MSZÉSZ 40. Közgyűlés, szeminárium nap

A szállodákba ma a vendégek többsége közvetítő oldalakon keresztül érkezik – e fontos témáról szólt az első előadás Gyenes Ákos (BDO, online-szakértő) tolmácsolásában.

A kevesebb mindig több

Aki kiemelte, nem érti, hogy a hazai szállodák nagy része miért nem fektet még mindig elegendő hangsúlyt saját weboldalának fejlesztésére. Inkább kifizetnek milliókat az ismert közvetítő oldalaknak (Booking.com, szallas.hu), mintsem minimális befektetéssel informatív és felhasználóbarát oldalt hoznának létre. Amire azonban a saját oldal létrehozásánál figyelni kell: kizárólag aktuális tartalmak legyenek azon feltüntetve, ezen belül a főoldalon egy-két konkrét üzenet legyen, más semmi.
A minőségi képek és videók is alapfeltételek, hiszen a vendégek többsége ezek alapján dönti el, hogy ott száll-e meg vagy keres másik helyet. Gyakori hiba, hogy a szállodai weboldalok nem automatizáltak mobiltelefonokra, azaz nem szerkeszti át magát, ha mobiltelefonon keresik fel.

Feljebb a szobaárakkal!

Kerekasztal címén négy szállodaigazgató ült ki a többiek elé, és beszámoltak a többieknek ez évi tapasztalataikról. „Ahhoz, hogy kitörjünk a lefelé vezető spirálból, egy lehetőség adódott: teljes felújításba kezdtünk, amihez egy fillér állami támogatást nem nyertünk el soha, önerőből végeztük”, mondta a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő ház, a Hotel Victoria igazgatója, ifj. Pálmai Zoltán. Aki kiemelte, minden fővárosi ház célja, hogy ne legyen végre Budapest híresen „cheap destination”, hanem végre mindenki próbáljon olyan árakat kérni a szobákért – amennyit valóban érnek. Kormány Balázs (Accor) is mélyen egyetértett ezzel, hozzátéve, láncuknál az idei év jóval sikeresebb volt, mint a tavalyi, igaz, ehhez nagyban hozzájárult azm hogy mind a három-, mind négycsillagos házaikban sokat költöttek felújítási munkálatokra. „Jobb lenne, ha három km-re arrébb lenne a házunk”, ezzel a meglepő kijelentéssel kezdte mondandóját egy fővároshoz közeli ház első embere, Nádas Gábor (Thermal Hotel Visegrád). Aki elmondta, ha Komárom-Esztergom megyéhez tartoznának, nem pedig Pest megyéhez, könnyebb anyagi helyzetben lennének. De mindezek ellenére az idei évük jobb volt, mint a tavalyi, amely idáig a mélypontnak számított házuk életében. Bár az idei sem kezdődött jól: az első három hónap tragikus volt, áprilistól kezdett nőni a vendégszám. „Az online közvetítők leverik az árakat”, állapította meg a visegrádi vezérigazgató, valamint aláhúzta a közösségi oldalak fontosságát. Ők például ott hirdetnek akciókat (18 ezer követővel), és gyakran előfordul, hogy az utolsó napokon adnak el 20-30 szobát. Krausz György (Danubius) pedig arra figyelmeztetett, hogy bár idei eredményeik a 2007. évit megközelítetik, senki ne gondolja, hogy ez jónak számít.

Közösségi média sorrend

A délutáni program Lévai Richárd (RG Stúdió) közösségi media szakértő prezentációjával kezdődött a turizmus és a közösségi média kapcsolatáról. Hazánkban a Facebook a nyertes 4,6 millió felhasználóval. A Youtube 1,5 millió hazai felhasználót tud felmutatni, ennek nagy részét a fiatal korosztály adja. A Facebook riválisaként számontartott Google Plus-t jelenleg 1,025 millió internetező használja, azonban azt tudni kell, hogy felhasználóik többsége nem végez aktív tevékenységet. A további sorrend: Pinterest (580 ezer), Instagram (460 ezer) Twitter ( 445 ezer) és említést érdemel a közép- és felső vezetők körében népszerű Linkedln (170 ezer) is. A már említett közösségi oldalak mellett érdemes figyelmet fordítani a Forsquare-re, ahol tudnak “checkolni” a vendégek, a Printerest-re és a véleményformáló, az egyik legmeghatározóbb közösségi platformra, a Tripadvisor-ra.

Ki a legfontosabb kellék?

A szállodai háznézésről tartott informatív prezentációt Parti János (Budapest Kempinski), aki kiemelte a vezetők felelősségét, valamint azt, nem mindegy, ki vezeti körbe a vendéget, nem megoldás a „valaki a sales-ről”, ahogy az gyakran tapasztalható. Egyedi legyen a vezetés, és naprakész legyen a házigazda a házban éppen zakjó programokról. A hallban illik várni a vendéget, de nem kell neki mindent megmutatni, csakis azt, ami valóban fontos számára. A siker kulcsa lehet a ház azon szolgáltasainak kihangsúlyozása, amire a látogató valóban kiváncsi, és ennél is meghatározóbb lehet, ha megtudja, hogy ebből számára mi a haszna. De a legfontosabb, emelte ki végezetül ismét a szakember, hogy a ház legfontosabb „kelléke” maga az igazgató, azaz ha egy mód van rá, ő mindig üdvözölje a látogatót.

(Legfrissebb: A Közgyűlés második napján a tagság a következő Közgyűlésig dr. Niklai Ákost választotta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnökévé!)

 


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.