Az AccorHotels felvásárolta a Fairmont, Raffles és Swissôtel luxusmárkákat

Globális luxusmárkákkal bővül az AccorHotels. A Fairmont, Raffles és a Swissôtel mérföldkőnek számító felvásárlásával a szállodacsoport a luxus szállodapiac élvonalába kerül.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A július 12-én tartott közgyűlésen a részvényesek jóváhagyása után az AccorHotels Csoport hivatalosan is bejelenti az FRHI Hotels & Resorts (FRHI) és annak három tekintélyes szállodamárkájának a felvásárlását: Fairmont, Raffles és a Swissôtel. Az így megszerzett három jelentős márka azonnal a globális luxus szállodapiac vezető szereplőjévé pozicionálja az AccorHotels-t, megnöveli a hosszútávú növekedési potenciált és profitabilitást, illetve szignifikánsan kiterjeszti a vállalat jelenlétét Észak-Amerikában, a világ legnagyobb és legmeghatározóbb fogyasztói piacán.

„A mai nap egy nagyszerű nap a Csoportunknak. Eme három emblematikus luxus szállodamárka felvásárlásával történelmi mérföldkőhöz érkezett az AccorHotels. Ez egy hatalmas növekedési potenciált nyit meg, példátlan magasságokba emeli a nemzetközi jelenlétünket és hosszútávon értéket teremt” – nyilatkozta Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója.

Az AccorHotels globális hálózatához olyan márkák portfoliója csatlakozott, melyek között számos világhírű, ikonikus és történelmi szálloda is megtalálható a világ fontos stratégiai városában, többek között: The Savoy Londonban, Raffles Szingapúr, Fairmont San Francisco, a New York-i The Plaza, a Fairmont Le Château Frontenac Quebec City-ben és a Le Royal Monceau Raffles Párizsban.

Az FRHI a luxus szállodák üzemeltetésében és marketingjében bizonyítottan széleskörű és komoly szakértelme kombinálva az AccorHotels globális üzemeltetési platformjával, kiterjedt hűségprogramjával és iparágvezetői digitális tapasztalataival, a Csoport olyan egyedi pozícióba kerül, mely a legjobb profitabilitás és növekedési potenciál elérését teszi lehetővé az összes piaci szegmensben.

„Továbbra is elkötelezettek maradunk, hogy a vendégeinknek összehasonlíthatatlanul jó szolgáltatásokat nyújtsunk, miközben megtartjuk azon ambíciónkat, hogy kivételes hozamokat érjünk el részvényeseink és szállodatulajdonosaink számára” – tette hozzá Bazin. „Kihasználva az üzemeltetési szinergiákat az FRHI és az AccorHotels között, kedvező helyzetbe kerültünk ahhoz, hogy tovább gyorsítsuk a luxusmárkáink növekedését és még izgalmasabb szállodákat és felfedezésre váró desztinációkat kináljunk a vendégeink számára.

Chris Cahillt nevezték ki a Csoport Luxus Márkák CEO-jának

A felvásárlást és az AccorHotels nagyobb léptékű, luxus és upscale üzletág megerősítését célzó stratégiáját támogatva a vállalat Chris Cahill-t nevezte ki a Csoport Luxus Márkák CEO-jának. Az újonnan létrehozott pozícióban, Chris, aki az AccorHotels Executive Committee tagja is lesz, vezeti az FRHI integrációs folyamatát és ő lesz a felelős az AccorHotels luxus márkáinak a stratégiájáért és globális működtetéséért. Az új struktúra része a Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel.

Chris egy tapasztalt szállodaipari szakember, aki már vezényelt több sikeres integrációt is, ismeri a multi-brand menedzsmentet és egy komoly hátteret hoz luxusmárkák üzemeltetésében, salesben és marketingben. Több mint 30 év szállodaipari tapasztalattal, melyből 19 évet az FRHI és elődeinél töltött, Chris ideális személy a Fairmont, Raffles és Swissôtel márkák AccorHotels portfólióba történő integrációnak a levezénylésére és biztosítja, hogy az AccorHotels luxusmárkái növekedjenek és prosperáljanak. Legutóbb a Las Vegas Sands Corp. globális üzemeltetéséért felelős Executive Vice Presidentjeként dolgozott.

