A beaujolais-nak is betett a covid

Negyedével csökkent idén a híres francia éttermi bor, a beaujolais forgalma.

A hagyomány szerint november harmadik csütörtökén borünnepet szokás rendezni a Beaujolais-borvidéken, de ezt idén a járvány miatt törölték. A termelők idén változtattak stratégiájukon, és nem az éttermeknek, hanem egyéni vendégkörnek adják el a borokat, adja hírül az euronews portál.

Ezek a helyi, minőségi borok ezért most csak  6-10 euróért kerülhetnek a családjaikkal otthon maradó emberekhez, aki számára ez megfizethető palackonkénti ár. A szupermarketláncok sem kínálnak olcsóbban borokat, ezért a belföldi eladásra összpontosítva meg lehet menteni a pincészet idei évét.

Bár 30 százalékkal kevesebb lesz a forgalom egy jó évhez képest a borászok szerint. Az éttermek bezárása veti vissza a forgalmat, valamint az export csökkenése. A Beaujolais Nouveau fő vásárlója az Egyesült Államok és Japán, Európán belül a svájci és a brit partnerek.

Érdemes megnézni, hogyan alakul az export a pandémia évében. A Château de Bellevue szőlőiből bort készítő Maison Loron pincészet háromszáz éve prosperál, külföldön is kedvelt az innen származó beaujolais. Hektárok tucatjain terem a szőlő, a bor felét adják el exportra. A jelenlegi igazgató négy éve vezeti a borházat, a világjárvány eddig a legnagyobb kihívás számára. Philippe Bardet úgy érzi, hogy idén már önmagában nem elég, hogy jó minőségű a boruk. A japán piacról folyamatosan csökken a megrendelés, ahogy Amerikából és a britektől is.

A Beaujolais Nouveau éttermi bor, de a vendéglátóhelyek bezárása, az ünnepi rendezvények elmaradása visszaveti a fogyasztást sok országban. Összességében negyedével eshet a Beaujolais Nouveau forgalma az idén. A termelők a helyi vásárlókra szabott árakkal és kiszállítással igyekeznek ellensúlyozni az export csökkenését. A bor nem maradhat a hordókba, jövőre már az új termés kerül a pincékbe.

Forrás: Euronews


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?