Látszatintézkedés „a turizmus fejlesztésére”?

Véget vetett az Országos Turisztikai Hatóság annak a módinak, hogy a szállodák, motelek, ifjúsági szállók, villák, panziók, fogadók saját maguk osztályozzák szolgáltatásaik minőségét csillagokkal, illetve margarétákkal. Az új rendelkezést Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa ismertette a Székely Hírmondóval.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2011 óta 5947 szállást kínáló egység „csillagozta” be magát, ezek közül a hatóságoknak eddig 1868-at sikerült ellenőrizni, akik sokszor jelentős eltérést tapasztaltak a feltüntetett csillagok száma és a nyújtott szolgáltatás minősége között. Egy júniusi rendelettel azt akarják elérni, hogy a szállótulajdonosok ne értelmezhessék szubjektíven a törvényt, ezért a turisztikai hatóság úgy döntött, június közepétől csak az állam adhatja a csillagokat, nyilatkozta nemrég Răzvan Filipescu, a hatóság elnöke. A maradék négyezer vendéglátó intézményt is ellenőrizni fogják, és – ha szembetűnő eltérést tapasztalnak – újraminősítik azokat.

Június 14-e óta a szállásadó egységeknek besorolási kérvényt kell benyújtaniuk a hatóságnak, amely 30 napon belül ideiglenes működési engedélyt bocsát ki, amely 30 napig érvényes. Ebben az időszakban a turisztikai hatóságnak ki kell szállnia a helyszínre ellenőrzésre, majd 15 napon belül ki kell állítania a végleges működési engedélyt - emeli ki a Székely Hírmondó. 

Albert Zoltán, a Kovászna Megye Turizmusáért Egyesület munkatársa elmondta, hogy a júniusban megjelent változtatások újdonságokat is hoznak a minősítés folyamatában. Most már kérik az alkalmazottak bejelentését igazoló kivonatot, ha nincs közművesítve a terület, környezetvédelmi engedélyt kell kiváltani. Ezentúl minden tervet és módosítást jóvá kell hagyatni az illetékes minisztériummal – eddig csak az új építésű épületek esetében volt erre szükség. Újdonság az is, hogy műemlék épületeknél – megfelelő indoklással – eltekintenek bizonyos építkezési kötöttségek betartásától, mert az ilyen típusú ingatlanokat nehezebb vendéglátásra alkalmas helyiséggé átalakítani. Be akarnak vezetni egy központosított vendég-nyilvántartási rendszert is, hogy véget vessenek a feketeturizmusnak. Kötelezővé vált a „pro natura” üzenet kifüggesztése is, ez a tisztítószerek környezetbarát felhasználását jelenti.

A minősítési folyamatban pontokat lehet gyűjteni, és ezek száma függvényében dől el, hogy egy-egy szálláshely hány csillagot ér. Pontotozzák, ha fogyatékkal élőknek is megfelel a bejárata, a szobákból erkélyre lehet kilépni, a parkolóhelyek száma megegyezik a szobák számával, a személyzet szakképzett, a recepción állandó jelleggel dolgoznak, a szobákban bőséges a fényforrás, van tévé, telefon stb., ha minél több a kiegészítő szolgáltatás (pl. kozmetikaszalon, autóbérlési lehetőség, fitneszterem stb.)

Hegedűs Ferenc, a kézdivásárhelyi Hotel Atrium tulajdonosa az újdonságokra így reagált a Székely Hírmondónak:

– Csillagháborúval nem lehet megoldani a turizmust. A szigorú előírások, kritériumok az osztályozáshoz teljesen fölöslegesek, mert egy-egy hotelnek, illetőleg szálláshelynek el kell nyernie a vendég tetszését. Ha tetszik neki, fizet érte, ha nem, máshová megy.

Forrás: Székely Hírmondó


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.