Nemzetközi vihart kavart egy svájci sajt

A Gruyère márkanév az Egyesült Államokban mostantól egy sajttípusra vonatkozik, nem pedig a svájci tejipari vállalat speciális termékére. Ugyanis az európai élelmiszeripari cég márkanevének levédésére irányuló keresetét az amerikai bíróság elutasította.

"Amikor az emberek azt mondják, hogy a Gruyère egy sajttípus, akkor tévednek. Ha egy amerikai élelmiszerboltban körülnéz, nem talál minden polcon Gruyère-t. Van néhány sajt, amelyet így hívnak, de ez egyáltalán nem általános”, magyarázta az euronews.com tudósítójának Philippe Bardet, a Gruyère Interprofession igazgatója.

 

Az amerikai bírósági döntés mégis kimondja, hogy a sajt neve nem a svájci cég kizárólagos márkaneve, így azt a jövőben más előállító is törvényesen használhatja terméke megnevezéseként.

“Mi ellenben úgy tartjuk, hogy a Gruyère egy konkrét, védett termék neve, míg az amerikaiak szerint ez inkább egy brand. Ebben az ügyben tehát magának a helyzetnek az értékelésében történt egy zavar”, hívta fel a figyelmet Florie Marion, a berni Mezőgazdasági Szövetségi Hivatal szóvivője.

A bírósági ítélet megnyitja a kaput az amerikai sajtgyártók előtt, az Egyesült Államokban már több nagy cég előállítja, illetve forgalmazza ezt a különleges erjesztésű sajtot.

“A Covid-járványnak köszönhetően az elmúlt két év termelése mind Amerikában, mind nálunk akadozott. De korábban két éven keresztül rekordmennyiségben exportáltunk Amerikába, így a tudatos amerikai fogyasztók az igazi Gruyère-t akarják”, védi termékét Philippe Bardet cégigazgató.

A svájci cég 2013-ban indított szabadalmi eljárást az Egyesült Államokban, hogy levédesse a márkanevet. Kérelmét az Amerikai Tejtermékexport Tanács azonban megtámadta, sikeresen.

Forrás: Euronews


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?