Eddig tévés volt, most bonbonkészítő készleteket fejleszt

Történetünk főszereplője egy vállalkozó, aki évtizedekig dolgozott a televíziós szakmában, cégével pedig több mint tíz évig egy országos televízió számára készített különböző műsorokat, sorozatokat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Cégének életében akkor jött el a váltás pillanata, amikor 2014-2015-ben a „konkurencia” miatt először csak csökkentek a televíziós műsorra szóló megrendelések, majd azok egy idő után teljesen megszűntek.

Egy ideje már üzlettársaival – akik egyben családtagjai is – gondolkodtak azon, hogy a műsorkészítésen kívül más tevékenység után néznek, amivel a céget is életben tarthatják, valamint a tisztességes megélhetést is biztosítani tudják maguknak. A véletlen hozta a lehetőséget. Dékány Melinda és családja nem csak televíziós szakemberek, hanem kreatív „konyhatündérek” is, mindig is szívesen készítettek édességeket a rokonoknak, barátoknak, de amikor kísérletezni kezdtek azzal, hogy a megszokott süteményeken túl is elmerüljenek az amatőr cukrászat világában, hamar rádöbbentek, hogy házi bonbont készíteni otthon igen körülményes vállalkozás. A jó minőségű alapanyagokat nem lehet kis mennyiségben megvásárolni, a szükséges eszközök túl drágák, a hozzávalókat pedig olyan sok helyről kell beszerezni, hogy a vásárlókörúttal töltött időhöz szinte szabadságot kell kivenni.

Mivel már csaknem mindenhez lehet kapni egységcsomagot, Melinda számára logikusnak tűnt, hogy az internet segítségével keressen olyan otthoni bonbonkészítésre alkalmas készletet, ami tartalmazza a pontosan kimért alapanyagokat, az elkészítéshez szükséges eszközöket, valamint egy használható elkészítési útmutatót is. Hosszas kutatás után derült ki, hogy nem csak az országban nincs ilyen termék, de gyakorlatilag a világ más országaiban sem jutott eszébe senkinek ez a lehetőség. A kis csapat megérezte a piaci résnek tűnő lehetőséget.

Az ötlet tehát megszületett, de hogy vált valósággá? Első lépésként egy élelmiszeripari mérnök ismerős segítségével meghatározták, milyen racionális lépések kellenek ahhoz, hogy elérjék a kitűzött célt, ami egy olyan bonbonkészítő készlet kialakítása, amely minden hozzávalót tartalmaz ahhoz, hogy otthoni körülmények között bárki elkészíthesse saját bonbonjait prémium alapanyagokból költséges eszközök nélkül. Nem kis feladat volt az öntőforma anyagának megtalálása, amiben a bonbonok készülnek. Sok- sok próba és tesztelés után alakult ki egy olyan forma, amely árban és minőségben is kielégítette az elvárásokat.

Ezután következett a bonbonokhoz a megfelelő csokoládé temperálási mód kidolgozása (ezen múlik, hogy fényes és tökéletes állagú legyen az édesség bevonata), amely otthoni körülmények között is elvégezhető, drága eszközök (maghőmérő, márványlap) beszerzése nélkül. A gyakorlati megoldások kidolgozása során nem kis mennyiségű tesztbonbont fogyasztott el a család, míg végül kialakult az optimálishoz közeli változat. Ezt a szakaszt már szélesebb körű tesztelés követte: az egységcsomagokat, amelyek mindent tartalmaztak ahhoz, hogy bárki, akár tapasztalat nélkül is el tudja készíteni a bonbonokat, különböző nemű és korú embereknek osztották ki – gimnazista fiataloktól kezdve nyugdíjasokig.

Ettől kezdve felpörögtek az események, nekiláttak a csomagoló kialakításának a Nébih útmutatása szerint, megtervezték a készlethez tartozó díszdobozokat, csomagolóanyagokat és létrehozták a webshopot, melynek révén lehetővé vált a termék internetes értékesítése. Az induláskor két, úgynevezett száraztöltelékes bonbon elkészítéséhez szükséges csomagot forgalmaztak. Az egyiket kandírozott naranccsal, míg a másikat aszalt szilvával és fehér csokoládé töltelékkel készíthették el a szettek megvásárlói.

A termék piacra lépése után egyértelművé vált, hogy egyelőre tényleg nincs vetélytársuk, ezért több befektető is megkereste őket. Mivel már az összes saját megtakarításuk és ismerőstől kapott kölcsön is elfogyott, egy vállalkozóval együttműködési szerződést kötöttek, aki finanszírozza a fejlesztést, valamint a termékek piacra juttatásának költségeit. A fejlesztéseknek – és az ekkorra megjelenő befektetői tőkének – köszönhetően már olyan krémes töltelékek közül lehet választani, mint a Sacher krém, karamell krém és alkoholos fehércsokoládé-krém).

A fejlesztésnek köszönhetően alakították ki továbbá a táblás csokoládékészítő készleteiket, ahol 6-féle csokoládé alapból lehet választani (2 étcsoki, 2 tejcsoki és 2 fehér csokoládé alapból), különböző díszítéssel és ízesítéssel. Kiemelt hangsúlyt fektettek arra, hogy minden, ami a csomagokba kerül, a legmagasabb minőséget képviselje. Ezért többek között olyan gyártók termékeit használják, mint a belga Callebaut, és olyan speciális díszítéseket használnak, mint a brontei zöld pisztácia (melyet kizárólag kétévente az Etna lábánál szüretelnek). Márkanevük a WeHeartSweets lett, amely márkanévben a család édességek iránti szeretete köszön vissza. A csapat olyasmit álmodott meg, amivel reményeik szerint a nemzetközi piacokon is kitűnnek, ezért rengeteget dolgoznak, megszállottan hisznek a sikerben, és imádják a munkát, amit most végeznek.

Forrás: Vendég & Hotel


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.