Egy éves a Planet21

A fenntartható szállodaiparban úttörő Accor csoport első születésnapját ünnepli a Planet 21 elnevezésű programjának, amely a szállodavállalat elmúlt 20 év környezettudatos gondolkodásmódjának eredményeként 2012 április 21-én indult útjára. Az átfogó kezdeményezés keretében az Accor huszonegy kötelezettségvállalást tett a szénfelhasználás csökkentésétől a fenntartható fogásokig.

Elkötelezve a fenntartható fejlődés mellett

A Planet 21 program 7 területre fókuszál (egészség, természet, szénfelhasználás, innováció, lokális fejlődés, humánus munkaadás és párbeszéd), melyekre 21 kötelezettségvállalás épül. A programban az Accor mind a 3500 hotele részt vesz és vállalják, hogy a teljes működésüket a Planet 21 jegyében alakítják át. A Planet 21 során az Accor egy olyan innovatív monitorozási rendszert vezetett be, mely lehetővé teszi, hogy folyamatosan nyomon tudják követni, hogy az adott hotel, melyik szakaszában tart éppen a programnak. A 4 fokozatú rendszer (bronz, ezüst, arany, platina) útmutatóul és segítségként szolgál a hoteleknek, amit követve fokozatosan egyre magasabb szintre léphetnek a fenntarthatóság tekintetében.

“A Planet 21 egy éves fennállása óta a dolgozók egyre aktívabban járulnak hozzá a program sikeréhez. Az adatok magukért beszélnek, hiszen míg 2012-ben a hotelek 76%-a nem felelt meg az alapvető követelményeknek (bronze standard), addig az idei évre az összes résztvevő 60%-a teljesíti a bronze standard feltételeit és 31%-a kaphatta meg a fenntartható minősítést.” - magyarázza Sophie Flak, az Accor Fenntartható Fejlődésért és Accor Akadémiáért felelős alelnöke.

A Planet 21 egy olyan átfogó program, aminek keretében az Accor folyamatosan monitorozza és elemzi 3500 szállodájának víz- és energiafelhasználást. Emellett a vállalat bevezette a környezetbarát tisztítóeszközök, energiatakarékos izzók, vízáramlás szabályozók használatát, ezen felül kiegyensúlyozott fogásokat kínál éttermeiben. A szállodavállalat elkötelezett támogatója a gyermek szexturizmus elleni fellépésnek.

Online kurzusok segítségével eddig világszerte 16 000 Accor munkatárs ismerkedett meg a Planet 21 kezdeményezéssel.

Plant for the Planet: agroerdészeti projekt a helyi közösségekért

Az Accor erdősítési programja, az Plant for the Planet kezdeményezés azért jött létre, hogy a hotelek működésükön túl, saját környezetüket is fenntarthatóvá, élhetőbbé tegyék. A Planet 21 program elindulása óta világszerte 13 nagyméretű ültetvényt avattak fel helyi kistermelők bevonásával. Év végéig még 7 ugyanilyen projekt megvalósítása a cél. Magyarországon a vállalat dolgozói és családtagjai a Pilisi Parkerdő Zrt.-vel együttműködve az elmúlt évben 1000, míg idén további 1600 fát (kocsánytalan tölgyet, madárcseresznyét, vadkörtét, mezei szilt) ültettek el Budapesten.

“A világ vezető szállodaüzemeltetőjeként elkötelezettek vagyunk a fenntartható, felelős üzemeltetés iránt és kiemelt hangsúlyt fektetünk rá. A faültetési projektünk célja például az volt, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy pozíciótól, kortól, nemtől függetlenül mindenkinek tennie kell az őt körülvevő környezetért.” – mondta el Király Zoltán, az Accor magyarországi marketing igazgatója.

A Plant for the Planet mozgalom 2009-ben indul útjára és eddig összesen 1 400 hotel csatlakozott hozzá. A kezdeményezés lényege, hogy minden ötödik, vendég által újra használt törölköző után egy fát ültetnek. Így a mosodán megspórolt költségeknek köszönhetően már 3 millió fát ültettek el.

Accor Alapítvány a társadalmi felelősségvállalásért

Az elmúlt 5 évben az Accor Alapítvány azon munkálkodott, hogy dolgozóit a társadalmi felelősségvállalásra nevelje, hogy hatékonyan tudják támogatni a környezetükben lévő rászorulók integrációját és boldogulását. Világszerte már 6 000 alkalmazottat vontak be 151 projektben, mely 35 országban 70 000 embert érintett közvetlenül.

2012-ben az Accor Alapítvány 41 új szolidaritási projektet karolt fel, melyekben az Accor munkatársai vettek részt. Ennek keretein belül 33 tréning, 4 helyi problémákat felölelő és 4 humanitárius vészhelyzet kezelési projekt valósult meg.

Az Accornak partnerével, az ECPAT1 International-lel 2001 óta szívügye a gyermekek ellen elkövetett szexuális visszaélésekkel szembeni harc. 2012-ben több mint 30 000 dolgozó vet részt azokon a tréningeket, melyek felkészítették őket arra, hogy hatékonyan szálljanak szembe a gyermek szexturizmussal. Már 36 ország írta alá a World Tourism Organization gyermekvédelmi magatartási kódexét.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?