A kártyás vásárlások alapján úgy tűnik, lassan magához tér a vendéglátás

Júniusban már majdnem annyit fizettek a magyarok bankkártyával éttermekben, kávézókban és bárokban, mint a koronavírus-járvány előtt – derült ki az Erste Bank kártyaforgalmi adataiból.

Mindez azt mutatja, hogy a korlátozó intézkedések feloldásával lassan újraindul az élet a gazdaságban, legalábbis ami a turizmust és a vendéglátást illeti. Igaz, külföldre még mindig csak nagyon kevesen mernek menni. Áprilisban a Budapest Bank adatai alapján szedtük össze, hogy a bankkártyás vásárlások alapján hogyan hatott a magyarok fogyasztására, költéseire a koronavírus. Akkor az derült ki, hogy míg ételre és gyógyszerre többet költöttek a magyarok, mint korábban, a vendéglátásra költött pénzösszeg látványosan bezuhant. Ruhát vagy cipőt nem nagyon veszünk mostanában, gyógyszerre és élelmiszerre viszont rengeteg pénzünk megy el.

Az Erste adatai szerint viszont úgy tűnik, a kijárási korlátozások feloldásával és a jó idő elérkeztével a magyarok újra elkezdtek étterembe és kocsmába járni, a belföldi vendéglátóhelyek, így a hagyományos és gyorséttermek, valamint a cukrászdák és bárok kártyaforgalma is csaknem elérte már a tavalyi szintet. Sőt, a kártyaforgalom már a veszélyhelyzet vége előtt növekedésnek indult, a Balatonnál, a Velencei-tónál és a Tisza-tónál már májusban meghaladta az egy évvel korábbit. Júniusban a Balatonnál 12 százalékkal többet költöttek bankkártyával a fogyasztók, mint tavaly, a Velencei-tónál pedig 6 százalékos bővülést tapasztalt a pénzintézet ügyfelei kártyás költései alapján. Összességében azért még messze nem használják annyian a kártyájukat, mint a járvány előtt, a forgalom a korábbi 60 százalékára, az elköltött érték pedig 46 százalékára állt vissza.

Bár a belföldi turizmus és vendéglátás éledezik, külföldön még nagyon kevés magyar használja az Erste-kártyáját. Olaszországban a magyarországi Erste-ügyfelek kártyaforgalma az elmúlt hónapban darabszámban és értékében is csupán 9 százaléka volt a 2019. júniusinak. Spanyolország esetében a kártyás költések darabszáma ebben az időszakban 8, értéke 7 százaléka volt az előző év azonos időszakában mértnek. Horvátországba viszont láthatóan többen merészkedtek el múlt hónapban, ott júniusban már az előző évi forgalom 40 százalékát érte el a kártyaforgalom.

Forrás: Index


Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?