25 év, 37 milliárdnyi beruházás

(MTI) - Eléri a 37 milliárd forintot a McDonald's magyarországi beruházásainak összértéke, és 97 milliárd forint értékben vásárolt hazai beszállítóktól alapanyagot 1988 és 2012 között - tudatta a cég hétfőn az MTI-vel annak kapcsán, hogy 25 éve nyitotta meg első magyarországi gyorséttermét.

A közlemény szerint az első nyitást követően a növekedés folyamatos volt: jelenleg a cég központjában és az összesen 98 McDonald's étteremben közel ötezren dolgoznak, évente átlagosan 80 millió vendéget szolgálnak ki.
A 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg a hazai éttermekben, ami azt jelenti, hogy a magyarországi éttermek ez idő alatt minden európai lakost minimum egyszer vendégül láthattak volna.
Kiemelik, hogy az első franchise rendszerben működő vállalatként a hazai McDonald's fejlődésében kulcsszerepet játszottak azok a magyarországi kisvállalkozások, amelyek jelenleg is a vállalat 98 éttermének közel felét franchise átvevőként üzemeltetik. A franchise partnerekkel közösen a vállalat az elmúlt 25 évben mintegy 50 ezer embernek adott munkát.
A magyarországi beszállítók zöme a kezdetektől folyamatosan biztosítja a magyar alapanyagokat, köztük a csirkehúst, tojást, salátát, szószokat, joghurtot és a hagymát - áll a közleményben. A McDonald's éttermekben 1996 óta használják a nemzetközileg legelismertebb élelmiszerbiztonsági kockázatkezelő rendszert, a HACCP-t (Hazard Analysis and Critical Control Points), ezzel nyolc évvel megelőzve a 2004-es uniós szabályozást.
Az 1988-as induló választékkal szemben a cégnek ma már közel 300 termékajánlata van. A 25 év alatt volt olyan magyar fejlesztésű szendvics, amelyet más országok is felvettek az állandó termékpalettákra. Erre példa a sertés McFarm, vagy a reggeli Fresh McMuffin, amelyek a külföldi vendégek körében is nagy sikert értek el a közlemény szerint. Az évek során a McDonald's egyedi, magyarországi promóciókhoz is fejlesztett termékeket, ilyenek például a Magyar hetek keretében árusított lángos, fasírt és aranygaluska, vagy a múlt év egyik kedvence, a hartai kolbászos hamburger.
A McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. tavaly közel 2 százalékkal, 22 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye több mint kétszer ekkora tempóban, 58,2 millió forintra nőtt.
A McDonald's Europe a kontinens legnagyobb étteremlánca. A cég 38 országban több mint 7 400 éttermet üzemeltet, 415 000 embernek ad munkát és több mint 15 millió fogyasztót szolgál ki naponta. Az európai McDonald's éttermek több mint 72 százalékát önálló helyi vállalkozók üzemeltetik.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?