Csak erős idegzetűeknek!

Aki figyelmesen tanulmányozta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tavaszi közgyűlését megelőző nap programját, annak nyilvánvaló volt, hogy a nulladik nap előadásainak témái több mint érdekesek, ezért nagyon sokan érkeztek a közgyűlés előtti napon Kecskemétre, az éppen ekkor átadásra került Four Points by Sheratonba, amely a nemzetközi lánc első magyarországi négycsillagos business hotelként üzemelő tagja.

A nulladik nap előadásai közül kiemelkedett a Sziget-fesztivál létrehozójának, valamint az első magyarországi Michelin-csillaggal rendelkező Costes társtulajdonosának, Gerendai Károly inkább kötetlen beszélgetésnek minősülő, mintsem prezentációja. A Szigettel kapcsolatban elmondta, az egy hétig tartó rendezvény 6,5 milliárdos forgalmával ma már Magyarország legnagyobb programsorozata, amelynek alkalmával 50 ezer jegyet értékesítenek külföldön – és mivel a Szigeten 25 ezer ember fér el – a többi látogató természetesen Budapest más szálláshelyeit tölti, vagyis jelentős turistavonzatot, és ezzel együtt komoly idegenforgalmi bevételt generál a fővárosnak a Sziget. Ezért aztán több mint érdekes, jegyezte meg a főszervező, hogy mivel vitán felül ez a hazai legnagyobb turistaattrakció, a fővárosi vezetés – hosszas egyeztetés, alkudozás után – „csak” 150 millió forint terhet pakol a szigetesekre: 50 millió forint bérleti díjat kér a helyért, és 100 millió forint értékben kötelezi a szervezőket, hogy eladjanak különböző szolgáltatásokat a látogatóknak. Gerendai még a témával kapcsolatban megjegyezte: túl sok ma már a hazai fesztivál, abszolút túlkínálat van e téren, és ezzel nem vagyunk egyedül: Európában is dúl a fesztivál-láz. 2012-ben 2000 új fesztiválprogram indult, viszont 3000 meg is szűnt – érdeklődés híján.

A foglalási portálok működéséről szóló kerekasztalnak beharangozott, de inkább négy érdekes, rövid prezentációt magába foglaló együttgondolkodás a szállodás szakma egyik komoly problémáját feszegette: a nagykereskedők, az OTA foglalásainak árpolitikájával szemben mit tehet ma a szállodás? Bogár Zoltán (Danubius Hotels) szerint az a fő probléma, hogy a nagykereskedőkkel való együttműködés során a szállodás elveszti a kontrollt az árai fölött, és hiba öntik tonnaszám a vendéget az ilyen portálok, a szálloda üzletét ez inkább rombolja, mintsem előrevinné. Fáska Gábor (Opera Garden) szerint a budapesti szállodások esetében a nagy nemzetközi foglaló portálok (booking.com, Expedia) elveszik a helyet, a lehetőséget a direkt foglaló vendégektől, és az is gond, hogy sokszor túl nagy kontingens igénnyel lépnek fel e portálok. „Csak erős idegzetűeknek!” címmel tartotta előadását Fejér Péter (Velence Resort and Spa), aki szomorú szívvel állapította meg, hogy milyen nagymértékben függnek a hazai vidéki wellness szállodák az OTÁ-tól, és mennyire agresszív módon használják ki a lehetőségeiket a foglalási portálok.

„Ez tulajdonképpen bújtatott kuponozás”, vonta meg a következtetést a Velencei-tavi házi szakember. Szekerka András (Hunguest Hotels) ennél sokkal sarkosabban fogalmazott, szerinte a kuponos történet hazánkban az ostobaság diadalmenete. Arra is felhívta a figyelmet, milyen hibás magatartás egy szállodás részéről, ha mondjuk, a recepcióst bízzák meg a ház weblapjának kialakításával, gondozásával, valamint keresőoptimalizálási feladatokkal. Érdekes ellenpontként vetette fel a közönség soraiból egy hozzászóló, hogy pont a Hunguest részéről különös hallani a kuponok elleni kifakadást, hiszen ők maguk is működtetnek kuponos oldalt. A válasz erre az volt, hogy ez náluk tapasztalatszerzésre alkalmas eszközként funkcionál.

A nap szintén jelentős pontja volt, amikor a Starwood Hotels and Resorts nevében Thomas Willms első alelnök, a Kelet-Közép-Európa régió vezetője köszöntötte a magyar szállodás szakmát a kecskeméti házban, aki bemutatta a nemzetközi brandet, amelybe immár több mint 70 szálloda tartozik. Az alelnök feladatkörébe tartozik az új házak nyitásának felügyelete, valamint a bővítések irányítása. Így első magyarországi házuk nyitásánál is aktívan részt vett a topmenedzser. Aki kifejtette, hogy luxusmárkáik bővítése mellett céljuk az is, hogy minél több olyan franchise-rendszerben működtetett hotel létrehozásában működjenek közre, amilyen a kecskeméti négycsillagos Four Point by Sheraton is.


Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.