Az élen az üdítőitalgyártók ranglistáján

A  vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató alapján Európában a Coca-Cola HBC áll az élen az üdítőitalgyártók ranglistáján. 

A 2019 Dow Jones Fenntarthatósági Index szerint a vállalat összességében 90 pontot kapott: maximális pontszámot ért el 11 kategóriában és további 9-ben mutatott fejlődést az elmúlt évben. Mindezek alapján, idén a vállalat a második helyet szerezte meg a globális ranglistán.

2018-ben ezek a fenntarthatósági intézkedések járultak hozzá a cég pontszámaihoz:

  • Elérte céljait a szén-dioxid-kibocsátás terén, hiszen a 2010-es értékhez képest 25 százalékkal csökkentette széndioxid kibocsátását a teljes értékláncán belül, két évvel hamarabb, mint ahogy azt előzetesen várta (a céldátum 2020 volt). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 1,27 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.
  • A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 88 százalékos eredményt ért el, ami meghaladta a FTE 100 vállalatok átlagát.
  • A vezetői pozíciók 37 százalékát töltik be nők, a cél 2025-ig az 50 százalékos arány elérése.
  • A 3,237 millió eurónyi beszerzési költsége 98 százalékát helyben költi el, amivel a helyi foglalkoztatást és a helyi vállalkozásokat erősíti azokban az országokban, ahol jelen van. Emellett, 328 millió euró adót is fizet ezekben az országokban, ezzel támogatva az országok gazdaságát.
  • 2018-ban 7,9 millió eurót költött a helyi közösségeket támogató programokra. Ennek több mint egyharmadát fordította a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási programjára, az #énjövőmre. Ez a program fiataloknak segít szert tenni a munkaerőpiacon keresett készségekre, képességekre.
  • A gyártásban, a palackozóhelyein összességében 22 százalékkal csökkentette a vízfelhasználását a 2010. évi értékhez képest.
  • A piacaikon újrafelhasznált elsődleges csomagoló anyagai 45 százalékát gyűjtötte vissza.

A Coca-Cola HBC 2018 szeptemberében hirdette meg 2025-ös fenntarthatósági céljait, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a vízfelhasználás csökkentésére és a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világ projektjére, az alapanyagai fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint a munkatársai és közösségei jólétére. A vállalásait itt tekinthetik meg részletesen. A Coca-Cola HBC fenntarthatósági teljesítményét más szervezetek is elismerték, mint amilyen a CDP Climate Disclosure, az MSCI ESG Rating és a FTSE4Good Index.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?