Az Év Boltja 2015 – SUGAR! DESIGN CUKRÁSZDA

Az Év Boltja szakmai zsűrije szakbolt-kategóriában a SUGAR! Design Cukrászdát tartotta díjazásra érdemesnek. A cukrászdáról, illetve annak különleges üzleti modelljéről, koncepciójáról Horváth Eszterrel, a Sugar! tulajdonosával beszélgetett az Élelmiszer szaklap szerkesztője.


 

 

 

 

 

Kategória: Szakbolt

(Mérettől függetlenül)

1061 Budapest, Paulay Ede u. 48

Mit tart a három üzletből álló hálózatuk különlegességének, legnagyobb erényeinek?


Az innovációt, a dizájnt és a kommunikációt. A folyamatos megújulás részeként süteménykollekciónk egy része évente változik: húsz-huszonkét sütemény minden ősszel megújul külalakját, textúráját, receptúráját, ízlésvilágát tekintve, és valamilyen gondosan felépített téma vagy gondolatmenet köré építjük fel termékeinket. A kollekció részeként az új arculat minden területen megjelenik, például külön logó készül a kollekció szellemében, megújul étlapunk és itallapunk, sütemény- és egyéb információs kártyáink, az enteriőr kiegészül a témát idéző falmatricákkal és egyéb dekorációs elemekkel, új grafikát kapnak a süteményesdobozaink, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az elmúlt években különböző nagyvárosok mellett elképzelt mesevilág is ihlette kollekcióinkat: Tokió, New York, Párizs mellett elkalauzoltuk vendégeinket Candy Land világába, jelenleg pedig a Circus Kollekció süteményei hódítanak.
Kiemelt helyet, így napi fejlesztést igényel cégünk életében a kommunikáció. Alapvetésünk, hogy ezen a területen is szakítsunk a hagyományokkal. Nem kliséket, közhelyeket, nem egy első látásra izgalmas, de minden ízében unalmas céget, ehhez kapcsolódó marketing- és PR-tevékenységet kívánunk felépíteni, hanem olyan márkanevet, amely nagyságából adódóan nem betagozódik a mamutvállalatok unalmas pénzhajhász mindennapjaiba, hanem azokon túllépve folyamatos fejlesztéssel és imázsépítéssel vívja ki elismertségét és marad bent a köztudatban. A frontvonalban dolgozó személyzet magatartása, kommunikációja közvetlen üzenet a vásárlók számára vállalatunk értékrendjéről, kultúrájáról, így kiemelt hangsúlyt fektetünk kollégáink kiválasztására és folyamatos tréningelésére.

Hogyan mutatná be röviden az üzletet, vagyis az üzleteiket?

A SUGAR! Design Cukrászat 2008 áprilisában nyitotta meg első cukrászatát Újpesten. Az elmúlt ötéves működésünk alatt egyetlen telephelyről három telephelyi gazdálkodásra bővültünk. Magyarországon és Európában páratlan üzleti modellt képviselünk, amely mára már védjegyünkké lett. egyedi tervezésű designsüteményeket kínálunk vásárlóinak, különlegesen válogatott szortimentünkkel és vendéglátó-ipari tevékenységünkkel ötvözünk egy speciális kereskedelmi tevékenységet, amelynek során a világ különböző pontjairól összegyűjtött cukorkákat, csokoládét, nyalókát, ajándéktárgyat árusítunk. Az elmúlt öt évbent Újpest mellett nyitottunk üzletet a Paulay Ede utcában, majd saját webshopot indítottunk, 2014-ben pedig megnyitottuk harmadik üzletünket Budán, a Millenáris Park területén. A SUGAR! Design Cukrászatot a Horváth Cukrászda Kft. üzemelteti, amely több mint húszéves szakmai és pénzügyi hátterével magas minőséget és megbízhatóságot jelent a magyar cukrászszakmai és gazdasági életben. A szakképzett alkalmazottak és a minőségi alapanyagok garantálják a hibátlan termékeket és a színvonalas szolgáltatást. Az egyedülálló dizájn és az egyedi termékkínálat nyújtotta különleges élmény, valamint a gyermekkor felidézésének hangulata mind meghatározó elemei a „mesebeli” üzletnek.

Az üzlet kialakításánál, dizájnjánál melyek voltak a legfontosabb szempontok?

