolgáltatója: Semsei Rudolf, a Budapest Party Service Kft. tulajdonos ügyvezetője

Az év idegenforgalmi oktatója: Széles Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola tanára

Az év rendezvényszervezője: Szigedi Krisztina, az Asszisztencia Kft. ügyvezetője

Az év utazási irodása: Szkevisz Teodorosz, a Theo Tours tulajdonos ügyvezetője


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?