Csomagolj okosan!

Közeledik a nyár, lassan előkerülnek a hátizsákok és gurulós bőröndök. Mit és hogyan lehet felvinni a Wizz Air repülőgépeire? Miért jó az utasoknak, hogy mindenki egy csomagot vihet fel a fedélzetre, de azt garantáltan? Hogyan járul hozzá a pontossághoz, hogy immár nem a beszállásnál kell feladni egy-egy bőröndöt? Összefoglalónkból mindenre fény derül, amit a poggyászokról tudni érdemes.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei lesz az első nyári utazási szezon a Wizz Air új poggyászszabályzatának őszi bevezetése óta. Ez azt jelenti, hogy Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságának utasai több mint 650 útvonalon mindenhol egységes feltételek mellett szállíthatják csomagjaikat. Egyetlen olyan szolgáltatásért sem kell fizetniük, amelyet nem vesznek igénybe, miközben a beszállás is kényelmesebbé és gyorsabbá válik. Hogyan lehetséges mindez egyszerre?

Garantált kézipoggyász ingyenesen

Amit mindenkinek tudnia kell: a Wizz Air összes utasa, még ha nem is vásárol semmilyen kiegészítő szolgáltatást, egy darab kézipoggyászt garantáltan felvihet minden járat fedélzetére. Ez lehet hátizsák, laptoptáska, női kézitáska vagy bármilyen más táska, melynek mérete nem haladja meg a 40x30x20 cm-t, és befér az előttünk lévő ülés alá. Ezt a poggyászt az ülések feletti tárolókba is fel lehet tenni – amennyiben a beszállás után maradt ott hely. Érdemes ebben az ingyenesen felvihető kézipoggyászban szállítani értékeinket, az útlevelet, gyógyszereket, ékszereket, pénzt, telefont. A táska mellett még egy pulóvert esetleg takarót, olvasnivalót, valamint a duty free üzletekben vásárolt termékeket is felvihetjük a fedélzetre.

Egyértelmű szabályok, kevesebb bizonytalanság

A repülőgép fedélzeti csomagtárolóinak kapacitása korlátozott, ám WIZZ Priority szolgáltatással a garantált kézipoggyász mellett egy nagyobb, 55x40x23 cm-es fedélzeti poggyász is elhelyezhető az utastérben lévő felső csomagtárolókban. A WIZZ Priority szolgáltatás megvásárlásával biztos lehet abban, hogy nagyobb kézipoggyászát is felviheti a fedélzetre – legyen az gurulós vagy nem gurulós.

Hogyan járul hozzá ez a pontosabb induláshoz?

Mivel a kapunál történő csomagfeladás időigényes folyamat, a jelenlegi rendszer hozzájárul a járatok még pontosabb indulásához is. A késések nagy része az időjárással és a légiirányítási kapacitással függ össze, de évente több mint 10 ezer járat késését okozzák a poggyászkezeléshez kapcsolódó tevékenységek is – ezeket szeretné csökkenteni egyértelmű szabályokkal a Wizz Air. Az új poggyászszabályzat bevezetését az is indokolta, hogy az elmúlt évek alatt az egyes úti célokon eltöltött idő hossza csökkent, ma az utasok harmada három vagy kevesebb napos utat foglal, így kevesebb csomaggal repülnek. Az átlátható és könnyen értelmezhető szabályzat így nekik is a legalacsonyabb viteldíjat teszi lehetővé.

3-féle feladott poggyász: kerekekkel vagy anélkül?

Az utasok visszajelzései alapján és a megváltozott utazási szokásokhoz igazodva a Wizz Air a korábbi 20 és 32kg-os feladott poggyászok mellett bevezette a 10kg-os feladott poggyászt is a kényelmes utazási élmény érdekében. A légitársaság átlátható és igazságos poggyászszabályzata a választás lehetőségét biztosítja utasainak, mivel a fedélzeti és feladott poggyászokat kombinálva több mint 50 különböző összeállítást választhatnak egyéni igényeik szerint. A feladott poggyászok maximális mérete súlytól függetlenül 171x149x119 cm. Gyakori kérdés, hogy a poggyászméretek a bőröndök kerekekeivel és fogantyújával, illetve a hátizsákok külső zsebeivel vagy azok nélkül értendők-e. A Wizz Air szabályzata szerint a bőröndök fogantyúi és kerekei nem számítanak bele a megadott méretekbe (kivéve, ha a kerék nagyobb 5 centiméternél). Vagyis ezek kilóghatnak a poggyászméret ellenőrzésére szolgáló ketrecből. A külső zsebek ugyanakkor beleszámítanak a méretekbe.

Váratlan helyzetek: a legjobb megoldás

A ténylegesen megjelent utasok száma és a feladott poggyászok összsúlya csak az indulás előtti pillanatokban válik véglegessé, hiszen előfordulhat, hogy valaki nem használja ki teljesen a vásárolt poggyász(ok) megengedett összsúlyát, illetve bár megvásárolta a jegyét, mégsem utazik. Nagyon ritkán, de előfordul, hogy egy-egy járat időjárási körülmények vagy a feladott poggyászok szokatlanul nagy súlya miatt nem tudja az utasok minden csomagját elszállítani. Az útvonalon várható erős ellenszél vagy a célállomáson előre jelzett rossz idő miatt fel kell készülni a magasabb fogyasztásra, esetleg a leszállás előtti levegőben történő várakozásra vagy akár a divertálásra (vagyis arra az esetre, ha más repülőtéren kell leszállni), így pedig a szokásosnál több üzemanyagot kell tankolni. A több üzemanyag pedig több súlyt jelent. Ezekben a ritka esetekben is igyekszik a légitársaság – a biztonsági előírások betartása mellett – a mindenki számára legjobb megoldást választani: a feladott poggyászok közül véletlenszerűen annyi poggyászt vesznek le, melyek nélkül a gép össztömege már nem haladja meg a kívánt maximálisan megengedett felszállási össztömeget. Ezeket a csomagokat a következő lehetséges járattal juttatják el a célállomásra, majd az utasokhoz.

Forrás: Turizmus Online


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.