A Sirha Budapest az élelmiszeripar, szálloda- és vendéglátóipar, sütő- és cukrászipar, csomagolóipar és gasztronómia régiós szakkiállítása. A mostani rendezvény bebizonyította, hogy mekkora az igény a személyes találkozókra az üzleti életben, és mennyire számít, hogy ilyen rangos rendezvénynek ad otthont a Hungexpo kétévenként. A látogatók az idei háromnapos budapesti találkozó színvonalát a milánói hasonló témájú nagyrendezvénnyel teszik egy szintre.
A régió legnagyobb szakkiállításává nőtte ki magát
A koronavírus-járvány ennek a szektornak minden szereplőjét nehézségek elé állította: az éttermek, boltok, vállalkozások bezárása és a közétkeztetés átmeneti szüneteltetése új kihívásokat teremtett, de az ágazat túlélte és folyamatosan nyitnak a fejlesztések felé.
A jelen lévő beszállítók egyértelműen elmondták, hogy az elmúlt időszakban alapvetően a közétkeztetés "mentette meg" az ágazatot, hiszen az ország területén lévő éttermek, szálláshelyek többsége kisebb-nagyobb megszakításokkal szinte két éven keresztül zárva volt, vagy olyan megszorításokkal üzemelhettek, amelyek mind a vendégfogadások számát csökkentette.
Az élelmiszeripari szakkiállításon 16 ország háromszáz kiállítója, három napon át, három pavilonban minegy 30 ezer négyzetméteren mutatta be termékeit, szolgáltatásait, fejlesztéseit. A szakma megítélése szerint a Sirha Budapest mára egyértelműen a régió legnagyobb szakkiállítása lett, ahol lehetőség van arra, hogy a résztvevők megosszák egymással tapasztalataikat és jó gyakorlataikat a járvány utáni újraindulásról. Átfogó és innovatív megoldást nyújtanak a pékségek, éttermek, cukrászatok, hotelek és csomagolóipari cégek igényeire szabva, emellett a legújabb trendek és innovációk is bemutatkoznak a kiállításon.
Mindenütt kóstoltattak, az ízélmény volt idén a prioritás
A kiállítás legtöbb standja nem csak a szemnek szólt. A látnivalókon túl az ízélmények is domináltak, hiszen a gasztronómiáról nem csak beszélni kell, hanem kóstolni is. Egyre többen döntöttek úgy, hogy nem hagyományos módon mutatják be a termékpalettájukat.
Igazán fantasztikus kóstolóhely lett - az idei Sirha egyik nagykedvenc találkozóhelye - az Unilever Food Solutions (Ufs) standja, ahol tehetséges szakácsok egy igazán kreatív séf, Várszegi Zsolt irányításával, végtelen energiával, és ötlettel valamint különlegesen emlékezetes ízvilággal ötvözte alkottak a három napon át különböző, négy fogásos menüket - a hozzájuk látogató szakma nagy örömére.
x x x
Nyilván érkeznek majd a hihetetlenül magas látogatószámokról az adatok a szervezőktől a zárást követően, de egyelőre még ennek hiányában is megállapíthatjuk: a Sirha Budapest kihagyhatatlan annak, aki ma a gasztronómia résztvevője, kedvelője vagy csupán követni szeretné a világ meghatározó trendjeit, a legújabb technológiákat, innovációkat a vendégeket kiszolgáló vendéglátóegységek és a közüzemi étkeztetés területén.
Forrás: Turizmus Online