hirdetés

Személyesen – bemutatkozott az új borarculat

A Magyar Turisztikai Ügynökség éppen két éve a Borjog és Bormarketing konferencián jelentette be megújuló borstratégiáját, most pedig bemutatták az új borarculatot is.

hirdetés

Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője emlékeztetett rá, hogy két éve született meg a magyar bor értékpiramisa, és bár ez rövidebb távú koncepcióként indult, jóval hosszabb folyamat lett belőle - ezzel kezdték el a borászatok a 22 borvidék sokszínű kínálatát rendszerbe foglalni. A magyar bor célja ugyanis, hogy értéket adjon a világnak és erősítse az ország turisztikai márkáját is.

A borágazat szereplői részéről régi igény volt, hogy legyen egy konszenzuson nyugvó, egységes arculata a magyar bornak. Az MTÜ ezt a szándékot karolta fel, és számos szakmai szervezettel együtt alkotta meg az új márkakoncepciót, amellyel szeretné megmutatni, hogy a magyar borok csúcsminőséget képviselnek, és marketingkommunikációs eszközökkel támogatja Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. Az új logó és szlogen egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé, és olyan üzenetrendszert szerettek volna megalkotni, amely kifejezi a magyarok évezredes, nemzeti büszkeséget tápláló, személyes viszonyát a magyar borral.

A magyar borarculat célja, hogy könnyen érthető és jól kommunikálható rendszert indítson el, ennek kidolgozását pedig Ipacs Géza dizájnerre bízták, aki több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a borok marketingje és kommunikációja terén. Az új arculat három feladata az egyedi történet kialakítása, a hitelesség és az, hogy minden borász és borvidék megtalálhassa benne a helyét.

Ahogy Ipacs Géza fogalmazott, a legnagyobb feladat a kimondottan színes fajtapaletta megjelenítése volt, ezért úgy döntöttek, hogy épp ezt a gazdagságot kell hangsúlyozni. Így született meg a „Személyesen” koncepció, amely egyenlőségjelet tesz a magyar bor és a magyar borász közé, hiszen a borász személyisége ad igazi karaktert a bornak. Az új logó két részből áll: a magyar trikolort megjelenítő ikonból, illetve a „Személyesen” szlogenből.

Az ország összes borvidékéről új zsánerfotókat, a borászokról portékat készítettek, az új képi megjelenítés először március 17-19-én, a düsseldorfi ProWein szakkiállítás magyar standján lesz látható, ahol idén rekordszámú, 39 kiállító vesz részt.

Az arculatról szólva Gál Zsombor hozzátette: nagyon fontos volt számukra, hogy a meghatározó ágazati szereplők is támogassák az új arculatot, és a döntéshozók egyöntetűen igent mondtak a kezdeményezésre. A Magyar Turisztikai Ügynökség az új márkakoncepciót Csapody Balázzsal, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnökével, Gál Helgával, a Külgazdasági és Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadójával, Gál Péterrel, az Agrárminisztérium piacszabályozási főosztályvezetőjével, Hamvas Zoltánnal, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnökével, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének társelnökével és Légli Ottóval, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökével szakmai együttműködésben választotta ki.

Az új fotók mellett azonban egy filmsorozat is készül, amelyben borászok mesélik el saját történeteiket. A konferencián bemutatott filmrészletekben Bolyki János a nagymamájával közösen készített borról mesél, Bujdosó Ferenc a Balaton és a vitorlázás iránti szenvedélyéről vall, Pfneiszl Katrin és Birgit a távoli fajták Sopronba hozataláról, illetve a szűretlen kékfrankos születéséről beszélnek, míg Szepsy Istvánék az aszúkészítés ősi szabályaihoz való visszatérés fontosságát elemzik.

Horváth Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai