Koncepcióváltás az ibis-nél

Az ibis az emberi kapcsolatokra fókuszál új stratégiai megoldásaiban. Egyúttal búcsút intenek a recepciós pultnak.

Az ibis, az 1974 óta működő economy szállodamárka új vendégelvárásokat vizsgált hat országban egy IPSOS-kutatás során. Az alábbi következtetésre jutottak: a válaszadók 80 százaléka olyan új szállodát szeretne, ami egyben közösségi tér is, ahol mindenki, beleértve a nem szállóvendégeket is, vendégként érzi magát.

Ezért átalakítják a márkát, és ezáltal valódi élettérként szeretnék meghatározni a szállodáit, amelyek flexibilisek, trendérzékenyek és megfelelnek a nap bármely szakaszában felmerülő változó vendégelvárásoknak.

Az új vásárlói élmény által vezérelt átalakulás, mobil check-in

Az ibis a vendégeit egyfajta életközpontban szeretné fogadni, ahová mindenki betérhet aludni, vacsorázni, találkozni másokkal és élőzenét élvezni.

A recepciós pult, ami eddig egy szálloda szimbolikus területe volt, teljesen eltűnt. Érkezéskor a vendégeket az „ibis Mosoly Csapat” egyik tagja üdvözli, és a teljes check-in formalitásokat a bárban egy ital mellett, vagy a lobby kényelmében bonyolítják le. Bár ehhez a folyamathoz szükség van tablet vagy direkt erre készült mobilmegoldásra (PSM FOLS Mobile), ez mobil munkatársakat eredményez, és növeli a vendégekkel való interakciók mértékét.

Bár tény, a kutatás válaszadóinak 61 százaléka is megerősítette: inkább egy élő személyt preferálnak a check-in és check-out esetében, semmint egy technológiai megoldást.

Az ibis 2022-ig tervezi a teljes nemzetközi szállodai hálózatát ilyen mobilmegoldásokkal felszerelni. Emellett, az MRM ügynökséggel közösen kifejlesztett digitális kampányt 2019 februárjában indítják. A kampány 2019 január 31-én indult az alábbi országokban: Franciaország, Egyesült Királyság, Németország és Svájc.

A bár a sztár, indul az Okos Szoba projekt

Az ibis-ben ezentúl 3 új design koncepció lesz. A kiválasztott designerek Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában a koncepciójuk alapjának a bárt választották, ami összeköti a szállodát a külső világgal és vonzóvá teszi a teret nem csupán az utazók, hanem a helyi lakosok számára is. Az utazóknak igényeik szerint lehetősége van választani szobák közül, amelyek 1-től 6 férőhelyesek, vagy választhatják az Okos Szobát, ami a Csoport új koncepciója, ami forradalmasítja a hozzáférhetőségi szabványokat. A nagyobb méretnek és funkcionális bútoroknak köszönhetően, ez a szoba teljes hozzáférhetőséget, jólétet, kényelmes és biztonságot nyújt mindenki számára.

Átalakított vacsora-opciók

Biztosítva, hogy minden vendég – helyiek és utazók egyaránt – kellemes időt tölthetnek el az ibis szállodákban, a márka teljesen új vacsora-opciókat dolgozott ki a vendégélmény növelése érdekében. A szálloda központja, a bár különböző menüket ajánl, számos megkülönböztető vizuális- és design-elemekkel. Számos különböző, helyileg előállított és friss menüötletből választhatnak az ibis szállodák üzemeltetői, mely a legjobban reflektál a vendégkörük speciális karakterisztikájára és a legjobban illik a helyi közösség igényeihez. Az új koncepció tesztjét először az ibis Zurich Messe Airport vezette be, ahol a lobbyban alakították ki a Charlie’s Corner nevű bárt, ahol fő specialitás a sör és a napszaknak megfelelő menü. Reggel a vendégek kávét, este a Sörfalról választhatnak helyi svájci söröket. Emellett helyi ételeket, mint a „röszti” rendelhetnek igazi pop-rock hatású környezetben. A Charlie’s Corner egy tökéletes helyszín barátoknak és helyieknek összejönni és egy sör mellett élőzenét hallgatni.

A zene összeköt, jönnek a Szigetre is

Az ibis úgy döntött, hogy a zene integratív része a vendégélménynek és elősegíti a közösségi interakciókat mindenki számára, aki bemegy szállodáikba. Ahogy az ibis megbízásából készült IPSOS-kutatásban résztvevők 79 százaléka is kiemelte, a zenehallgatás kiemelt szereppel bír az életükben. 2019-ben több mint 100 élő előadást rendeznek meg ibis szállodákban feltörekvő népszerű művészek részvételével, illetve 6 kiemelt országban headliner művészek is szerepelnek a programlistán. Ez a kezdeményezés kielégíti az IPSOS-kutatásban található eredményt is, mely szerint a válaszadók 40 százaléka szívesen venne részt élőkoncerten, melyen feltörekvő művészek szerepelnek a szállodában. Az ibis az új tehetségek népszerűsítőjeként lép fel és tervezi, hogy a legjobbakat elhozza a Sziget Fesztiválra,  külön színpadot dedikálva nekik.

Forrás: AccorHotels.com


KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból 

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás 

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett 

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén 

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya? 

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni? 
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett 

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben 

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.