Milyen borra esküsznek a nők?

Egyre több bormarketinges vizsgálja, hogy mi kell a nőnek, de még mindig számos téves sztereotípia társul a női borfogyasztáshoz – vélekedik a HVG szerzője. Pedig a borkészítők komoly vásárlókörtől esnek el, ha nem veszik figyelembe, hogy a nők egészen más percepciók alapján döntenek a nagy Ő-ről.

Hazaér, elhajítja a kulcscsomót, lerúgja a tűsarkút, majd leveszi válláról a dizájner táskát. Kibányászik belőle egy palackot, a vitrinből elővesz egy öblös poharat. A következő snittnél már lágyan forgatja ujjai között, és olykor belehörpint: a kanapén pihen, mereng loftlakása ablakából, vagy éppenséggel a fürdőkádban ül, dús habok közt.

A jelenet ismerős lehet a híres női sorozatokból, amerikai filmekből és zenei klipekből. Láttuk Carrie Bredshaw-tól a Szex és New Yorkban, Bridget Jonestól, Madonnától, de még a női fejekbe férkőző reklámszakembertől is, akit Mel Gibson játszik a Mi kell a nőnek? című filmben. A szereplő általában egyedül van, a poharában pedig egy mélyvörös. Ám mennyire hiteles ez a romantikus hollywoodi kép a borozó nőkről?

Egy több évvel ezelőtti brit felmérés még valóban azt állapította meg, hogy a nők harmada otthon iszogat, méghozzá legszívesebben a kádban, egyedül. A Guardian egy 1300 borfogyasztó nőt vizsgáló kutatás eredményeit közölte 2009-ben, amiből az is kiderült, hogy a nők azért isznak bort, mert jó az íze, vagy mert jól megy a menühöz. Illetve azért is, mert egészségesebb alternatívának gondolják a többi alkoholos italhoz, például a sörhöz vagy az égetett szeszekhez képest.

Hősök helyett élmény

A frissebb amerikai piackutatások, az elmúlt évi trendek szerint a nők a malbecet, a pinot noir-t és a champagne-t egyre inkább favorizálják, ha étteremben fogyasztanak, míg a régi, jól bevált nyertesek – a chardonnay–merlot–cabernet sauvignon hármas – csillaga leáldozóban van. A 2013 áprilisában készült Marketing Wine to Women számos hasznos és új információval szolgál, és leszámol azokkal a sztereotípiákkal, hogy a nők nem is isznak, ha mégis, akkor csakis édes bort. A kutatások szerint a tengerentúlon már több nő iszik bort, mint férfi. Utóbbiak ugyanis inkább söröznek.

De mégis mit keresnek a nők egy üveg borban? A cikk folytatásából kiderül.


Forrás: hvg.hu


Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?