hirdetés

Nem a konkurens hotel jelenthet veszélyt, hanem a Google!

Így képzeli egy fiatal nemzetközi szakértő a jövő szállodai hozammenedzsmentjét. Értékes előadásokat hallhattunk az MSZÉSZ közgyűlésének első napján.

hirdetés

A szállodai hozammenedzsment új dimenzióit tárta fel lebilincselő előadásában Michael Schaeffner, a szállodai profitoptimalizáláshoz technológiai megoldásokkal szolgáló Duetto cég regionális igazgatója.

"Jó év volt az idei, emelkedett a Revpar a teljes szektorban világszerte. De megfontolandó, hogy a következő 5 évre 25 százalékban, az azutáni időszakra pedig csak 5 százalékban fókuszál a revenue menedzsment. Pedig riasztó trend figyelhető meg. 2017-ben a szállodák saját rendszerében végzett direkt foglalások forgalmát már meghaladta az online szálláshely közvetítők forgalma.

Nemcsak a kis szállodák, hanem a legnagyobbak is küzdenek az elmaradó direkt foglalások problémájával, ami együtt jár azzal, hogy jutalék formájában tekintélyes összeg vándorol ki a zsebükből. A Hilton és a Marriott rendszereiben tavaly 20 és 50 milliárd dolláros összegben foglaltak, ezzel szemben a Booking.com-on 93 milliárd dollárért. "A technológia fejlesztése fontos eszköz ahhoz, hogy növelni tudjuk a direkt foglalásokat és hogy a vendégek valóban tudjanak foglalni a rendszereinkben. Jelenleg a világ szállodáinak konverzációs rátája megdöbbentően alacsony, mindössze 2,2 százalék" - mutatott rá a szakember.

Schaeffner arra is felhívta a figyelmet, hogy ne a konkurenciát figyeljük, hanem a jövőbe tekintsünk, hiszen ha olyan nem várt szereplők lépnek piacra mint például a Google és az Amazon, amelyek óriási előnnyel rendelkeznek az adatgyűjtésben és elemzésben, az sokkal nagyobb kihívások elé állítja a szakmát mint a jelenlegi probléma.

"Nem hatékony a mai eljárás a dinamikus árképzésben, hiszen többnyire olyan adatokat elemzünk, amelyek már elavultak, mire elemeznénk őket. Az elmúlt 15 évben bevett gyakorlat ma már nem elég dinamikus és rugalmas. A sávosan rögzített árak helyett teljes mértékig a kereslettől függően, maximálisan egyénre szabott árat kell alkalmazni az illető igényeihez és pénztárcájához szabva.  Így egy vendéget sem zárunk ki a szórásból, de megvalósíthatjuk, hogy annak a vendégnek adjuk el a szobát, amelyik a legtöbbet fizet érte" - fejtegett Schaeffner.

A szakember szerint a repülőtéri adatok elemzése is a szállodások hasznára lehet ebben az új, úgynevezett nyitott árazásban, amely feltételezi, hogy valóban megértjük a keresletet, nem pedig mérőszámok segítségével kullogunk utána. A gyakorlat az Egyesült Királyságban már csíráiban elindult.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint az éttermesek/szállodások felkészültek a GDPR-ra?

Kiadónk társoldalai