Nyolc marketing gyémánt díj - a fürdővárosok jó megoldásaiért

A nyugat-dunántúli fürdővárosok újszerű módon mutatják be a helyi attrakciókat, ezzel egy év alatt 100 ezer vendégéjszakával növelték eredményüket.

Bükfürdőn Flow napot szerveztek, Sárváron egy online, a fürdőváros kikapcsolódási lehetőségeit bemutató kirakós játékot fejlesztettek, Zalakaroson pedig Magyarország első wild food ételét keresték. Ilyen és ehhez hasonló innovatív kampányokkal mutatták meg az elmúlt hónapokban a nyugat-dunántúli fürdővárosok azt, hogy milyen attrakciók várják a régióba érkező turistákat. Bükfürdő, Sárvár és Zalakaros munkáját a szakma is elismerte. A kampányok kidolgozásáért felelős helyi TDM irodák képviselői összesen nyolc marketing gyémánt díjjal térhettek haza a 2019-es Országos Városmarketing Díj versenyéről.

 

Haller Ferenc, a Sárvár Tourist és TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a marketing szakma elismerése és a térségbe érkező vendégek számának növekedése bizonyítja, hogy óriási erő rejlik a TDM-ekben. Akkor pedig különösen, ha a lehetőségeiket összeadva együtt tudnak dolgozni egy közös célért - fogalmazott. Erre jó példa egy új, a büki, a sárvári és a zalakarosi fürdők összefogásával megvalósuló nyári akció is - mondta Haller Ferenc. Ennek a lényege, hogy az, aki mindhárom fürdőváros strandját meglátogatja a nyáron, az ősszel féláron lazíthat az általa választott - az akcióban résztvevő - fürdő valamelyikében.  

 

A három fürdőváros régióra gyakorolt pozitív hatását a turisztikai eredményeket részletező kimutatások is jól reprezentálják. A kereskedelmi szálláshelyek 2018-as vendégforgalmát nézve Bükfürdőn, Sárváron és Zalakaroson összesen közel 1 millió 900 ezer (1.873.197) vendégéjszakát regisztráltak. Ami a TOP10, termálfürdővel rendelkező vidéki település forgalmának (5.249.629) csaknem 40 százaléka.  

A marketingbe fektetett munka értékét pedig jól példázza az, hogy a 2017-es évhez (1.779.338) képest a három fürdőváros összesen közel 100 ezerrel növelni is tudta a vendégéjszakák számát a kereskedelmi szálláshelyein - fűzte hozzá Haller Ferenc. 

Az Országos Városmarketing Díj rendezvényéről Bükfürdő kettő, Sárvár és Zalakaros pedig három-három gyémánt díjjal tért haza. Ami egyebek mellett azt is jelzi, hogy a kikapcsolódásra vágyók bármelyik fürdővárost is választják, élményekben bőven lesz részük.

De egy úgynevezett gyógyfürdő túrát is tehetnek a nyugati határszélre érkező utazók. Egyetlen nyaralás alkalmával akár mindhárom fürdővárosba ellátogathatnak. Sárvár és Bükfürdő csupán 20 percre található egymástól, de Zalakaros is alig több mint másfél óra alatt megközelíthető mindkét Vas megyei fürdővárosból - tette hozzá a sárvári TDM ügyvezetője.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.