Üzleteinket a Muzsai-Ficzere Művészeti és Építészeti Stúdió (Theycom Stúdió), konkrétan Rakonczai Gábor és Ficzere Anett tervezte. A SUGAR! folyamatos bővülési törekvéseinek megfelelően a dizájn az üzletekben nagyon hasonló, és a nemzetközi normáknak, elvárásoknak is megfelel. Az enteriőr lényege, hogy a vendég belép az üzletbe és elvarázsolódik. A belvárosi üzlet 4,8 méteres belmagasságát és árkádos tagolását dinamikus álmennyezettel leplezték. A lendületes, de lágy formavilág a beépített bútorzaton is megjelenik, némiképp az olasz futurizmust idézve. Hűtőpultjaink is a szortimentünkhöz igazítva, egyedi tervezés alapján készültek: különleges kialakítású pultrészben kínáljuk az egyik legnépszerűbb termékünket, a hatféle ízben kapható tejberizst, amelyhez önteteket és toppingokat választhatnak vendégeink, de helyet kapott benne macaronok számára tervezett, ugyancsak egyedi tervezésű felület is. A fizikai környezet tervezésekor és kivitelezésekor nagy hangsúlyt fektettünk az egységes minőségpolitika követelményeire. A frontszemélyzet megjelenését is a tárgyi környezet részének tekintjük, a megjelenési sztenderdeket is pontosan meghatározzuk. A személyzet egyenruhái a Use unused tervezőinek munkáját dicsérik.

Milyen innovatív, korszerű megoldásokat alkalmaznak az üzletben?

Cégünk menedzsmentje évente több külföldi tréningen, előadáson és szakkiállításon vesz részt, hogy üzletünk minden területén a legkorszerűbb megoldásokat tudjuk alkalmazni, legyen szó a csomagolástechnikai eszközökről, egyéb tárgyi elemekről, de legfőképp magukról a termékeinkről. Süteményeink esetében a külső mindig kiemelt szerepet kap, így rendkívül fontos, hogy a legkorszerűbb díszítéstechnikai eszközöket (például egyedi tervezésű és kialakítású formák) használjuk. Ennek köszönhetően érjük el, hogy a megszokott háromszög helyett mindig az aktuális kollekcióhoz igazodó külsőbe öltöztetett édességek köszönjenek vissza vendégeink tányérjáról. Így születhetett meg például a New York-kollekció ikonikus darabja, a Yellow Cab fantázianevű süteményünk, amely taxi alakú fehér csokoládéba töltött egzotikus desszert a mangó-maracuja ízvilágával, de szerepelt már kínálatunkban többek között csokornyakkendőt, felhőkarcolót vagy épp az Eiffel-tornyot idéző édesség is, a jelenlegi Circus kollekciónk egyik legnépszerűbb termékét pedig a cirkuszi, vidámparki hangulat elengedhetetlen kelléke, a dodzsem ihlette.


Az eladótér bruttó mérete: 541 nm

Nyitva tartás: H: 12.00–22.00, K–V: 10.30-22.00

Munkatársak száma: 20 fő

.
„A dizájn területén alapvető célunk, hogy a SUGAR! mint márka az emberek fejében ne csak egy cukrászatot, egy édességboltot, ne is egy kávézót vagy egy kreatív csapatot, hanem egy életérzést jelentsen. Kommunikációnkat és PR-tevékenységünket is eszerint használjuk és fejlesztjük, amelynek alapköve minden esetben maga a dizájn.”

„A tárgyak kommunikációs hatását kihasználva a cukrászdánk étlapja és itallapja is teljesen eltér a hagyományostól. Ezeket is évente megújítjuk az aktuális kollekcióhoz illeszkedő arculatnak megfelelően. A választékot minden esetben képekkel illusztráljuk, rövid történetekkel, versekkel kiegészítve (angol és magyar nyelven egyaránt), így olyan, akár egy mesekönyv.”

„A belső tér kialakításánál az volt az elsődleges cél, hogy a legnagyobb hangsúlyt a termékek kapják, tehát a térnek nagyjából homogén hófehérnek kell lennie, amit itt-ott apró színes design (színeiben és formavilágában főként édességre emlékeztető) funkcionális bútorok ékesítenek, mégis, alapvetően csak maguk a termékek színesek.” 


„A SUGAR! a funkció és a dizájn mellett tudatosan épít a tárgyi elemek kommunikációs hatására is.”

A sütemények tervezésekor sem a megszokott utat követjük – szakítva a hagyományokkal először a formák, a színek, a design születnek meg, majd ehhez később párosulnak az ízek és textúrák.

 

 Fotó: Bujnovszki Tamás

 


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?