Monitoring bizottság vizsgálhatja a SZÉP Kártya felhasználást

Kerekasztal beszélgetést tartottak az SZÉP Kártyával kapcsolatos teendőkről, a felmerült problémákról a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) május elején tartott hévízi XXXVII. Közgyűlésén.

A Dr. Niklai Ákos MSZÉSZ alelnök által moderált beszélgetésben részt vett Dr. Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) főosztályvezetője, Körtvélyessy László NGM miniszteri biztos, Nagy Ferenc, a K&H Bank igazgatója és több szállodai szakember: Soós Éva (Kolping Családi Hotel), Joós Adél (Hunguest Hotels Hévíz), Kovács Balázs (Danubius Hotels).

A beszélgetésen elhangzott, a szállodai szakma maximálisan érdekelt a SZÉP Kártya sikerében, amely a belföldi forgalom legjelentősebb generálójává válhat. A forgalom mielőbbi jelentős növekedése a szállodák, éttermek és a kibocsátó bankok közös érdeke.

Az MSZÉSZ szállodák körében végzett, nem reprezentatív kutatásából kiderül, az idei első három hónapban az üdülési csekk és SZÉP kártya forgalma együttesen közel 35%-kal múlta alul a tavalyi azonos időszaki üdülési csekk forgalmat. Örömteli tény azonban, hogy az elfogadóhelyek és kártyatulajdonosok száma jelentősen emelkedett az elmúlt hetekben és folyamatosan nő. A közel 551 000 kártyatulajdonos immár 23 000 elfogadóhelyen fizethet SZÉP Kártyával.

A kártyákon jellemzően még alacsony a feltöltés mértéke, hangzott el. Ennek okát egyrészt a vállalkozóknál jelentkező pénzhiányban látják a szakemberek, másrészt a cégek óvatosságában, hogy az év folyamán kilépő munkatársaknak ne adjanak egész éves teljes keretet.

Problémaként merült fel a szállodák részéről, hogy még mindig gyakori gond, hogy a terminálok nem fogadják el a más kibocsátó kártyáit, illetve több más technikai problémát is jeleztek a szakemberek. Szintén sérelmezték, hogy a bankok lassan fizetnek és ez tovább súlyosbítja a szállodák egyébként is nehéz cash flow helyzetét.

A szállodások jelezték, hogy az általuk remélthez képest még mindig jóval nagyobb a kártyával fizetett közösségi étkezések aránya, mint amit a kártyatulajdonosok szállásdíjra költenek.

Utóbbira megoldást jelenthet az eddiginél erőteljesebb, intenzívebb marketingjelenlét, vélik a szakemberek. A már beindult szolgáltatói hirdetések, ajánlatok mellett erőteljesebb állami, banki folyamatos promócióra van szükség a SZÉP Kártya felhasználásával történő hazai üdülés propagálására. A közgyűlésen egyébként elvi megállapodás született Magyar Turizmus Zrt. és az MSZÉSZ között egy ilyen jellegű őszi kampányról. Az MSZÉSZ felajánlotta saját honlapját, hírlevelét és egyéb platformjait, hogy a legfontosabb tudnivalókat hatékonyan továbbítsák a szolgáltatók felé.

A kerekasztalbeszélgetés résztvevő megállapodtak abban, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium vezetésével egy monitoring bizottság kezdi meg működését a szállodai szakma bevonásával, amely tevékeny szerepet vállal a felmerülő akadályok elhárításában, a SZÉP Kártya rendszer továbbfejlesztésében, illetve rendelet módosításokra, egyszerűsítésekre tesz javaslatokat. Emellett a résztvevők felhívták a figyelmet az erőteljes oktatás szükségességére is a munkáltatók, a vendégek és az elfogadóhelyek körében egyaránt.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.