FELHÍVÁS az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatra

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felhívást tett közzé a 2016 évi magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” cím megszerzésére szóló jelentkezésre. A feltételeket itt olvashatja.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

  • a kiemelkedő szolgáltatások és piaci teljesítmények közötti összefüggés bemutatása,
  • a minőségi szolgáltatások előtérbe állítása,
  • a „best practice” módszerek terjesztése,
  • a hazai szállodaipar hírnevének erősítése érdekében,
  • a Hotelstars védjegy népszerűsítésének elősegítésére

meghirdeti az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatot az alábbi feltételekkel:

1. A pályázatot az MSZÉSZ a legalább 2014. január 1. óta üzemelő, „full service” szolgáltatásokat nyújtó, 3*-3*superior, 4*-4*superior, 5*-5*superior szállodák részére (amelyek reggelin kívül, ebédet és vacsorát is szolgáltató étteremmel rendelkeznek), valamint külön „select service” szolgáltatásokat nyújtó 3-4* szállodák részére (amelyek éttermükben csak reggelit szolgáltatnak) írja ki.

2. A pályázaton fenti szolgáltatásokat nyújtó, minden MSZÉSZ tagszálloda részt vehet. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a „minőség” elbírálásánál plusz pontokat kapnak.

3. A pályázók teljesítménye a következő kritériumok szerint kerül elbírálásra: a szállodák piaci teljesítményére vonatkozó mutatószámok, innováció, szolgáltatások minősége, humánpolitika, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR)

4. A pályázó írásos pályázati anyagot készít kb. 15-20 oldal terjedelemben, táblázatokkal, grafikonokkal, képekkel tetszés szerint kiegészítve, elektronikus úton pdf formátumban (nem ppt prezentációt), illetve 1 nyomtatott példányban. A piaci teljesítményt kifejező adatokat xls formátumban kérjük. A pályázathoz kérünk csatolni egy nyilatkozatot, hogy a vizsgált 2014. január 1 – 2016. szeptember 30 közötti időszakban nem volt ellenük jogerős NAV, fogyasztóvédelmi, munkaügyi, közegészségügyi bírság. Kérjük, hogy a pályázati anyaggal együtt egy max. 1,5 perc hosszúságú, a szállodájukat bemutató filmet szíveskedjenek elküldeni. Ezeket a díjátadás előtt, a gálavacsora alatt szeretnénk a vendégeknek levetíteni. A pályázati anyag a szálloda rövid általános bemutatása – főbb célkitűzések, vendégszegmensek, szolgáltatások – mellett az alábbiakat tartalmazza.

4.1. Milyen teljesítményt ért el 2014-2015-ben, illetve 2015-2016 I.-III. negyedévben szobafoglaltságban, bruttó átlag szobaárban, bruttó REVPAR-ban és bruttó TREVPAR-ban. Ezeknek a mutatószámoknak az ellenőrzéséhez a következő alapadatokat kérjük időszakonként: - A kiadott és kiadható szobák száma - A bruttó szoba árbevétel (ez reggelit, IFÁ-t nem tartalmazhat) - A bruttó összes árbevétel A pályázaton induló all inclusive szolgáltatást nyújtó szállodáknál a megadott időszakokra a következő alapadatokat kérjük: - Kiadott és kiadható szobák száma - Bruttó összes árbevétel Az értékelésnél a pályázó szálloda fenti mutatószámait hasonlítjuk a kategória országos, régiós, településenkénti átlagához a KSH adatainak figyelembe vételével.

4.2. Milyen innovatív, egyedi, sikeres módszereket alkalmaznak az értékesítésben, a marketingben, az üzemeltetésben, az energia költség csökkentésében.

4.3. A szolgáltatások minőségének értékelése mystery shopping vizsgálatok, illetve a szállodáról a hazai és nemzetközi vendégvélemény gyűjtő portálokon megjelenő észrevételek alapján történik. (Tripadvisor, Booking.com, Expedia, HRS, Holiday Check, Szállás.hu , stb.)

4.4. A szálloda munkavállalóira kiterjedő motivációs politikája, képzések szervezése.

4.5. A szálloda Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) terén végzett tevékenységének bemutatása

5. A pályázatra jelentkező szállodák teljesítményét 5 tagú elismert szakemberekből álló Bíráló Bizottság értékeli.

6. A Bíráló Bizottság a beérkezett pályázati anyag, a mystery shopping, a vendégvélemények értékelése alapján javaslatot tesz kategóriánként a pályázók sorrendjére, valamint esetleges különdíjakra. Ezeket az MSZÉSZ Választmánya hagyja jóvá.

7. A pályázók teljesítménye értékelésének módja: az értékelésnél a zsűri 5 témát vesz figyelembe. Ezek közül a piaci teljesítményre vonatkozó mutatószámokat max. 30, a szolgáltatások minőségét max. 30, az innovációt max. 15, a humánpolitikát max. 15, a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalást max. 10 pontra értékelheti, azaz az elérhető pontszám összesen 100. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a minőség kritériumnál + 10 pontot kapnak. Ezek, ha minden követelményt 100%-ban teljesítenek, 110 pontot érhetnek el.

8. A pályázaton induló minden szálloda „emléklapot” kap. A kategóriánként megválasztott „ÉV SZÁLLODÁJA”, a különdíjban részesülők az erre az alkalomra 2017 januárjában szervezett díjátadó gálán – a turizmus állami irányítása, és a sajtó képviselőinek jelenlétében – oklevelet, plakettet kapnak. A nyertesek marketingjükben egy évig használhatják az „ÉV SZÁLLODÁJA” címet. Az MSZÉSZ bel- és külföldön tájékoztatást ad a magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” nyertesekről.

9. A pályázat benyújtási határideje és helye: 2016. november 7. 14 óra, az MSZÉSZ Titkársága. A pályázat elektronikus változatát az adat@hah.hu címre, nyomtatott formában a 1123 Budapest, Jagelló út 1-3-ra kérjük.

10. A pályázat díja 3-3* superior kategóriában: 60.000.- + ÁFA, 4*-4*superior kategóriában 90.000.- + ÁFA, 5*-5* superior kategóriában 120.000.- + ÁFA (a díj tartalmazza a szervezési költségek mellett 2 fő részvételét a díjátadó gálán), amelyet a pályázat benyújtásáig kell átutalni a Magyar Szállodaszövetség Szolgáltató Kft. 11795009-29909489-00000000 számú számlájára.

11. A pályázók teljesítményének értékelése során szerzett információkat az MSZÉSZ bizalmasan kezeli, és kizárólag a pályázatok értékeléséhez használja fel.

12. A pályázatokkal kapcsolatos bármilyen kérdésben az MSZÉSZ Titkársága áll rendelkezésre.

Budapest, 2016. október 14.

Forrás: MSZÉSZ


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?