Az első magyar hackathon

Magyarország legelső szállodaipari „hackathon” versenyét rendezte meg az AccorHotels a Novotel Budapest City-ben, melynek résztvevői a jövő szállodai szobáját igyekeztek megálmodni. Interjú Luc Gesvret-vel, az AccorHotels Magyarország vezérigazgatójával, az AccorHotels kelet-európai értékesítésért, disztribúcióért, marketingért, revenue managementért és loyaltyért felelős alelnökével, a hackathon zsüri egyik tagjával.

Miért hozták létre ezt a versenyt, és milyen eredményre számítottak ennek kapcsán?

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja, és célja, hogy a szállodaipar korszerűsítésének éllovasa legyen. A szálloda élmény és a vendégek elvárásai folyamatosan fejlődnek és változnak, nekünk pedig szüntelenül megújulást kell hoznunk a téren, ahogyan a dolgokat tesszük és látjuk. A hackathon célja az volt, hogy meginvitáljunk start-up vállalkozásokat, fiatal fejlesztőket, digitális innovátorokat és tervezőket, hogy közösen keressünk, találjunk és implementáljunk forradalmi ötleteket annak érdekében, hogy a jövő szállodai szobájában még magasabb szintre vigyük a személyre szabott vendégélményt.

Miért működtek együtt start-up vállalkozásokkal?

A start-up vállalkozások szabadságuknak, agilitásuknak és képességüknek köszönhetően korlátok nélkül tudnak fejleszteni. Szükségünk van olyan start-up vállalkozásokra, amelyek támogatnak bennünket a munkánk modernizálásában. Új ötletekkel és új digitális megoldásokkal szolgálnak, és sokkal gyorsabban tudnak dolgozni, mintha ezeket a tevékenységeket integrálnunk kellene a jelenlegi folyamatainkba. Egyúttal mi biztosítjuk számukra a méretezhetőség nézőpontját és a megoldásaik továbbfejlesztéséhez szükséges erőforrásokat. A start-up vállalkozások érdeke egy olyan megoldás kidolgozása, amely megvalósítható és kereskedelmi forgalomba hozható. Mi biztosítjuk a szükséges üzleti hátteret, ők pedig a kreativitást és a gyors megvalósítást. Vagyis egy minden fél számára előnyös helyzetről van szó.

Mondana néhány szót a nyertes ötletekről?

Az egyik nyertes ötlet egy olyan AccorHotels platform, mely a hoteleinkben megszálló vendégeknek még érkezésük előtt szórakozási és kulturális lehetőségeket, rendezvényeket kínál az adott szállodában illetve egész Budapesten. Megkönnyíti számukra a foglalási folyamatot, és megmutatja, hogy mit lehet és érdemes itt csinálni, ily módon egy különleges élménnyel gazdagodhatnak. Ahelyett, hogy különböző weboldalakat kellene böngészniük, a szállodánk foglalási weboldalán is megtalálhatják a vendégek az őket érdeklő rendezvényeket és eseményeket. Így ez egy animációt és a vendégélmény megelőlegezését szolgáló megoldás.

A második általunk kiválasztott megoldás egyfajta intelligens párna/matrac, amely figyelemmel kíséri a vendég alvásminőségét, és ennek megfelelően szabályozza a környezeti paramétereket, mint például a hőmérsékletet, a légkondicionálást, a fényt, a zenét stb.

A harmadik nyertes megoldás egy szobákban elhelyezett hangvezérlésű eszköz, amely lehetővé teszi például a TV, a légkondicionáló szabályozását vagy szobaszerviz rendelését, illetve a hangvezérléssel a vendég bármit el tud intézni. Ráadásul ez a technológia az okostelefonhoz is csatlakoztatva van, így amikor a városban tartózkodik, a vendég lekapcsolhatja az érve hagyott lámpát a szobában, vagy távolról bekapcsolhatja a légkondicionálót. Ez a megoldás lehetővé teszi a vendégek számára, hogy teljes mértékben személyre szabják a szobájukat, és kedvük szerint rendeljen bármilyen szolgáltatást.

Terveznek hasonló versenyeket a jövőre nézve?

Igen. A saját kollégáink részére is mindig nagyon inspiráló start-upokkal együtt dolgozni, illetve remek lehetőség számunkra új ötletek kidolgozására. Magyarországon ez volt az első hackathonunk, a régióban pedig a második, mivel tavaly év végén már sok került egyre Varsóban.


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.