Felvásárlási részletek

A Július 12-én tartott közgyűlésen a részvényesek jóváhagyása után a tranzakció értelmében a Qatar Investment Authority (QIA) és a szaúd-arábiai Kingdom Holding Company (KHC) biztosítottak 840 millió USD (768 millió Euró) készpénzt és 46.7 millió USD értékű AccorHotels részvény kibocsájtását az FRHI részvényeiért. A tranzakció 10.4% és 5.8% részt ad az AccorHotels részvénytőkéjéből a QIA és a KHC számára. Ali Bouzarif és Aziz Aluthman Fakhroo a QIA-ből és Sarmad Zok a KHC-ből emellett az AccorHotels Igazgatóságának a tagjai lesznek.

A márkák kombinálásának, a szállodai nyereségek maximalizálásának, a marketing, sales és disztribúciós tevékenység hatékonyság növelésének és a központi költségek optimalizálásának köszönhetően az AccorHotels tervei szerint körülbelül 65 millió Eurót szeretne generálni bevétel, illetve költség szinergia terén. Szignifikáns hatékonyságnövelések lesznek még továbbá a vendégadatbázisokban is, köszönhetően az FRHI vendégbázis-integrációjának, mely három millió hűségprogram-tagot jelent, melynek 75%-a észak-amerikai. A Fairmont, Raffles és Swissôtel 154 szállodájának és resortjának (melyek közül 40 jelenleg fejlesztés alatt áll) és az 56 000 szobának, mely 34 országban és 5 kontinensen oszlik el jelentős része hosszútávú menedzsment szerződések keretében üzemel, átlagosan 30 éves szerződéssel, illetve hat szálloda bérelt és 1 szálloda saját tulajdon. A Fairmont, Raffles és Swissôtel márkák több mint 45 000 munkatársat foglalkoztatnak világszerte.

Az FRHI tranzakció jóváhagyása és új igazgatósági tagok kinevezése

Az AccorHotels, a Qatar Investment Authority és a Kingdom Holding Company hosszútávú részvényesi partnerség alapjait alakították ki.

A közgyűlésen az összes részvényes 73.13%-a jelent meg vagy képviseltette magát.

A Csoport részvényesei jóváhagyták az FRHI Holding Limited (FRHI) felvásárlásának a véglegesítését és az ennek megfelelő részvénytőke-növekedést biztosították a Qatar Investment Authority (QIA) és a Kingdom Holding Company (KHC) számára, továbbá az ő képviseletüket az Igazgatóságban.

A részvényesek jóváhagytak 6 új igazgatósági tag kinevezést: Aziz Aluthman Fakhroo és Ali Bouzarif, a Qatar Investment Authority ajánlásával, Sarmad Zok, a Kingdom Holding Company ajánlásával, és Jiang Qiong Er, Isabelle Simon és Natacha Valla független igazgatók.

Az Igazgatóság tagsága így 16 főre bővült, beleértve a munkavállalókat képviselő tagot is. Hét igazgató nő és kilencen függetlenek. Egy új munkavállalókat képviselő tagot fognak kinevezni a Csoport Európai Üzemi Tanácsa által a következő hetekben, követve a vállalat szabályzatait.

„A hat új tag, akiket a részvényeseink neveztek ki ma, óriási diverzitást és szakértelmet hoznak az AccorHotels Igazgatóságába. Meggyőződésem, hogy egymást kiegészitő tapasztalatuk és szemléletük komolyan hozzájárulnak a további növekedésünkhöz és innovációs stratégiánkhoz a jövőben” – nyilatkozta Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója.

A Csoport részvényesi struktúrájának a változásait és az Igazgatóság új összetételét egyéni részvényesi-megállapodások szabályozzák az Accor és a QIA és KHC között, részesedésük elveit és céljait meghatározva.

