Az elmúlt években az érintett szereplők – földi kiszolgálók, a légitársaságok, a Budapest Airport és a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság (RRI) – sokat tettek a poggyászbiztonság javításáért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A közelmúltban megjelent esetekhez hasonlók elkerüléséhez elengedhetetlenül szükséges, hogy az érintett szereplők az eddigieknél összehangoltabban és szorosabban működjenek együtt.
A Çelebi Ground Handling Hungary Kft-t - mely ma jelentős piaci részesedéssel rendelkezik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi földi kiszolgálási piacán -, saját forrásból, évek óta folyamatosan növeli az általa kiszolgált járatokon a biztonsági ellenőrzések számát, amihez biztonsági céget is alkalmaz. A biztonsági ellenőrzések száma az elmúlt években megtöbbszöröződött: többek között 2018. február 10-től tovább bővítették a kézi rakodású járatok biztonsági felügyeletét, hordozható kamerával rögzítik a gépek rakterében történő rakodást, valamint rendszeresen, szúrópróba-szerűen ellenőrzik a munkavállalók által használt öltözőszekrényeket.
A repülőtéren jelen lévő vállalatok kizárólag olyan személyeket alkalmazhatnak, akik háttérellenőrzését az illetékes hatóságok elvégezték a repülőtéri azonosító kártya igénylésekor, illetve a lejáró azonosító kártyák meghosszabbításakor. Bármilyen, az utasoktól vagy partnereinktől érkező panasz esetén azonnal vizsgálatot végznek, és kezdeményezik az érintett munkavállaló munkaviszonyának megszüntetését, amennyiben bebizonyosodik munkavállalónk felelőssége. "Mindazonáltal a munkaviszonyra vonatkozó szigorú jogszabályi keretek között, konkrét bizonyíték hiányában a gyanúba keveredett dolgozóink szerződését csak azokban az esetekben tudjuk megszüntetni, amikor RRI-től bizonyító erejű információt kapunk arról, hogy munkavállalónk a poggyász kezelésével kapcsolatos - vagy bármilyen egyéb - bűncselekményben érintett. Ilyen esetekben az érintett munkavállaló munkaviszonyát haladéktalanul megszüntetjük" - tájékoztat a Celebi.