Hálózatának helyreállításán dolgozik a KLM

A KLM az elkövetkező hónapokban a júliusi 72 desztinációról augusztusban, szeptemberben és októberben fokozatosan 91-re növeli európai hálózatát. Az interkontinentális úti célok száma a júliusi 51-ről augusztusban 59-re, szeptemberben és októberben pedig várhatóan 61-re növekszik majd. A bővítésnek köszönhetően a KLM utasai a lehető legszélesebb úticélkínálatból választhatnak, azonban a járatszámok és a helykapacitások továbbra is jóval a koronavírus-járvány előtti szint alatt maradnak.

Az európai hálózat az úticélok számát tekintve gyakorlatilag már újból a járvány előtti szinten van, a járatok szám azonban továbbra is nagyban elmarad a szokásostól. Idén augusztusban körülbelül 10 000 járat volt, szeptemberben 13 500, októberben pedig több mint 11 000 van tervben. Azonban 2019 ugyanezen időszakaiban több mint 19 000, 18 800 és 14 700 járat repült.

 

Az interkontinentális hálózat továbbra is kissé elmarad a tavalyi évhez képest, amikor augusztus és október között 69 úti cél volt elérhető. Jelenleg az interkontinentális járatok egyharmada csak rakományt szállít. Amint a helyi utazási szabályok megengedik, a KLM megkezdi az utasok szállítását az említett járatokon. A járatok számát tekintve szintén nagy az elmaradás: augusztusra és szeptemberre mintegy 2 000, októberre pedig alig 1 800 járat van tervben, míg tavaly ugyanezekben a hónapokban körülbelül 3 300, 3 200, illetve 2 600 járat közlekedett.

 

A KLM stratégiája, hogy első körben a desztinációk számát növeli, hogy utasai a lehető legtöbb helyre eljuthassanak, következő lépésként pedig a járatszámok, vagy a férőhelyek számának emelése a cél. Utóbbit a KLM nagyobb repülőgépek beiktatásával kívánja megvalósítani.

 

Új desztinációk

 

Új úticélokkal bővült a KLM hálózata, így már Cork (Írország), Southampton (Egyesült Királyság), Rijád (Szaúd-Arábia) és már Poznan (Lengyelország) is elérhető a légitársaság desztinációi között. A koronavírus-krízis súlyosan érintette a légiközlekedést, a kereslet és a kínálat gyorsabban és nagyobb mértékben változik, mint korábban. Emiatt a KLM-nek egy különösen rugalmas hálózatot kell fenntartania, az egyes útvonalakon jelentkező kereslethiányt az új útvonalak megnyitásával kompenzálják. Ezen felül a KLM így megerősítheti a pozícióját különböző piacokon, jelen esetben Írországban, az Egyesült Királyságban, a Közel-Keleten és Lengyelországban.

 

A corki járatok napi rendszerességgel már augusztus 3-án elindultak, míg ugyanilyen gyakorisággal Southamptonból augusztus 31-től, Poznanból pedig október 25-től indulnak útnak a KLM Embraer 175 típusú gépei. Rijádot hetente négyszer fogják kiszolgálni a vállalat Airbus A330-as utasszállítói szeptember 28-tól kezdődően. 

 

A biztonság továbbra is kiemelt szerepet élvez

 

A KLM természetesen több intézkedést is bevezetett annak érdekében, hogy a repülések a lehető legbiztonságosabbak legyenek mind az utasok, mind pedig a személyzet számára. Kötelezővé tették például az arcmaszkok viselését a felszállás és a repülés teljes időtartama alatt, a fedélzeten extra higiéniai felszerelés található, a repülőgépeket pedig alaposan tisztítják. A kabin levegőjét folyamatosan cserélik HEPA szűrőkkel. 

{youtube|id=frPO6b58kcU}

Forrás: Turizmus Online


Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?