A lassabb gyártás rosszabb pénzügyi mutatót eredményezett az Airbusnál

A toulouse-i székhelyű, repülőgépgyártással foglalkozó Airbus-csoport minden fő pénzügyi mutatószáma romlott a január-szeptemberi időszakban az előző évihez képest az új típusok akadozó gyártása miatt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyártó szerdai közleménye szerint a cégcsoport árbevétele 1 százalékkal 42,7 milliárd euróra csökkent, üzemi eredménye 20 százalékkal 2,3 milliárd euróra esett az egy évvel korábbival összevetve, adózott eredménye pedig 5 százalékkal alacsonyabb, 1,8 milliárd euró lett.

Csökkent a csoport rendelésállománya is: tavaly december 31-én még ezer milliárd euró volt a listaáron számolt állomány értéke, szeptember 30-ával 986 milliárd eurót tett ki a megrendelt áru értéke.

Divíziókra osztva a fő tevékenységi kör, a kereskedelmi gépek gyártása bár 1 százalékkal nagyobb árbevételt hozott, mint egy éve, de az üzemi eredmény 59 százalékkal 775 millió euróra csökkent, és a helikopter üzletág is 17 százalékkal alacsonyabb eredményt produkált az év eddigi részében.

A Flightglobal légiközlekedési szaklap szerint Harald Wilhelm, a cég pénzügyi vezetője a Párizsban tartott sajtótájékoztatón bejelentette: a korábban vártnál kevesebb A320neo típust tudnak csak átadni, mert a Pratt & Whitney amerikai cég kevesebb hajtóművet tud gyártani. Jelenleg mintegy húsz gép vár az összeszerelő üzemekben hajtóműre.

A rosszabb pénzügyi eredményeket elsősorban a keskenytörzsű A320neo és a szélestörzsű A350XWB típus lassabb gyártása okozza. Míg az A320neónál a hajtóművek beszállítója okozza a késedelmet, addig az A350-esnél a kabinberendezéseket gyártó Zodiac Aerospace nem tud elég mellékhelyiséget szállítani, így nem tudják befejezni a gépek fedélzetének kialakítását.

Forrás: MTI


Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.