Több német vendéget fogadhatnak magyarországi gyógyhelyek

Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca továbbra is Németország és a hazai gyógyszállodák is a német vendégeknek köszönhetik a legtöbb külföldi vendégéjszakát. A Magyar Turizmus Zrt. ezért is fogott össze Németország egyik legjelentősebb, gyógy- és wellness turizmusra szakosodott nagyvállalatával, a PA Touristikkal, hogy közösen még több német vendéget csábítsanak hazánk gyógyhelyeire. Az együttműködés részeként, a két társaság és mintegy húsz magyarországi szállodavállalat, február 13-tól, dél-németországi road show-n mutatja be a magyarországi egészségturisztikai ajánlatokat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PA Touristik továbbá az idei év elejétől heti rendszerességgel garantált, háztól-házig szállítást biztosító buszjáratokat közlekedtet nyugat-magyarországi és balatoni gyógyhelyekre. Szintén február közepén, az MT Zrt. meghívására hazánkba látogat Németország legnagyobb, betegeket tömörítő egyesületének a Rheuma Ligának a vezetősége, hogy egy tanulmányút keretében megismerkedjen a nyugat-magyarországi és a balatoni gyógyhelyek szolgáltatásaival.

A Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete a hazai egészségturisztikai kínálat népszerűsítése érdekében folyamatosan keresi az új együttműködési lehetőségeket a német szakmai szervezetekkel, szövetségekkel, betegeket tömörítő egyesületekkel. A legújabb szakmai együttműködés keretében Németország egyik jelentős, gyógy- és wellness turizmusra szakosodott nagyvállalata, a PA Touristik rendszeres garantált busztranszfereket biztosít nyugat-magyarországi és balatoni gyógyhelyekre, nevezetesen Hévízre, Zalakarosra, Sárvárra és Bükfürdőre. A buszjáratokra, valamint Magyarországra mint egészségturisztikai úti célra az MT Zrt. a PA-val, valamint szerződött szolgáltatóival összefogásban, több marketingakcióval is felhívja a figyelmet.

Elsőként egy roadshow keretében mutatják be a hazai gyógy- és wellness ajánlatokat Dél-Németországban, Hévíz, Sárvár, Bük és Zalakaros szállodáival közösen, február 13-22. között. A 9 állomásból álló rendezvénysorozaton Sztojanovits Kristóf, a Zrt. németországi külképviselet-vezetője is részt vesz, és tárgyalásokat folytat a német utazásszervező vállalatokkal.

A dél-németországi akciósorozat keretében a nagyközönség számára is tartanak – az adott német városokban előzetesen beharangozott – érdekes rendezvényeket, kifejezetten a négy magyar vendégváros tiszteletére. Az értékesítés-ösztönzési tevékenység hatékonyságának fokozása érdekében, ezeken a rendezvényeken a nagyközönség konkrét foglalásait is felveszik.

Szintén az MT Zrt. és a PA Touristik együttműködésének részeként érkezik hazánkba február 14-én a Rheuma Liga öt regionális vezetője, hogy megismerjék a nyugat-magyarországi és a balatoni gyógyhelyeket. A szervezet – amely 260.000 aktív taggal Németország legnagyobb, betegeket tömörítő egyesülete – vezetőit a négynapos magyarországi tanulmányútjukon Mezősi Csilla, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője kíséri végig. A program részeként a Rheuma Liga szakmai találkozókat tart, továbbá megismerik Hévíz, Zalakaros és Sárvár fürdőit, valamint a helyi szállodák által nyújtott gyógy- és wellness szolgáltatásokat. A résztvevők természetesen megmártóznak a Hévízi Gyógytóban, majd a Szent András Reumakórház főorvosának Dr. Szekeres Lászlónak a vezetésével betekintést nyerhetnek a Hévízen alkalmazott gyógymódokba és megismerhetik a legfrissebb kutatási eredményeket, orvosi tapasztalatokat. Találkoznak továbbá a Hévízen tradicionálisan alkalmazott súlyfürdő „feltalálójának”, Dr. Moll Károlynak a lányával Dr. Moll főorvos asszonnyal is, aki elmagyarázza és bemutatja a híres módszert.

Természetesen a magyar kultúra és gasztronómia is „terítékre kerül”: felkeresik a Badacsonyi borvidék egyik gyöngyszemét, Szigligetet, a híres keszthelyi Festetics-kastélyt, valamint a magyar konyha specialitásai mellett különböző diétás ételeket is megkóstolhatnak.

Az MT Zrt. németországi képviselete már korábban is dolgozott együtt a PA Touristikkal – a két társaság például a tavalyi évben közösen csábította hazánkba a gyógyulni és felfrissülni vágyó vendégeket a Rheuma Liga 40 éves jubileumi rendezvényén –, és az idei évben is még számos akciót bonyolítanak le annak érdekében, hogy minél több, elsősorban egészségturisztikai céllal érkező német vendég keresse fel Magyarországot. Az idén szorosabbra fűzött szakmai kapcsolat tehát egy többéves nagyszabású együttműködés kezdete, amelynek részleteiről a Magyar Turizmus Zrt. a közeljövőben folyamatosan beszámol.

A német turisták külföldi utazásainak egyik fő motivációja az egészségturizmus, a német utazók turisztikai költésüknek 15%-át egészségmegőrzésre fordítják. Magyarországnak a kedvező ár-érték arányú, jól meghatározott betegségtípusok alapján szegmentált, személyre szabott gyógyturisztikai szolgáltatások terén van érvényesülési lehetősége a német piacon.

Németország Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca. Az elmúlt hónapokban megállt a német vendégforgalom-csökkenés, sőt a KSH adatai szerint 2010. utolsó három hónapjában növekedett a német vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest. A hazai gyógyszállodákban, a legtöbb külföldi vendégéjszakát Németország (a gyógyszállodákban töltött összes külföldi vendégéjszaka 33,2%-a) vonatkozásában regisztrálták 2010-ben.

A Balaton régió kereskedelmi szálláshelyein 2010-ben az előző évivel közel azonos szinten maradt a német vendégéjszakák száma. A Magyar Turizmus Zrt. és a PA Touristik összefogásában megvalósuló kampányok hatására a német vendégek a jövőben ismét felfedezhetik a Balatont és környékét, immáron mint egészségturisztikai desztinációt.

A Magyar Turizmus Zrt. természetesen nem feledkezik meg a kelet-magyarországi egészségturisztikai szolgáltatók kínálatáról sem. Ezek népszerűsítését a Légi Marketing Alap keretében megvalósuló komplex nagyközönségi kampányokkal fogja segíteni.


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.