Ár-érték arányban jók a budapesti szállodák

A skandináv fővárosok, Róma, Moszkva és London szállodáival a legkevésbé elégedettek a vendégek. 

Melyik városban kínálnak a vendégeknek a legtöbbet, és melyikben a legkevesebbet a pénzükért? A hotel.info, ez a világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltató megvizsgálta a több mint 5 millió szállást foglaló ügyfele által adott értékeléseket ár-érték arány* tekintetében.

A vizsgálat a következő eredménnyel járt:

Helyezés Város Ország Értékelés ár-érték
(legmagasabb 10,0)
1. Prága Csehország 7,98
2. Lisszabon Portugália 7,95
3. Tallinn Észtország 7,92
4. Riga Lettország 7,89
5. Varsó Lengyelország 7,84
6. Budapest Magyarország 7,81
7. Berlin Németország 7,76
8. Szófia Bulgária 7,74
9. Bangkok Thaiföld 7,74
10. Vilnius Litvánia 7,59
11. Bécs Ausztria 7,57
12. Dublin Írország 7,52
13. Pozsony Szlovákia 7,51
14. Madrid Spanyolország 7,34
15. Zágráb Horvátország 7,34
16. Athén Görögország 7,31
17. Bukarest Románia 7,31
18. Peking Kína 7,26
19. Helsinki Finnország 7,14
20. Róma Olaszország 7,00

Prága, az aranyváros lenyűgöző épületek és kulturális sokszínűség mellett a nemzetközi fővárosokkal összehasonlítva a legjobb ár-érték arányú szolgáltatásokat is ez a város nyújtja. 7,98 ponttal a cseh főváros került a nemzetközi rangsor élére, ahol az élmezőnyben többnyire kelet-európai célállomások foglalnak helyet. Ezért kisebb meglepetés, hogy a szállást foglaló ügyfelek a portugál fővárost, Lisszabont 7,95 ponttal a 2. helyre szavazták be. Budapest 7,81 pontos értékeléssel a jónak mondható 6. helyet szerezte meg.

Európán kívül elsősorban Bangkok szállodaipara kapott magas pontszámokat. A thaiföldi főváros 7,74 ponttal a 9. helyen zárt. Míg a finnországi Helsinki 7,14 pontjával még meg tudta szerezni a 19 helyezést, a többi skandináv fővárosban a vendégek már kevésbé voltak megelégedve azzal, amit a szállodákban a pénzükért kaptak.

Stockholm (6,45), Oslo (6,13) és Koppenhága (6,06) a hotel.info szállást foglaló ügyfeleinek véleménye alapján lényegesen alacsonyabb ár-érték arányt képvisel. A londoni és a moszkvai szállodatulajdonosok számára is volna még lehetőség a javításra, hiszen csak 6,30, illetve 6,09 pontot szereztek.


* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az olyan kritériumok, mint a szoba minősége és a szobák tisztasága mellett értékelhető még az ár-érték arány is. Egyenlő pontszámok esetén a sorrendet a harmadik tizedesjegy határozta meg. Az értékelésnél a 2-5 csillagos besorolású szállodákat vettük figyelembe. (November eleji állapot) 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?