Sikeres volt a gasztrokommunikációs konferencia

Közel kilencven résztvevővel lezajlott a Vendég és Hotel gasztrokommunikációs konferenciája.

Az első eladó, Karsai Gábor, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgató helyettese arról számolt be, hogy a vendéglátóipar bizalmi indexe mélyponton van. Az ágazat legtöbb cége költségtakarékossági intézkedéseket vezetett be, embereket küld el, és elhalasztja a fejlesztéseit. Az idei infláció az előrejelzések szerin 3,3 százalék lesz, a reálkeresetek 1 százalékkal esnek vissza, a fogyasztási cikkek kereslete pedig 3 százalékkal. A kilábalás esélyeiről a szakember azt mondta, hogy 2010-től várhatóan nem romlik a helyzet, de javulni csak lassan fog. Nádasi Tamás, az Aquaprofit elnöke arra hívta a figyelmet, hogy turisták lesznek, csak az a kérdés, hova mennek. Ami a turizmussal kapcsolatos prognózisokban mostanában gyakran szerepel, az igaz lesz Magyarországra is: a turisták rövidebb időre jönnek, kevesebbet költenek, és azokat a helyeket keresik, ahol kedvező az ár-érték- arány. Egyes vélemények szerint túl sok a szálloda Magyarországon, de Nádasi Tamás azt mondja, önmagában ez nem probléma. „Napi standolás helyett napi aggódás” így jellemezte hétköznapjait Rosenstein Tibor, a családi vállalkozásként működtetett Rosenstein vendéglő tulajdonosa. Úgy vélte, ma az az étterem maradhat talpon, amelyet a séf vagy a tulajdonos nevéhez tudnak kötni a vendégek. Bognár Bertalan, a Magyar Posta Zrt. üzleti ügyfelek osztályának vezetője rendkívül látványos és pergő prezentációjában a jelenlévők figyelmébe ajánlotta a posta 3-400 ezer közötti nevet tartalmazó adatbázisát, amelynek segítségével célzott üzeneteket lehet küldeni bármilyen célcsoportnak. Annak illusztrálására, hogy mire használható, egy hasonló adatbázis, néhány adatot is felsorolt: az étterembe járók 54 százaléka szokott hosszú hétvégi üdülésen részt venni, 70 százaléknak van autója, 32 százaléka dohányzik és 71 százaléka családos. A konferencia legjobban várt pontja a kerekasztal-beszélgetés volt Rudits Károly, a bezárt LouLou étterem vezetőjével és Bakáts Tibor moderálásával. Vita bontakozott ki arról, milyen a magyar gasztronómiai kultúra, miért nincs – és kell-e egyáltalán – Michelin-csillagos étterem Magyarországon, milyen kompromisszumokat köthet egy étterem, melyik szegmenst veszélyezteti leginkább a válság, illetve hogy milyen volt a Torkos Csütörtök.

Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?