A tranzakció lezárásakor Sébastien Bazin, az AccorHotels Elnök-Vezérigazgatója az alábbiakat mondta: „Örömmel üdvözlöm a QIA-t és a KHC-t, mint fontos részvényeseket a Csoportban és delegáltjaikat az Igazgatóságban. Az FRHI felvásárlása, melyet most lezártunk, bizonyítja a Csoport agilitását az óriási változásokon átmenő szállodaiparban és megerősíti a szolgáltatásainkat vendégeink és partnereink számára. Emellett lehetőséget is ad az AccorHotels számára, hogy konszolidálja részvényesi alapját azzal, hogy két új komoly befektetőt von be új részvényesként, akik hatalmas tapasztalattal bírnak a globális szállodaiparban. A QIA és a KHC támogatásával és a delegáltjainak az Igazgatóság munkájába való bevonásával a Csoport kiváltságos helyzetbe került és tovább folytatjuk ambiciózus értékteremtő stratégiánk megvalósítását.”

„A QIA bizalmát helyezi az AccorHotelsbe és örömmel lesz meghatározó részvényese a vállalatnak. Meggyőződésünk, hogy a tranzakció a QIA érdekeit szolgálja és teljes mértékben támogatjuk az AccorHotels Igazgatósága által meghatározott és a Csoport vezetősége által végrehajtott stratégiát. Az FRHI felvásárlása az AccorHotels-t a luxus szállodaipar kulcsszereplőjévé teszi és megerősíti pozícióját a világ vezető szállodaüzemeltetőjeként” – nyilatkozta a QIA.

„Az FRHI és az AccorHotels tranzakciója mérföldkőnek számít a szállodaiparban, egy olyan időben, amikor az iparág fontos strukturális változásokon megy keresztül, melynek fő elemei a konszolidáció, a vásárlói tudatosság, distruptív technológiák és a disztribúciós csatornák. Bizunk a Csoport és vezetői képességében, hogy ezen környezetben növekedést és értékteremtést fognak hozni. Mint az AccorHotels egy jelentős részvényese és az Igazgatóság tagja, a Kingdom teljes mértékben támogatja a jelenlegi menedzsment stratégiát és örömmel járul hozzá az Accor jövőbeli sikereihez” – nyilatkozta Sarmad Zok, a Kingdom Hotel Investments Elnök-Vezérigaztója és a Kingdom Holding Company Igazgatóságának a tagja.

AZ ACCORHOTELSRŐL

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja és digitális innovátor, mely egyedi élményeket kínál több mint 4 000 szállodával, resorttal és rezidenciával továbbá 2 500 privát szállással világszerte. Kihasználva a kettős szakértelmét, mint befektető és üzemeltető a HotelServices és HotelInvest divízióin keresztül, az AccorHotels 95 országban van jelen. A portfóliója olyan nemzetközileg elismert luxusmárkákból áll, mint a Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, So Sofitel, Sofitel, OneFineStay, MGallery by Sofitel, Pullman és Swissôtel; továbbá népszerű midscale és butikmárkák mint a Novotel, Mercure, Mama Shelter és az Adagio; és a keresett economy márkák, mint az ibis, ibis Styles, ibis budget és regionális márkák, mint a Grand Mercure, The Sebel és a hotelF1.

Az összehasonlíthatatlan márkakollekcióval és gazdag, öt évtizedes történelemmel rendelkező AccorHotelsnek és a több mint 240 000 elkötelezett nőből és férfiből álló globális csapatának egy szívből jövő és eltökélt missziója van: Feel Welcome. A vendégeknek hozzáférése van a világ egyik legnagylelkűbb szállodai hűségprogramjához, a Le Club AccorHotelshez. Az AccorHotels aktív része a helyi közösségeknek és elkötelezett a fenntartható fejlődés és szolidaritás mellett a PLANET 21 programján keresztül, mely egy összefoglaló program, ami összehozza munkatársakat, vendégeket és partnereket, hogy elősegítsék a fenntartható fejlődést.

Az Accor SA az Euronext párizsi tőzsdén (ISIN kód: FR00000120404) és az Egyesült Államokban az OTC piactéren (kód: ACRFY) jegyzett vállalat.

 Az  AccorHotels tájékoztatása szerint ez a sajtóanyag előre tekintő megállapításokat tartalmaz, melyek természetükből adódóan kockázatosak és kiismerhetetlenek. Bár a Vállalat hiszi, hogy ilyen előre tekintő megállapítások védhető feltételezéseken alapulnak, az ilyen megállapítások nem garantálják a jövőbeli teljesítményt.

Forrás: Vendég&Hotel Online


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.