Elsőként Nagy-Britanniában zárul le az a meghatározó korszak, amiben a Burger King bizonyos vásárlások mellé ajándék műanyagjátékot adott. A mókás kis ajándékok kivonása egyelőre csak a brit piacot érinti, de a cég tervezi az akció kiterjesztését más országokba is. Fernando Machado, a Burger King marketingvezetője azt mondja, hogy következő lépésként felkészül az USA.
A műanyagbábúk beszüntetésével egyidőben indul a gyorsétteremlánc „The Meltdown” nevű kampánya, amiben arra kérik a vásárlókat, hogy a burgerek mellé kapott játékaikat (azokat is, amik nem tőlük származnak) vigyék be az éttermeikben elhelyezett hulladékgyűjtőkbe. A figurákat szeptember végéig lehet leadni, utána pedig egy újrahasznosító üzembe mennek, ahol például szerszámok és játszótéri eszközök részekeiként élednek újjá. A Burger King számítása szerint a műanyagfigurák kivonása és az újrahasznosítás nagyjából 320 tonna egyszerhasználatos műanyagtól menti majd meg a Földet. A nagy összeolvasztó kampánynak lesz digitális, közterületi, PR, in-store és kísérleti lába is – ígéri a cég.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Az Egyesült Királyság az egyik legfontosabb globális piacunk. Ez a program pedig egy pilot, amivel megtesszük az első lépést a komolyabb változások felé annak érdekében, hogy visszaszorítsuk a műanyagfelhasználásunkat. A többi piacon egyelőre azt teszteljük, hogyan tudjuk 2025-re teljesen beszüntetni a természetes úton nem lebomló műanyag játékok gyártását” – idézi Fernando Machadot az AdWeek.
Frissítés: Ahogy pedig a BBC rámutatott, a Burger King drasztikus lépése nem sokkal azután következett, hogy egy brit testvérpár, Ella és Caitlin McEwan, petíciót indított, hogy a gyorséttermek szüntessék be a gyerekmenükhöz járó műanyagfigurák osztogatását. A petíciót eddig több mint 550 ezren írták alá.