Kamu értékeléssekkel csábítják a turistákat az oroszországi vb alatt

Kamuértékeléseket ígér orosz éttermeknek egy cég a legnépszerűbb turisztikai oldalon, hogy minél többen térjenek be ezekre a helyekre a foci-vb ideje alatt. A június 14-én kezdődő labdarúgó világbajnokságra több százezer turistát várnak Oroszországba.

Felkészülési mérkőzésekkel készül az orosz futball-válogatott a hazai rendezésű vb-re. A Szbornaja május 30-án Ausztria, június 5-én Törökország ellen játszik barátságos mérkőzést; majd június 14-én az Oroszország–Szaúd-Arábia nyitómeccsel megkezdődik a 21. labdarúgó világbajnokság.

Az oroszok az A csoportban később Uruguay-jal és Egyiptommal is megmérkőznek. A házigazdák minimális célja, hogy ebből a négyesből továbbjussanak. „Nagy megtiszteltetés ez nekünk, nagy dolog. Ritkán játszhatunk a világbajnokságon, főleg idehaza. Érezzük a nyomást, és meg is próbáljuk boldoggá tenni a hazánkat és a szurkolóinkat. Az a minimum, hogy a csoportunkból továbbjutunk. De az elődöntőbe is bejuthatunk” – mondta Daler Kujajev, a válogatott játékosa.

De nemcsak az orosz focisták akarnak mindenáron bizonyítani a világnak. Az országba a vb ideje alatt annyi külföldi érkezhet, mint amennyi turista máskor egy év alatt összesen. Ez pedig több százezer éhes szájat jelent. Ismeretlen helyen a legtöbben a Tripadvisor nevű weboldalt hívják segítségül, ott nézik meg, az adott városban mely éttermeket érdemes felkeresni, mik azok a helyek, amiket mások is jónak találtak. A legjobb helyek listájára felkerülni nem könnyű, de pénzzel ezt is meg lehet oldani. Egy marketinges cég nyíltan hirdeti, hogy a megrendelőket dicsérő ál-értékeléseket ír idegen nyelveken, hogy a turisták végül az ő ügyfelüket válasszák, ha megéheznek. Az adott város top10-es listájára 35 ezer rubelért, átszámítva 150 ezer forintért tesz fel egy éttermet a cég.

„Hamis értékelést írni nem bűn vagy megtévesztés, ahogy egyesek gondolják. Sokszor szükséges. Képzeljük el, hogy nyitottunk egy éttermet, és még kevés vendégünk van, úgyhogy nincsenek értékeléseink, ezért nincsenek új vendégeink. Ez egy ördögi kör” – magyarázta egy orosz marketingszakember. A Tripadvisor egyébként egy külön algoritmussal szűri ki a hamis hozzászólásokat, de a marketinges cég a reklámja szerint képes arra, hogy megkerülje ezt a mechanizmust.

Forrás: hírTV


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?