MSense: az érzékek birodalma

nagyszabású rendezvényen mutatták be a magyarországi és szlovákiai Mercure szállodák az MSense szervízkultúrát, amelynek célja a még teljesebb vendégélmény kialakítása. A magyar kezdeményezés nyomán a programot nemzetközi szinten is átvehetik a jövőben.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A Mercure lánc szállodái szándékosan eltérő egyéniségű hotelekből áll, ezért szerettünk volna olyan közös vonást is kialakítani, aminek a segítségével a vendégélményt mégis egységesíteni tudjuk” – magyarázta Horváth Gábor, a magyarországi és szlovákiai Mercure hotelek márkamenedzsere. „A legfőbb kihívással akkor szembesültünk, amikor rájöttünk, hogy világszerte igen eltérőek a szokások, ezért olyasmit kerestünk, ami mindenhol ugyanolyan: így jutottunk el az öt érzékszervig, hiszen az érzékelésünk azonos, az MSense pedig pontosan az érzékeket veszi célba.”

Az új szervízkultúra kiemelt szerepét mutatja, hogy az indításhoz külön MSense bizottságot állítottak fel a Mercure munkatársai Horváth Gábor vezetésével. A Mercure-hotelekben emellett külön MSense Nagyköveteket is kineveznek, akinek a feladata a speciális szervízkultúra képviselete, emellett a dolgozók számára a helyi élmények, tréningek megszervezése.Az MSense-élmény lényege, hogy a vendégek érzékszerveire és érzelmi világára fókuszál, azonban mindezt úgy teszi, hogy a vendég mindenből épp csak annyit vegyen észre: jól érzi magát, kellemes környezetben tartózkodik.

„Az különbözteti meg az Mercure MSense szállodáit a versenytársainktól, hogy minden elképzelhető szolgáltatás esetén egy kicsivel többet akarunk adni, mint amit a vendégek elvárnak” – fejtette ki Horváth Gábor. „Számtalan apró trükköt, apró figyelmességet vetünk be, amelyek célja, hogy a vendégeink – akik javarészt külföldiek – úgy utazzanak haza, hogy nem csak az országban, hanem a szállodáinkban eltöltött időre is emlékezzenek.”

Az MSense programba a 6 magyar és a pozsonyi Mercure szállodák vezetése az összes munkatársat is bevonta. A mintegy 300 dolgozó számára speciális tréninget alakítottak ki, emellett számukra külön extra programokat is szerveztek meditációval, közös mozilátogatással, illetve a későbbiekben a vendégek számára bevezetendő MSense klubkártyával, amellyel különböző kedvezményeket vehetnek igénybe.

„Egy igen komoly vállalást tettünkazMSenseszervízkultúrával, amelynek mindenhol egységesnek kell lennie” – mondta Horváth Gábor. „Ezért gondoltunk külön a kollégákra is, hiszen a vendégek akkor fogják igazán jól érezni magukat nálunk, ha látják, ha tapasztalják, hogy a körülöttük dolgozók is örömmel végzik a munkájukat. Ennek pedig mindenkinek igaznak kell lennie, hiszen minden lánc annyit ér, mint a leggyengébb láncszeme, itt pedig nincs helye a kompromisszumoknak.”

A kezdeményezés a Mercure párizsi központjától is komoly elismerést kapott, sőt, ha sikerrel debütál november 14. után Magyarországon és Szlovákiában, az MSense, a programot akár a régió további országaira is kiterjeszthetik.

„Minden kollégám nagyon elkötelezett részévé vált a bevezetés folyamatának, szívesen vettek részt benne és mindenki hozzátette a saját gondolatait” – magyarázta Horváth Gábor. „Nélkülük nem jutottunk volna el ide, ezért minden tiszteletem az övék. Remélem, hogy az MSense-nek köszönhetően a vendégek számára az utazás célját meghaladó élménnyé válik az itt tartózkodás, és akár magát az utazást is meghaladó emlékekkel térnek tőlünk haza.”


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.