hirdetés
hirdetés

A SkyCourt-ot méltatja az osztrák szaksajtó

Elismerően nyilatkozott a ferihegyi repülőtér SkyCourt termináljáról a TAI, osztrák szaklap. „Négy évvel később láttak neki, egy évvel korábban fejezték be, beelőzve a Schwechat-i fejlesztéseket” - írja a lap.

hirdetés

Az üvegből és acélból készült óriási kagyló - fogalmaz a lap - a kettes terminál évi 4,5 milliós kapacitását 8,5 millióra növeli első lépcsőben, majd 15 millióra a másodikban, a 2012-es befejezéskor. A Tourismuswirtschaft Austria & International (TAI) leírva a terminál méreteit megjegyzi: a 40 ezer négyzetméteres SkyCourt közel negyede a Bécs, Schwechat repülőterén épülő Skylink terminálnak, melynek átadása 2012 első félévére tolódik.

A Skylink, mint arról korábban a Turizmus Online is beszámolt, utóbb heves szakmai és belpolitikai viták kereszttüzébe került. Tavaly, karacsány előtt mentette fel tisztségéből a javarészt köztulajdonban - Bécs és Alsó-Ausztria tartomány közös kezelésében - lévő nemzetközi légikikötő Flughafen Wien felügyelőbizottsága a vállalat vezetőjét, Herbert Kaufmannt. Ekkor döntés született arról is, hogy szintén idő előtt, 2011 végén szűnik meg a vezetőség másik két tagjának, Ernest Gabmann-nak és Gerhard Schmidnek a szerződése is. Eredetileg mindhármuk szerződése 2014-ig szólt. Az osztrák számvevőszék azonban a három vezetőt tette felelőssé az épülő Skylink körüli visszásságokért. Az építkezés várhatóan csak négy és fél évvel a tervezett időpont után, 2012-ben fejeződik be, ráadásul a tevezettnek több mint a duplájába, 830 millió euróba kerül.

A Skylink építése presztízsberuházásnak indult 2005-ben, de a repülőtér újabb és újabb késedelmeket volt kénytelen elismerni és a költségek is egyre feljebb kúsztak. Noha az építkezést 2009-ben fél évre befagyasztották és új pályázatokat írtak ki, egy novemberi számvevőszéki jelentés tervezési, irányítási és kivitelezési hiányosságokat állapított meg és felvetette a 2009 óta hivatalban lévő Kaufmann, Gabmann és Schmid felelősségét. A Skylink-botrány miatt korábban már távozni kényszerült Christian Domany pénzügyi igazgató is.

A lap a SkyCourt 200 millió eurós építési költségeit a Skylink 830 milliójához képest nem tartja soknak a 261 millió eurós összköltségű uniós projekt részeként megemlítve azt, melynek keretében 2015-ig valósul meg a BUD Future program. Szintén megemlítésre került az utasforgalom ez évre várt jelentős növekedése, mellyel kapcsolatban a TAI beszámolt egyebek mellett az American Airlines és a Qatar Airways idei járatnyitásáról.

 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Mit gondol az idei Utazás kiállításról?

Kiadónk társoldalai