A spanyol Vueling viheti a Malévet?

A Népszabadság úgy tudja, hogy a spanyol Vueling légitársasággal már addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a magyar légitársaságba való beszállás.

Amennyiben az üzlet megköttetik, a nyári menetrendtől diszkont modell szerint, de az átszállási lehetőségek megtartásával. A Vueling a spanyol Iberia diszkont-leányvállalata, s a British Airwayst is birtokló International Airlines Group érdekeltségébe tartozik. Értesülések szerint a Vueling légitársasággal eredményes tárgyalásokon van túl a minisztérium. Megállapodás és üzleti terv is készült, amire a Vueling igazgatóságának kellene kimondania az áment februárban.

Bár a NOL úgy látja, némiképp zavarbaejtő Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos kételkedése, mely szerint az 5%-ban még mindig orosz bank kezében lévő, illetve az uniós döntés miatt súlyos visszafizetési kötelezettséggel sújtott Malévot megveszi-e valaki. Ugyanakkor nem a Malév jelenlegi állapotban történő megvételéről van szó, hanem a mostani helyén felálló új Malévról, komoly befeketetőt csupán ez érdekel. Ezt megerősítették a Turizmus Online-nak Maléves források.

Ha a spanyolok érkezéséig azonban nem biztosítható a Malév folyamatos üzemelése, a versenytársak benyomulnak az átmenetileg üresen maradó piacra, így az egyébként jó nevű szakmai befektetőnek már nem érné meg belépni a magyar légtérbe.

A jelenleg kirajzolódó kép szerint a piacért küzdők csapnak össze az európai és a magyar térfélen is, amelynek tulajdonképpen csak egy eszköze a Malév esetleges leállása. Ha ugyanis megvalósulna a mind ez ideig titkolt elképzelés, azzal a spanyol fapados cég olyan piacokat szerezne meg magának a Malév-ügylet égisze alatt, amelyekre ma a Malév repül, s amelyek jelentős részére igencsak fáj a konkurencia foga, legyen az akár a WizzAir, akár olyan vezető európai légitársaságok, mint például a Lufthansa vagy az AirFrance–KLM - írja a NOL. Ugyanakkor kétszer is szóba került már a cseh charterező Travel Service is. A cég hazai ügyvezetője, Farkas Attila korábban a Turizmus Online-nak nyilatkozva elmondta: a Malév bedőlése esetén pillanatok alaltt vennék át versenytársai a járathálózatát.

Lassan vég nélkül sorolható azon légitársaságok, cégek száma, melyeket már kapcsolatba hoztak a Malév megvásárlásával. A két megvalósult privatizációtóból - Alitalia, Air Bridge sok előnye nem származott a légitársaságnak. Nemrég állt el a kínai Hainan is vételi szándékától.

A korábban a ClickAir-t felvásárló Vueling Budapest-Barcelona útvonalat repülte a központi El Prat repülőtérre a Ferihegy 2-ről. Amolyan "félfapados" légitársaságként 2009 nyarától. A társaság különesebb hírverés nélkül vonult ki a magyar piacról még a Malév 2011-es nyári menetrend kezdetén, 10 év után szünetet követő Barcelona-i járatnyitását megelőzően. Mint az fentebb olvasható, az átszállási lehetőségeket megtartaná a Vueling. Ezt megerősítve Maléves forrásaink elmondták: akárki is legyen a szakmai befektető, a légitársaság közel 1,5 millió utasát a Malév - főleg kelet-európai is balkáni - járathálózatáról nem hagynák veszni. Illetve a Ferihegy is határozottan ki fog állni a forgalmának igen jelentős részét adó 3 millió Malév utas megtartása érdekében. Senkinek sem lenn jó, ha egy sikertelen privatizáció miatt például ez több millió utas átpártolna Bécsbe - teszik hozzá.


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?