A közlemény szerint az első nyitást követően a növekedés folyamatos volt: jelenleg a cég központjában és az összesen 98 McDonald's étteremben közel ötezren dolgoznak, évente átlagosan 80 millió vendéget szolgálnak ki.
A 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg a hazai éttermekben, ami azt jelenti, hogy a magyarországi éttermek ez idő alatt minden európai lakost minimum egyszer vendégül láthattak volna.
Kiemelik, hogy az első franchise rendszerben működő vállalatként a hazai McDonald's fejlődésében kulcsszerepet játszottak azok a magyarországi kisvállalkozások, amelyek jelenleg is a vállalat 98 éttermének közel felét franchise átvevőként üzemeltetik. A franchise partnerekkel közösen a vállalat az elmúlt 25 évben mintegy 50 ezer embernek adott munkát.
A magyarországi beszállítók zöme a kezdetektől folyamatosan biztosítja a magyar alapanyagokat, köztük a csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, joghurtot és a hagymát - áll a közleményben. A McDonald's éttermekben 1996 óta használják a nemzetközileg legelismertebb élelmiszerbiztonsági kockázatkezelő rendszert, a HACCP-t (Hazard Analysis and Critical Control Points), ezzel nyolc évvel megelőzve a 2004-es uniós szabályozást.
Az 1988-as induló választékkal szemben a cégnek ma már közel 300 termékajánlata van. A 25 év alatt volt olyan magyar fejlesztésű szendvics, amelyet más országok is felvettek az állandó termékpalettákra. Erre példa a sertés McFarm, vagy a reggeli Fresh McMuffin, amelyek a külföldi vendégek körében is nagy sikert értek el a közlemény szerint. Az évek során a McDonald's egyedi, magyarországi promóciókhoz is fejlesztett termékeket, ilyenek például a Magyar hetek keretében árusított lángos, fasírt és aranygaluska, vagy a múlt év egyik kedvence, a hartai kolbászos hamburger.
A McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. tavaly közel 2 százalékkal, 22 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye több mint kétszer ekkora tempóban, 58,2 millió forintra nőtt.
A McDonald's Europe a kontinens legnagyobb étteremlánca. A cég 38 országban több mint 7 400 éttermet üzemeltet, 415 000 embernek ad munkát és több mint 15 millió fogyasztót szolgál ki naponta. Az európai McDonald's éttermek több mint 72 százalékát önálló helyi vállalkozók üzemeltetik.
25 év, 37 milliárdnyi beruházás
(MTI) - Eléri a 37 milliárd forintot a McDonald's magyarországi beruházásainak összértéke, és 97 milliárd forint értékben vásárolt hazai beszállítóktól alapanyagot 1988 és 2012 között - tudatta a cég hétfőn az MTI-vel annak kapcsán, hogy 25 éve nyitotta meg első magyarországi gyorséttermét.
Séfváltás a Lidl Konyha élén
Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia
A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban
Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye
Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat
Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál
Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló.
Mi lesz a borvidékekkel?
Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt
Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen
Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc
Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Interjú
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?