hirdetés

5 tévhit a margarinról

Egyetemi docens és akadémikus veszi védelmébe a margarint.

hirdetés

5 tévhit a margarinról, amin ideje túllépni

  1. Nem igaz, hogy egészségtelen – a margarint alkotó növényi olajok (szemben az állati eredetű zsiradékokkal) telítetlen zsírsavakban gazdagok, amelyek segítenek megőrizni a szív és az érrendszer egészségét.
  2. Nem igaz, hogy tele van transzzsírral - a margarinok nem tartalmaznak részlegesen hidrogénezett olajokat, így transzzsírsav-tartalmuk elenyésző, még a 2013-ban megalkotott jogszabályban meghatározott, szigorú hazai határértéket sem éri el. A margarinok szilárdságát és kenhetőségét pálmaolaj hozzáadásával érik el.
  3. Nem igaz, hogy vegyi úton készül - egyszerűen hűtéssel és keveréssel elegyítik a növényi olajokat, a vizet és az egyéb összetevőket.
  4. Nem igaz, hogy műanyag – hétköznapi növényi olajokból és vízből készül, hűtés közbeni keveréssel.
  5. Nem igaz, hogy a diétába nem fér bele - a kenhető élelmiszerekkel bevitt energia mennyisége szerény mértékű, az ajánlott napi kalória-bevitelünk kevesebb, mint 5%-a.

    „A margarinok kiemelten pozitív szerepet tölthetnek be a táplálkozásban, alapanyagai a legújabb táplálkozási ajánlásokhoz illeszkednek, a gyártási folyamat pedig a lehető legegyszerűbb fizikai műveleteket jelenti, és lényegében a vajköpüléssel analóg tevékenység” – hívta fel a figyelmet Dr. Somogyi László, élelmiszeripari mérnök, egyetemi docens.

    „Az emberi szervezetnek a mindennapi táplálkozás során szüksége van zsírokra, ám az egészségünk szempontjából rendkívül fontos, hogy milyen zsiradékot fogyasztunk. A legfrissebb tudományos eredmények is igazolják, hogy szívünk és érrendszerünk egészsége érdekében a növényi zsiradékokat kell előnyben részesítenünk az állati eredetűekkel szemben” – húzta alá Prof. Dr. Császár Albert lipidológus, a Magyar Tudományos Akadémia doktora, osztályvezető főorvos. Hozzátette: „két harvardi vizsgálat során közel 130 ezer ember mintegy három évtizeden át nyomon követett táplálkozási és egészségi adatait elemezték. Ezekben a kutatásokban azt mutatták ki, hogy a telített zsírok telítetlenekkel való helyettesítése együtt jár a szív-és érrendszeri megbetegedések jelentősen alacsonyabb kockázatával.” „A margarinok fő összetevői a növényi olajok és zsírok, így nemcsak finomak, hanem tartalmazzák azokat a létfontosságú zsírsavakat is, amelyeket a szervezet nem képes magától előállítani” – emelte ki Őri Ágnes, az Unilever táplálkozási szakértője. Az értékes összetevők a gyártás folyamán is megmaradnak, hiszen a gyártás alapvetően az összetevők hűtés közbeni keverését jelenti. „A kenhető állagot a szobahőmérsékleten is szilárd pálmazsír hozzáadásával érjük el, nincs tehát szükség az olajok hidrogénezésére, keményítésére. Így az összes forgalomba hozott margarin transzzsírsav-tartalma alatta van az EMMI rendeletben meghatározott határértéknek (2 g transzzsírsav/100g zsírtartalom).
(forrás: Vendég & Hotel)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint lesznek újabb bértámogatási intézkedések?

Kiadónk társoldalai