Pálinkakultúra felsőfokon

A magyar gasztronómiában az italkultúra nagy szerepet játszik abban, hogy az ételek és az italok együttes harmonizálásával egy különleges egyedi íz szülessen fogyasztás közben. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pálinka évszázadok óta a magyar italkultúra szerves részét képezte, a hungarikummá válásával, vagyis a magyar eredetvédelem megszervezésével pedig egy új lehetőséget kapott. Mára az egyik legnépszerűbb röviditallá vált: nemzeti öntudatot ébreszt bennünk, büszkék vagyunk rá, szívesen és egyre inkább fogyasztjuk és ajánljuk.

A legnépszerűbb a szilva-, a barack- és a körtepálinka, de ma már nagyon széles kínálatot tudnak felsorakoztatni a termelő és forgalmazó cégek, a legkülönfélébb gyümölcsökből főznek pálinkát, mint a málna, som, berkenye, vagy akár a kökény.

A pálinkakészítés törvényben való leszabályozása, ezáltal a nemzeti röviditalunk úgynevezett „márkaépítése” egyre inkább eredményesnek bizonyul, a társadalom ismeri és fogyasztja a pálinkát. Az új fogyasztói struktúrának eredményeképpen több felsőoktatási intézmény is külön tematikus kurzust indított, amely a magyar, illetve a regionális pálinkakészítés és pálinkakultúra elsajátításával foglalkozik. A Debreceni Egyetem és a Nyíregyházi Főiskola több éve dolgozik szoros együttműködésben a kelet-magyarországi térség pálinkafőzdéivel, így a Zsindelyes Pálinkafőzdével is.

A Zsindelyes minden félévi kurzusban interaktív előadást tart a 18-25 év közötti korosztály részére. A cégtörténet, a széles termékkínálat bemutatása, illetve a pálinkafogyasztás kultúrájának megismertetése mind hozzájárul ahhoz, hogy a kulturált italfogyasztást és a gasztronómia pálinka általi alakulását a fiatalabb korosztály is nyomon tudja követni, emellett kedveltté váljon számukra a pálinka, mint nemzeti ital. A Zsindelyes minden pálinkával kapcsolatos rendezvényen (fesztivál, kóstoltatás), ahol jelen van, fontosnak tartja a fogyasztókkal való beszélgetést, a pálinkáról való közvetlen hangnemű „diskurálást”, hiszen így lehet a legkönnyebben felkelteni az érdeklődését a fiatalabb közönségnek. „Ez a legdirektebb kommunikációs csatorna, hiszen itt tényleg alkalmunk nyílik a fogyasztók véleményét meghallgatni, de akár pár perces beszélgetéssel, tények tisztázásával (mint pl. a pálinkatörvény) pozitívabb irányba is elmozdíthatjuk a véleményét.” – tette hozzá Juhász Miklós, a Zsindelyes Pálinkafőzde marketing igazgatója.

Félévente mintegy 200 hallgató kap ilyen típusú impulzust. Reményeink szerint ennek a korosztálynak a tanítása, előadások általi meggyőzése hozzájárul ahhoz, hogy felnőttként mintát mutatva racionálisan tudnak majd dönteni vásárláskor, valamint kialakítható bennük a felelős alkoholfogyasztás, a nemzeti italunk népszerűsítésének szem előtt tartásával. 


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.