Személyesen – bemutatkozott az új borarculat

A Magyar Turisztikai Ügynökség éppen két éve a Borjog és Bormarketing konferencián jelentette be megújuló borstratégiáját, most pedig bemutatták az új borarculatot is.

Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője emlékeztetett rá, hogy két éve született meg a magyar bor értékpiramisa, és bár ez rövidebb távú koncepcióként indult, jóval hosszabb folyamat lett belőle - ezzel kezdték el a borászatok a 22 borvidék sokszínű kínálatát rendszerbe foglalni. A magyar bor célja ugyanis, hogy értéket adjon a világnak és erősítse az ország turisztikai márkáját is.

A borágazat szereplői részéről régi igény volt, hogy legyen egy konszenzuson nyugvó, egységes arculata a magyar bornak. Az MTÜ ezt a szándékot karolta fel, és számos szakmai szervezettel együtt alkotta meg az új márkakoncepciót, amellyel szeretné megmutatni, hogy a magyar borok csúcsminőséget képviselnek, és marketingkommunikációs eszközökkel támogatja Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. Az új logó és szlogen egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé, és olyan üzenetrendszert szerettek volna megalkotni, amely kifejezi a magyarok évezredes, nemzeti büszkeséget tápláló, személyes viszonyát a magyar borral.

A magyar borarculat célja, hogy könnyen érthető és jól kommunikálható rendszert indítson el, ennek kidolgozását pedig Ipacs Géza dizájnerre bízták, aki több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a borok marketingje és kommunikációja terén. Az új arculat három feladata az egyedi történet kialakítása, a hitelesség és az, hogy minden borász és borvidék megtalálhassa benne a helyét.

Ahogy Ipacs Géza fogalmazott, a legnagyobb feladat a kimondottan színes fajtapaletta megjelenítése volt, ezért úgy döntöttek, hogy épp ezt a gazdagságot kell hangsúlyozni. Így született meg a „Személyesen” koncepció, amely egyenlőségjelet tesz a magyar bor és a magyar borász közé, hiszen a borász személyisége ad igazi karaktert a bornak. Az új logó két részből áll: a magyar trikolort megjelenítő ikonból, illetve a „Személyesen” szlogenből.

Az ország összes borvidékéről új zsánerfotókat, a borászokról portékat készítettek, az új képi megjelenítés először március 17-19-én, a düsseldorfi ProWein szakkiállítás magyar standján lesz látható, ahol idén rekordszámú, 39 kiállító vesz részt.

Az arculatról szólva Gál Zsombor hozzátette: nagyon fontos volt számukra, hogy a meghatározó ágazati szereplők is támogassák az új arculatot, és a döntéshozók egyöntetűen igent mondtak a kezdeményezésre. A Magyar Turisztikai Ügynökség az új márkakoncepciót Csapody Balázzsal, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnökével, Gál Helgával, a Külgazdasági és Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadójával, Gál Péterrel, az Agrárminisztérium piacszabályozási főosztályvezetőjével, Hamvas Zoltánnal, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnökével, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének társelnökével és Légli Ottóval, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökével szakmai együttműködésben választotta ki.

Az új fotók mellett azonban egy filmsorozat is készül, amelyben borászok mesélik el saját történeteiket. A konferencián bemutatott filmrészletekben Bolyki János a nagymamájával közösen készített borról mesél, Bujdosó Ferenc a Balaton és a vitorlázás iránti szenvedélyéről vall, Pfneiszl Katrin és Birgit a távoli fajták Sopronba hozataláról, illetve a szűretlen kékfrankos születéséről beszélnek, míg Szepsy Istvánék az aszúkészítés ősi szabályaihoz való visszatérés fontosságát elemzik.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?