Naná, hogy a világ legjobb portása magyar!

Az ausztrál nagyközönségi utazási hírportál, a Traveller.com munkatársainak szavazata alapján a világ legjobb hotelportása idén a budapesti Kempinski Hotel Corvinus-ban dolgozó Takács Tamás lett. Tőle tudtuk meg, kell-e, hogy egy szállodai portásnak igazán jó arcmemóriája legyen? És mi a helyzet otthon a családdal, a magánélettel? Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a gyors technikai fejlődés mennyiben rengette meg a recepciók világát?

25 éve van a pályán Takács Tamás, és elmondása szerint egy percig sem bánta, hogy a hotel recepcióját választotta élete hivatásának. Sok-sok éves tapasztalat alapján elmondhatja, ami feltétlenül kell, hogy valaki ezt a pályát válassza:eltökélt legyen a választása, szinte végtelen türelemmel kell rendelkeznie és a gyors helyzetfelismerés, probléma megoldás szintén elengedhetetlen. Tökéletes arcmemóriával viszont ő sem rendelkezik, nem is lehet, hiszen a pultja előtt úgy napi 500 ember megy el - ennyi arcot pedig képtelenség mind megjegyezni.

 

Egy igazi hotelportás számára nincs lehetetlen kérdés, csupán egy kis idő ahhoz, hogy a legelképesztőbb helyzeteket is megoldja. Egyszer például egy nagy autógyár német menedzsere került abba a helyzetbe, hogy leitta délben vörösborral a rajta/nála lévő egyetlen ingét, este pedig fontos vacsorára volt hivatalos, nem volt mese, keríteni kellett neki egyet - pedig piros betűs ünnep lévén minden közeli és távoli üzlet zárva tartott. A kérés ráadásul úgy szólt: 44-es legyen a fehér ing, és hozzá hófehér csokornyakkendőt kér még a vendég. Tamás előkerítette,elküldte, a vendég kifizette és boldogan ment az esti üzleti rendezvényre.

A világ legjobb portásának kikiáltott portás meggyőződése, ha nem rendelkezne nyugodta családi háttérrel - nem tudná a munkáját olyan sikerrel, és nap mint nap olyan nyugalommal végezni, ahogy 25 éve teszi.

Azt is ő árulja el, hogy bár a modern technikai eszközök sokat elvesznek egy jó concierge feladatköréből (az online jegyvásárlás, éttermi helyfoglalás, taxirendelés stb. min-mind régebben a precepciók hatáskörébe tartozott egy-egy szálláshelyen), ámde az "apró finomhangolásokban" egy jó recepciós ma is verhetetlen. Ilyen például, ha a vendég bár online az okostelefonján keresztül foglal asztalt egy étteremben, azonban alapvető helyismeret híjján az odavezető út megtervezésében, sikeres lebonyolításában kéri a szállodai portás segítségét továbbra is. 

Nem beszélve arról, hogy váratlan helyzet esetén szintén nem tudja, mi tévő legyen - ilyenkor egy jó szállodai portás szintén nagy segítséget jelent.

További érdekességek, és a concierge szakma legmélyebb titkai a világ legjobb szakemberének tolmácsolásában a Turizmus & Vendég következő, februári számából tudható meg.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?