Életképes repülőterek

Tervezésre és összefogásra van szükség ahhoz, hogy Magyarország repülőterei életképesek maradjanak, hogy hazánk végleg megszűnjön „egy repteres ország” lenni - hangzott el pénteken, a budapesti Utazás2010 vásáron megrendezésre került, a hazai repülőterek lehetőségeit tárgyaló konferecián.

Persze ügyelni kell arra, nehogy újból átessünk a ló túloldalára - figyelmeztetett Dr. Richter Richárd a hamarosan új életre kelő sármelléki repülőtér üzletfejlesztési igazgatója utalva arra a még ma is tapasztalható tendeciára, amikor egykori, minden infrastruktúrájuktól megfosztott, a puszta közepén lévő katonai repülőterekre álmodtak óriási projekteket befektetők és helyi politikusok. (Lásd: Turizmus Trend 2009/09, Vidéki repülőterek)

A sokszor minden realitást nélkülöző elképzelések nagyszámú előfordulásában szerepet játszik a politika, a konkrét légiközlekedési koncepció hiánya, a minisztérium illetékeseinek témára vonatkozó, esetenként hiányos ismeretei - vélték a konferencia meghívott előadói.

Arra a kérdésre reagálva, hogy hazánkban hány nagy nemzetközi repülőtér működése lenne indokolt Kam Jandu, a Budapest Airport (BA) légiközlekedési igazgatója úgy reagált: ezt nehéz megválaszolni, mindenestre együttműködés, illetve az állam és a turizmus résztvevőinek egységes támogatására van szükség a repülőterek megfelelő üzemeltetéséhez.

Richter Richárd csakúgy, mint Farkas András a debreceni Airport Debrecen (AD) ügyvezető igazgatója úgy véli Magyarországon a mai utazási szokások alapján 3 nagy repülőtér léte indokolt. Farkas hozzátette: már az 1990-es évek elején szól volt egy három repülőteres elképzelésről. A három nagy repülőtér esetében fontos, hogy uticéljaik között ne legyenek átfedések - fejtette ki Farkas András.

A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban lévő AD határon átnyúló vonzáskörzetében mintegy másfél millió ember él. Az AD a korábbi sikertelen privatizációt követően ismét befektetőkre vár, de ezúttal sokkal körültekintőbben kell a megfelelő üzletfelet kiválasztani - mondta el Farkas András. Az AD-nek addig kell megindulnia fölfelé, amíg a szomszédos Nagyvárad komolyabb fejlesztésbe nem kezd. Ha Debrecen addig nem mozdul, elvesztheti régiós kulcsszerepét - tette hozzá Farkas.

Az idén tetszhalálából feltámadó sármelléki Fly Balaton (FB) óvatos tervezése szerint 2010-ben 32 400 utassal számol. Az elmúlt időszak nehézségei miatt fejlesztéseivel másfél éves késében lévő FB idén nem számíthat a turisztikai szolgáltatók támogatására. De legalábbis jól jönne a szolgáltatók, partnerek együttműködése, kellő garanciákkal történő összefogása, hogy az FB egész éves repülőtérré váljon.


A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?