"A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene"

Mondja a híres underground zenekar. Jó hír, hogy lehet hozzá készíteni. És bizonyítottan értéknövelő, fogyasztásösztönző hatással bír - derült ki egy MSZÉSZ szekcióülésen.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének jogi- és adóügyi szekciójának előadójaként az Artisjus képviseletében dr. Filák Mária és partnerük, a Mood Media képviseletében Nagy Réka tájékoztattak együttműködésük részleteiről. Az Artisjus és a Mood Media közös érdeke, hogy a szerzők dalait minél több helyen, minél többször játsszák, a szolgáltató pedig testre szabottan tudja megtervezni egy-egy szálloda, étterem, üzlet, stb. számára azt a zenei csomagot, amely többletélménnyel ajándékozza meg a vendéget, vevőt.

Nagy Réka említett egy kísérletet, mely során ugyanabban az étteremben, ugyanazt az ételt 20 százalékkal drágábbnak pozícionálta a vendég, ha klasszikus zene szólt az elfogyasztása közben mint amelyikhez nem volt zene. Az Artisjus öt éve 7-8 háttérzene szolgáltatóval működik együtt, közülük a Mood Media az, amelyiket a legfegyelmezettebb adatszolgáltatónak tartja. Az Artisjus és a Mood Media közötti szerződés értelmében, az utóbbi szolgáltatását megrendelők, akár 50 százalékos kedvezményt kaphatnak a szerzői jogdíjakból - hívták fel a figyelmet.

Több szállodás szakember jelezte, hogy az Artisjus nem veszi figyelembe a szállodai szakmára jellemző sajátos különbségeket, így fordulhat elő, hogy egy vidéki 3 csillagos 25 szobás ház többszörösét fizeti a jogdíjnak, amelyet a négycsillagos száz szobás budapesti hotel fizet. Filák Mária elmondta, az MSZÉSZ kezdeményezésére 2-3 éve napirenden van egy reform kidolgozása, hogy miként tudják, differenciálni a hoteleket, hogyan tudnak csomagokat kialakítani a közös helyiségek alapján, ahol szól a zene. Ehhez Filák a szövetség tagjainak aktív együttműködését kéri.

Salamon András, ügyvéd arra hívta fel a szállodák figyelmét, hogy afüggetlen jogkezelő cégek váratlan díjbekérő felszólításait nyugodtan hagyják figyelmen kívül, hiszen a követelés csak akkor jogos, ha a céggel előzetesen leszerződött a hotel. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szállodák sok esetben kapnak úgy is díjbekérőt, hogy nem szerződéses partnerei ezeknek a szolgáltatóknak. Ha pedig egy ilyen cég a bírósághoz fordul, hogy valamelyik szálloda jogdíj fizetés nélkül játszotta le valamely szellemi tulajdonát képező filmet vagy zeneszámot, azt tudnia is kell bizonyítani - hangsúlyozta a jogász.

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?