Még mindig csúcson az Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group jelentős pénzügyi eredményeket ért el 8,6%-os árbevétel-növekedéssel. A magas eredmény főleg az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely a régió összes országában tapasztalható.

“2016-ban negyedévről negyedévre újabb eredményeket értünk el minden egyes stratégiai célunkban: teljesítmény, portfolió, emberek, melyek láthatóan hatással vannak mind az üzemeltetési és pénzügyi eredményeinkre, mind pedig a vendégelégedettségre. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet, az aktív revenue managementnek, illetve a hatékony értékesítési és disztribúciós tevékenységünknek köszönhetően, szem előtt tartva a vendégeink elvárásainak való megfelelést, rekord-magas eredményeket értünk el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

Komoly pénzügyi eredményeket ért el a vállalat 8,6%-os nettó árbevétel növekedéssel, amely elérte a 237,2 millió eurót 11,1%-os EBITDAR-növekedéssel a 2015-ös első 9 havi eredményekhez képest. Az üzemeltetési EBITDA 69,4 millió eurót tett ki, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az Orbis jelentős eredményeket ért el az üzemeltetési szinten is, mely 11%-os RevPAR-növekedést jelent 39,3 euróig a teljes csoporton belül. Ez a magas eredmény az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely látható a régió összes országában.

Portfoliófejlesztés és eszközmenedzsment

Az eszközmenedzsment és a csoport portfoliójának fejlesztése fontos pillére az Orbis stratégiájának. A harmadik negyedévben a csoport két saját tulajdonú új szálloda megnyitását ünnepelte: az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) és a Mercure Kraków Stare Miasto (200 szoba) szállodáét, mindkettőt a BREEM zöld tanúsítvány figyelembe vételével építették, ami úttörő pozíciót biztosít az Orbis számára Lengyelországban ezen a területen. Ezen projekteknél a 2014-2016-os években a befektetett tőke meghaladta a 25 millió eurót. Az Orbis vezető pozíciójának megerősítése érdekében a vállalat fejlesztési csapata négy új szálloda üzemeltetéséről írt alá megállapodást Lengyelországban, Romániában és Észtországban (több mint 600 szoba összesen). Ezek a szerződések segítenek abban, hogy tovább alakítsák a meglévő üzleti struktúrát és tovább növeljék a márkák ismertségét. Az Orbis fejlesztési terve továbbra is erőteljes, 27 új szálloda fejlesztése van tervben (3100 új szoba) 2020-ig. Terjeszkedésében az Orbis a fő üzleti csomópontokra és kulcsfontosságú városokra összpontosít, melyek „ajtót nyithatnak” új, ígéretes piacok felé a régióban, mint például Románia és Macedónia, mindemellett a vállalat továbbra is nyitott bármilyen értéket teremtő lehetőség iránt.

Emberek

A vállalat nem érte volna el ezeket az eredményeket elkötelezett munkavállalói nélkül, akik hatékonyan valósítják meg a vállalat stratégiáját. Ezért az emberi oldalon a harmadik negyedévben az Orbis nem csak a tehetségek felvételére és megtartására, illetve a digitális átalakulás támogatására fókuszált, hanem – sőt leginkább – egy olyan új kultúra és vezetési stílus megvalósítására, mely támogatja a kezdeményezéseket vállalaton belül. Az Orbis létrehozott egy „Shadow Comex” csoportot, mely 10 főből áll – nők és férfiak, szállodákból, illetve a regionális központokból, de mind 35 év alattiak, az Y-generáció tagjai. Az „Orbis Shadow Comex” szerepe, hogy új perspektívát, új szemléletet és új ötleteket képviseljen az Orbis igazgatósága felé. Ahhoz, hogy az Orbis a szállodaipar meghatározója legyen, a vállalatnak szüksége van a különböző szemléletekre, a gondolatok és ötletek sokszínűségére.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.